Chlupatý zákusek

Brutnák lékařský- Borago officinalis
Když jsem četla Mokopčin ( Manu propria) příspěvek o brutnáku, tak jsem se zasnila a zavzpomínala na svůj brutnákový příběh. Poprvé jsem se s touto rostlinou setkala v 70.letech minulého století, kdy jsme byli u "onkela a tante" v Duttlenheimu u Strassburgu.
Tenkrát měli malou zahrádku a v ní rostla u chodníčku zvláštní rostlina, z které nám tante nakrájela pár listů do okurkového salátu. Chutnala na naše chuťové buňky velice zvláštně a cizokrajně.


Další setkání bylo na "ranču" na zahradě. Ani nevím, kde se tam vzal. Když kvete, tak je to pohádka, ale když vysemení, tak to už taková pohádka není. To se nám stalo, když jsme pracovně odjeli na delší dobu. Brutnák si dělal nerušeně co chtěl a vesele rozséval kolem sebe své potomky.......Ale zvládli jsme ho, kosa byl náš velký pomocník.

Brutnákovy květy jsou velmi dekorativní, používám je na zdobení sladkých i slaných jídel. Mladé lístky nadrobno pokrájené jsou doplňkem okurkového salátu.


Někde jsem se dočetla, že brutnák je bylina dobré nálady. Takže když jdu kolem, tak si ucvaknu 3-5 květů a slupnu je jako chlupatý zákusek. Pozn. chutnají jako brouk, ale je to jen na zvyku...



Pitipka nesmí chybět tam, kde se fotí !




Komentáře

  1. Moc jsi mně Jarmilko potěšila nejen příspěvkem, ale tím,že bylinky jíš rovnou z místa,kde rostou :o)Moc moc děkuju mokopa

    OdpovědětVymazat
  2. Beatiful flowers and pictures!
    Spring is in the air...
    Cinna in Stockholm

    OdpovědětVymazat
  3. Mokopko,ocenění od takové bylinářky obzvláště hřeje.....
    Cinna,thank you for visiting and rare words of praise...

    OdpovědětVymazat
  4. Moc zdravím Jaromilko a jsem moc ráda,že i já Vám mohu napsat zprávičku.Fotky jsou moc krásné.Kytičky a bylinky mám moc ráda.Hezký večer Soňa

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě