neděle 9. května 2010

Jak našli panenku,která tence plakala.

Jednou při pohledu z okna na dědinu mi málem vypadly oči z důlků. Uviděla jsem tam dětskou košatinku, pohozenou na hromadě, těsně před odvozem do kontejneru ! Co se dělo dál, to už asi tušíte. Blesk je můj pomalejší brácha, jakou jsem vyvinula rychlost, jen abych kočárek zachránila před smrdutou a nedůstojnou zkázou.
Když jsem poklad fotila, tak můj kolega prohlásil :"...to je jak kočárek z té pohádky o pejskovi a kočičce jak našli panenku a pak jí hledali hračky..."

( Pozn. po 3 dětech zná pohádky dokonale..)

Nabízím vám úryvek z kapitoly-Jak našli panenku, která tence plakala z knihy Josefa Čapka " Povídání o pejskovi a kočičce. "

" Kočička šla, hledala,všechny koutečky prolezla a prosmejčila. A jéjej,děti, co ona toho ještě našla !


.............donesla to všechno domů a bylo toho tolik, že si z toho mohla s pejskem udělat krám na prodávání hraček. A to všechno postavili kolem postýlky té pohozené ponence. Panenka se probudila a měla velikou radost, když kolem sebe viděla tolik hraček a moc se jí to u pejska a kočičky líbilo.



Hrála si a hrála, hrála si s kočičkou a pejskem se všemi hračkami a bylo jich tolik, že si ani dost se všemi vyhráti nemohla. Pejsek s kočičkou jí dali jméno Járinka a měli ji moc rádi a ona měla zas moc ráda je, tak se tam u nich dobře měla, že na svou dřívější maminku, na tu nepořádnou holčičku, která ji do kopřiv pohodila, ani už nikdy nevzpomněla.










A na všechny ty hračky, které jí pejsek s kočičkou našli, dávala pěkně pozor, žádnou z nich nezkazila, žádnou nikde nezapomněla, neztratila, ani nepohodila."





( Pozn.: to jsou hračky, se kterými jsem si hrávala já i brácha a silně mi připomínají hračky,
které našla kočička pohozené v kopřivách...





9 komentářů:

  1. Kočík perfektný, zbierka úchvatná!:)
    Ja by som kvôli nemu tiež aj plot preskočila:)
    gabi

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé,to jsou nádherné hračky!A ta košatinka je krásná taky.Dobře jste udělala,že jste se pro ni vrhla!Hezký večer MíšaZ.

    OdpovědětVymazat
  3. Jarmilko, to nádobíčko jsem měla také.Kočárek je trefa ...a vůbec celý příspěvek...vezmu si svou panenku a budu jí vyprávět pohádku o peskovi a kočičce.Moc děkuju

    OdpovědětVymazat
  4. Ten kočárek je moc pěkný.Hračky,se kterýma jsem si hrávala já,když jsem byla malá už jsou většinou vyhozené.Doma mi zůstala jedna panenka a u mamky některé další hračky

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou nádherné poklady a ten kočárek opravdu nemá chybu! Ještěže jste žena činu a byla jste takový rychlík :o) Hezký den Jaromilko, Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Jarmilko,to je úžasný....kočárek,pohádka...na tu si vzpomínám....to jsou opravdu poklady!!!
    Hezký večer
    J.

    OdpovědětVymazat
  7. Kočárek je nádherný a musím napsat,že i já jsem našla na fotečkách pár hraček,které jsem měla i já jako malá. Třeba to nádobíčko....Tak jsem si i zavzpomínala...Děkuji Jaromilko a přeji hezké dny i když nám stále prší...Soňa

    OdpovědětVymazat
  8. Teda nechápu, jak mohl někdo vyhodit tak krásný kočárek! Byla by velká škoda ho nezachránit.

    OdpovědětVymazat
  9. Holky,moc děkuju všem za návštěvu,potěší.

    OdpovědětVymazat

JEŠTĚ Z DOVOLENÉ

 Dobrý den, milí zlatí ! Z médií troubí alelujá gloriá, ale já jsem myšlenkami pořád v těch zvláštních zemích severně od nás. V přístavní...