Romanesco







Při jednom nákupu v hyperkrámu mě uchvátila rostlina krásného, architektonického vzezření.



Bylo to romanesco ( Bassica oleracea convar.botrytis)



Patří do rodiny brukvovitých,kde bratr je květák a sestra brokolice.



Poprvé bylo popsáno v 16. století v Itálii. Je pevnější než květák nebo brokolice, vytváří tvrdou věž s malými věžičkami, barvy světle zelené.



100g obsahuje doporučenou denní dávku vitamínu C , kyselinu listovou-vit B9( pozitivně působí na krvetvorbu), vlákninu a karoten.



Hodí se jako příloha,do nákypů a k zapékání.



My jsme ho měli dušený v páře, s máslem, jako přílohu k minutkovýmu stejku s brambory a bylo to neskutečně lahodný.



Doporučuju.






Nejprve jsme na to ale týden hleděli jako na zázrak.



Komentáře

  1. Jé, opravdový unikát a velmi dekorativní! Moc se mi líbí ošoupaný rám a talíř, šedá látka a srdíčko, proutěný věnec - to já ráda:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dík za návštěvu,je to fakt zvláštní pocit, když vím, že tady v tom ,pro mně nepochopitelným virtuálním světě, nejsem sama.Jaromila

    OdpovědětVymazat
  3. Velmi zvláštní rostlinka a zdravá.Ale mě se tedy u Vás nejvíce líbí rám na první fotečce.To je úžasné.Jak na zámku.....

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den JAROMILKO, to je nádhera ty vaše fotečky a teda uchvátil mne ten úúžasný věnec a ten ptakošek!! :-) krááása

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě