úterý 8. června 2010

Narozeniny aneb tři blíženci.

Starší dcera si před léty namluvila Vaška- blížence.
Za pár let se jim narodil Vašík- blíženec. A za 2 roky nato poprvé zakřičel Mareček- blíženec !
Není mi jasné, jak to ta příroda zařídila, že můžou narozeniny slavit společně, jedním vrzem.
S mladší dcerou jsme upekly dortíčky a ozdobily svíčkama.
Nikdy, nebo alespoň většinou nečtu návody a popisy. Až dcera se začetla a povídá , mamko, víš, že to jsou neuhasitelné svíčky ? Nevěděla jsem. Hlavou mi proletěl film, jak budou hoši řešit tuto situaci !
Po rozdání dárků pusinek a gratulací došlo i k zapálení svíček na dortech.






Hoši byli natěšení, s plných plic foukli........a bylo to, plamen zhasl.



Jenže za pár vteřin se svíčky znovu rozhořely. Kluci nechápali, foukali a foukali a svíčky se zase rozhořely.



Až to bylo po pátý, tak už na to začli všichni hledět s nedůvěrou a nezkrývaným údivem. Mezitím už v pokoji bylo smrduté modro a popel lítal po celém stole. Hoši i rodiče už z toho byli nešťastní. Když nás uviděli jak se dusíme smíchem, tak jim bylo jasný, která bije ! Trápení ukončila miska s vodou, kde jsme neustále hořící vajglíčky svíček museli utopit.










Rodiče museli důkladně vyvětrat a v jejích očích jsem četla : co si to ta bláznivá babka zase vymyslela !






Ale aspoň budou mít na co vzpomínat !







4 komentáře:

  1. Milá Jaromilko, to jsem si zase početla...krásná reportáž, půvabný příběh. Naprosto souhlasím, Bude se říkat:"to bylo tenkrát, jak nešly zhasit ty svíčky..."
    Jinak život s blízenci, to není nic jednoduchého, mám jich kolem sebe taky dost - tatínek byl, tchán je a můj syn taky. To není dva v jedom, jak se říká...je jich tam určitě víc!
    Krásné odpoledne, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Fakt to bylo neúmyslně, ikdyž mi to nikdo nebude věřit, ale život je přece samá náhoda !

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to u vás je veselo, hned tak najednou, ale je pravda, že se mi obě děti narodily v září a oběma jsme jim dali jména se svátkem v květnu.
    Všechno nej nej nej
    Krásné dny
    Iva

    OdpovědětVymazat
  4. Bohužel bydlíme každý zvlášť, takže to veselo je jen jednou za čas. Dík za návštěvu. Měj se !

    OdpovědětVymazat

JEŠTĚ Z DOVOLENÉ

 Dobrý den, milí zlatí ! Z médií troubí alelujá gloriá, ale já jsem myšlenkami pořád v těch zvláštních zemích severně od nás. V přístavní...