čtvrtek 17. června 2010

Kamčatská borůvka

CO SE STALO V ROCE 2005 ?

-dceři se narodil 2. synek Mareček
-z Oskara se stal Vodafone
-na tachovsku se konal proslulý CZECH TEK
-Česká národní knihovna utratila 300 000 eur za fragment z Dalimilovy kroniky
-z Floridy odstartoval raketoplán Discovery
-v Miami na Floridě řádil hurikán Katrina
-v ČR začlo digitální vysílání pro Prahu a Středočeský kraj
-zemřela Stela Zázvorková
-zemřel herec Leoš Suchařípa
-zemřel spisovatel, dramatik Pavel Dostál
-zemřel papež Jan Pavel II.
-začlo jezdit Pendolino
-a já jsem si vysadila borůvkovou alej.

Hned vysvětlím!

Jeden zákazník si u nás objednal dodávku rostlin a pak je odmítl ! Něco jsem prodala dalším nadšencům, ale přesto mi ještě zbylo 15 rostlin.
Tak jsem je vysadila na zahradě. Pro děcka na ďobání a na marmeládu.

Lonicera kamschatika- Kamčatská "borůvka"
Mám odrůdu Modrý triumf.

Je to zcela nenáročný keř. Roste v jakékoliv půdě ( nevyžaduje kyselý substrát jako borůvky ).
Za suchého počasí zalévejte, mulčujte, udržíte vlhkost v půdě.
Netrpí škůdci ani chorobami.



Za 5 let ji mám 140 cm vysokou a stejně širokou.
Když po sklizni pohnojíte Hydrokomplexem, tak se vám z 1 keře urodí až 5 kg modrých válečků -PRÝ. ( Ještě se mi to nepodařilo !!! )




Plody jsou nacpány vitamíny C a B, minerálními látkami a antioxidanty.
Používají se jako rybíz, to znamená: přímo do pusy, na koláč, na marmeládu, sirupy a pod.

Někde v literatuře jsem četla, že se keříky mají přikrývat sítí proti ptactu nebeskému.
Nedělám to , protože jim plody nechutnají, asi jsou pro ně moc kyselé.








Kdybyste nepoznali co to je , tak je to cviboch s kamčatskými borůvkami, jahodami a banánem zalité čirou želatinou :o))


Borůvková alej v celé své kráse.
Přeji úspěšné pěstování a dobrou chuť. !










11 komentářů:

  1. Jaromilko, děkuji Ti za to, jak jsi mě svým komentářem u irisů pobavila... V tu chvíli jsem to sakra potřebovala! Ráda k tobě chodím... Pěkné dny!

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Jaromilko, i já k tobě ráda chodím, ráda si počtu, od té doby, co si psala o svém manželovi, jak ti četl ze Švejka (předčítala jsem nahlas), jsi populární v celé naší rodině! Všichni se báječně bavili.
    Děkuji za slovo cviboch, to říkal můj děda a už hrozně dlouho jsem ho neslyšela...
    Krásný večer, moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jaromilko,v pestovani boruvek jsem zacatecnice,vloni jsme vysadili prvni 3 kere ale urcite jich bude casem vic.Odruda o ktere pises je zajimava,diky za inspiraci a preji krasny den:))

    OdpovědětVymazat
  4. Marionetko-
    co mě první napadne,tak to plácnu a pak to tak vypadá...
    Helenko-
    takových pokladů,jako Kokoškovo koření je v naší literatuře ještě spousta-nevyčerpatelná studna...
    jsem ráda,že tě ten cviboch tak potěšil-můžu-li se ptát ,odkud byl tvůj děda ?
    Moni-
    roste to "samo" a je to zpestření jídelníčku
    Mějte se holky a užívejte si života,dokud jsme živí..........

    OdpovědětVymazat
  5. Borůvky se škrobákama - pěkná fotečka! Na cvibochu to vypadá pěkně. Jsem si toho na zahradě nějak nevšimla... :( Ptákom to nejede :D

    OdpovědětVymazat
  6. OLJO-
    ty si taky škrobák, aji tak hledíš !
    Na zahradě hledíš, kde co lítá a nevidíš álej....

    OdpovědětVymazat
  7. dyť´s říkala, že jsou zaschlý..

    OdpovědětVymazat
  8. Jaromilko, děda byl z vesničky u Kutné Hory, musím se zeptat, od kud byli jeho předci...Jak vidím, ty jsi Morava, kdo ví, kde se to u nás vzalo.
    Krásný víkend, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Jaromilka, koláč vyzerá lákavo, hneď by som si dala. Škoda, že sa cez obrazovku nedá vychutnať vôňa a chuť... Pekný víkend prajem. L

    OdpovědětVymazat
  10. Holčiny-
    přeju vám taky pěkný víkend,hlavně už bez té vody, ať můžem vyrazit do přírody,třeba na houby,kuřátka už rostou !

    OdpovědětVymazat