Střepy z kachlových kamen.

Jedno známé rčení praví: jsi poklad, jen tě vykopat !
Takový poklad jsem vykopala při hledání kamenů do skalky v hromadě stavební suti. Nejhorší na tom je ten fakt, že milý "poklad" jsem tam zakopala sama při jednom uklízecím amoku, kdy jsem už nechtěla vidět a přeskládávat a obcházet bedýnky se střepama ze starých kachlových kamen, které jsme našli bůhvíkde po smeťákách.
Kdyby mě někdo pozoroval, tak by si určitě řekl, že patřím na 13 ( pozn. to je oddělení kroměřížské psychiny pro zvlášť nebezpečné blázny). Když napřed něco vyhodím a pak to vahrabávám a skládám do bedýnek a skoro prokládám hedvábným papírem.

Byla jsem chycená, když na mě jukl tento střep. No není to nádhera ? Nevím na co mi budou, ale ctím řemeslnou zručnost a cit pro detail a nemám srdce to vyhodit.













U každého takového nalezeného předmětu, nemusí to být kachel, ale třeba lampa, svícen, kovaný hřebík, židle,váza, si představuju "život" takového předmětu. Kdo ho vyráběl, kdo ho používal, jaké byly v té době historické poměry a.t.d.





Komentáře

  1. Moc hezké fotografie Jaromilko a moc krásné poklady.Vše něco pamatuje a má svoji historii i já bych si jej nechala.Hezký večer Soňa

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilka, krásne vykopávky!:))
    Pozývam ťa do jednej hry, bližšie info u mňa na blogu. Príma víkend Gabi

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jaromilko.To jsou úžasné poklady.Takové se nevyhazují,ale střeží a hýčkají.Jsou kouzelné a chápu,jak popisuješ,že cítíš energii.Dřívější ruční práce je opravdu nabitá energií,kterou do ní vložili její tvůrci.Zažila jsem to pří prohlídce kostela,kde nás vzali na sřechu a do míst,kam se každý nedostane.Měla jsem pocit euforie a omámení,myslím,že ta energie z ruční práce lidí,kteří tu krásu vytvářeli,byla doslova hmatatelná.Úžasný zážitek.PS. ty krajkové svícínky sis měla koupit,žijeme jen jednou....Lena

    OdpovědětVymazat
  4. Dík za psaníčko ! K těm svícínkům-mám doma tolik starých krámů, chtěla jsem říct-pokladů,že kdybych každý den měnila, tak mám na moc let dekorace.A když něco kupuju, tak mi můj chlap říká-zas nakupuješ předměty?

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj (dobrý deň), tento blog sa mi už dlhšie páči, dýcha z neho pokoj a láska k starinkám a poctivému remeslu. Fotky aj s riadkami pohladia na duši. Vďaka. L.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě