úterý 18. května 2010

Velká voda

Místo : "Dobré ráno" mě dnes kolega zdravil slovy: " Troubky už jsou pod vodou.."
Okamžitě mi naskočily vzpomínky na rok 1997, kdy 3/4 domů v Troubkách padly po ničivé povodni.
Když jsme po nějaké době projížděli vesnicí, tak to v ní vypadalo jako kulisy nějakého hrůzostrašného filmu. Tam, kde dřív byla ulice, tak se sem tam tyčil osamělý dům a všude kolem plno rozvalin, trčících trámů, skříní, dveří, matrací a převrácených králíkáren, potáhlé slizkým všudypřítomným blátíčkem.
Známý z Troubek má schované na památku číslo popisné. Domu ,který už není..
.
Mně osobně se povodně L.P. 1997 dotkly nepřímo, ikdyž byly velice blizoučko a to necelých 10 metrů od domu. Dál je totiž louka Hejtman, která je asi 2 metry pod úrovní vozovky.
V tu dobu jsem měla před domem moře. Neboť přilehlé mnohahektarové louky byly zalité vodou...
Po těchto, ne moc příjemných zkušenostech vždy, když někam přijedeme, tak první hledíme kde sahá záplavové území, kam by vystoupala voda a co všechno by bylo zalité vodou.
Inu zkušenosti. Přírodě neporučíme, přírodu musíme poslouchat !

4 komentáře:

  1. Je to sila! Príroda. Ako v nás vyvoláva radosť, keď nás teší kvetmi, ovocím, pohodou v záhrade, na výlete, a zároveň aké trápenie dokáže spôsobiť! A my sme vtedy takí malí...G.

    OdpovědětVymazat
  2. Jarmilko,je to hrozné,na to ani člověk nemá slov...Včera jsem se na to dívala ve zprávách v Tv a vyhrkly mi slzy...ta beznaděj lidí...a někteří přišly o vše už podruhé.Příroda je krásná,ale někdy krutá....
    J.

    OdpovědětVymazat
  3. Dík, že jste se zastavily a zamyslely o to mi možná nejvíc jde. S mladší dcerou jsem měla dlouhou debatu na téma- proč tam ti lidi bydlí, proč se někam neodstěhují ! Vy mladí máte dnes jiné možnosti, ale staří lidé z rodné vesnice neodejdou !

    OdpovědětVymazat
  4. Ano, ano, je to vždycky a znovu děs a moc soucítím s lidmi postiženými takovou přírodní katastrofou.
    Kdyby ta fotografie nebyla tak tristní svým obsahem, mohla by kandidovat na foto roku!

    OdpovědětVymazat