Jarní zamyšlení









Proutěný koš, který slouží jako přestupní stanice polínek, je strašně orvaný a díravý, takže co se do něj nasype, ochotně pustí zase ven. Jednoho dne jsem si řekla - konec svinčíku u kamen - ušiju koši košilku ! Celá příprava od hledání vhodné látky až po šití probíhala v pořádku. Ale až jsem stříhala pentličky, kterými se košilka přiváže k uším koše, tak se to stalo !
Nůžky kousající látku na tvrdé desce šicího stroje promluvily, povídaly si se mnou -hrio,hrio,hrio........Musela jsem se smát jejich hlasu.......... Mimoděk mi naskočilo, jak jdou některé zvuky převést do lidské řeči. Například k mojí dceři nedávno mluvil větrníček zapíchlý v záhonku. Jelikož je trochu nemocnej, takže při točení drhne vrtulkou o svojí nohu a vydává zvuky jako srt,srt,srt,srt.............
To, co jsem popisovala, byly jednoduché zvuky, ale smekám před lidmi, kteří dovedou převést do lidské řeči ptačí zpěv. V knize Atlas ptáků jsem se dověděla, že například lejsek malý zpívá : cítja-cítja-cítja-tja-tja, budníček větší : si-si-si-vui-vui-vui-svi-svi-svi-tui-tui-tui-si-si-svýj-si, drozd zpěvný : huidyb-huidyb-krrredit-krrredit-hoyjá , racek chechtavý : kriiér-kriiér. Je to zajímavé počtení a hodně jsme se u toho nasmáli. Můžete vyzkoušet, hned vás přejdou chmury !

Komentáře

  1. Ahojky Jaromilko,

    děkuji za návštěvu na mém blogu. Díky tomu jsem objevila tento Tvůj blog, který je zajímavý. Přidávám si ho ke svým oblíbeným. Je takový venkovský a domácký.

    Krásný den a pohodové velikonoce. Eva

    PS: Snad nevadí, že jsem Ti začala tykat.

    OdpovědětVymazat
  2. :D Chmury mě přešly hned při čtení tohoto příspěvku. Ty ptačí zpívánky jsou super! :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě