Tulipány, tulipány, tulpány.

Návod jak se pěstují tulipány od mého oblíbeného autora pana Františka Nepila z knihy : Zobáček mi namalujte červeně.
Cibulky tulipánů musíte zasadit dřív, než se ptáci shoufují. Dost hluboko je musíte zasadit, asi tak na jeden vlaštovčí ocásek. Sedmkrát musí nad nimi zakroužit špaččí hejno, sedmkrát hejno jiřiček a sedmkrát hejno ptáčků, které neumíme pojmenovat..................všechno ostatní je už snadné : tulipáňata rostou jako z vody, zvláště když zaprší. Jakmile vysvitne sluníčko, dorostou a mají hlavy jako hrnce. Pamatujte si červené tulipány jsou vyzpívané červenkou, žluté zvonohlíkem, bílé hrdličkou.......
Když to čtu, tak slyším hlas pana Nepila...

Uvědomila jsem si, že duben je měsíc tulipánů.

Všude, kam oko dohlédne - tulipány.


Najdete je na každé zahradě.



Jednoduché, plné, papouškovité, liliovité, botanické, ozdobné listem nejen květem.










Posílám vám moje úlovky, vlastní, od zákazníků nebo od sousedů.

Komentáře

  1. Jarmilka, len dnes som natrafila na váš blog. Napriek babičkovskému veku, ktorým sa prezentujete v úvode mi pripadáte veľmi svieža a mladistvá a také sú aj vaše príspevky:)
    Veľmi sa mi páči návod na pestovanie tulipánov, je úžasný:) Krásne májové dni gabi

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherně jste zachytila spršku vody za tulipány...Lena

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, zprovozňovali jsme automatickou závlahu, takže to zas tak velký umění není,když voda stříká 3 minuty.Umění je zachytit atmosféru.Dík za milou návštěvu.

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Jaromilo, máte moc pěkné stránky.... ráda jsem nakoukla, díky odkazu, který jste dala na "mé" tulipány :-) Jste velmi šikovná... rozdáváte krásu a to je moc potřeba. Zdravím kolegyni
    Vlasta z Chomutova

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě