neděle 6. června 2010

Kokoškovo koření do každého stavení.

Točím klikou mlýnku, když v tom se za mnou ozve : " Co děláš, Kokoškovo koření ? "
Hospodář neváhal, donesl knihu OSUDY DOBRÉHO VOJÁKA ŠVEJKA a jal se předčítat.
Takže při přípravě domácího koření jsem měla i kulturní vložku.
" Z nebes říše přicházím,
blahou pověst přináším.
Kráva tele každý vůl
potřebuje jako sůl
Kokoškovo koření,
jež ho zbaví trápení..."

"Vynašel ho Pelegrinus svatý,
jeden balík za dva zlatý.
Svatý Pelegrine, chraň nám naše stádo,
které tvé koření vždycky pije rádo.
Vděčný hospodář tě chvalozpěvem slaví,
svatý Pelegrine, chraň nám naše krávy..."

Až to dočetl, tak nezapomněl utrousit poznámku :"...nezapomeň to napsat, já dycky řeknu nejakó blbosť a ty to hneď vytróbíš do světa..."




JO a co jsem to vlastně vyráběla ?



KARI koření.



250 g koriandrových semen




1,5 kávové lžičky římského kmínu




1,5 káv.lžičky černých hořčičných semen




1,5 káv.lžičky semen jetele kozího rohu (pískavice )




Orestujeme na pánvi, aby se aroma lépe rozvinulo a koření mělo delší trvanlivost. Necháme vychladnout a semeleme v mlýnku na koření. Nakonec přimícháme ještě 3 polévkové lžíce kurkumy. Pokud seženete i sušené kari listy, přidáme jich 20g do mlýnku.




Vzhledem k optimálnímu složení a dobré chuti tohoto koření je můžeme přidávat do veškerého jídla, do zeleniny, polévek, k masu apod dle chuti.




Dobře se po něm tráví a přirozeně hubne a člověk se cítí po takovém jídle lehce.




Z vlastní zkušenosti mohu toto koření všem doporučit, naše kuchyně se již bez tohoto prášku neobejde, stejně tak jako naše zažívání.




Doslovná citace z knihy Petra Hoffmanna : NA FREKVENCI ČÍNSKÉ MEDICÍNY.









Moje zkušenosti, jen a jen kladné a dlouholeté.









Vyzkoušekte, doporučuju !
















12 komentářů:

  1. Milá Jaromilko, báječně jsem se pobavila při čtení vašeho příspěvku. Jak koukám, ti naši chlapy občas pro nášejí všichni něco podobného...
    Jestli někde v rodině "vydyndám" mlýnek (vy máte krásný), myslím, že koření zkusím vyrobit.
    Krásnou neděli, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Jaromilko, milé, vtipné, s krásnými fotkami a moc zajímavé...hezký den Helča

    OdpovědětVymazat
  3. JARUŠ ,TO JE ZASE JEDNO ZAJÍMAVÉ POČTENÍČKO .
    TO MUSÍ BÝT VŮNĚ VŠUDE KOLEM .
    HEZKOU SLUNÍČKOVOU NEDĚLI .BOHDA

    OdpovědětVymazat
  4. Kdo nemá rád kari, tak tomu to asi nebude vonět, ale jinak je to móóc chutný a voňavý.Holčiny, dík za návštěvu !

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tohle se ti Jaruško povedlo ...určitě vyzkouším neboť u nás se kari může.Jsi moc šikovná aranžérka...jsi prostě nejlepší :o)Krásný týden

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, jsem v rozpacích za tvoje komplimenty :)))

    OdpovědětVymazat
  7. Jaromilko, vy musíte byť doma veselá kopa s manželíkom:) Krásne sa mi to čítalo.
    A korenie skúsim, keď už kvôli ničomu inému, tak pre to "prirodzené" chudnutie:)))Gabi

    OdpovědětVymazat
  8. Gabi,tento chlap se kterým žiju je můj druhý pokus . Posunul mě v myšlení správným směrem a naučil mě brát život s humorem. Přeju úspěšné "přirozené" hubnutí (ale nesmíš to zajídat čokoládou !)

    OdpovědětVymazat
  9. Hmmm, vďaka za recept, musíme ho vyskúšať. A tá kuchyňa, tá je ako z rozprávky, príjemne babičkovská. L

    OdpovědětVymazat
  10. Lusi-
    určitě vyzkoušej,je to dobrotka !
    Děkuju za chválu mojí provizorní kuchyně.
    Jar.

    OdpovědětVymazat
  11. Cobro-
    řeklas to správně, šila jsem ptáčka a vyšla z toho slepica...

    OdpovědětVymazat

JEŠTĚ Z DOVOLENÉ

 Dobrý den, milí zlatí ! Z médií troubí alelujá gloriá, ale já jsem myšlenkami pořád v těch zvláštních zemích severně od nás. V přístavní...