středa 2. června 2010

Ptačí strom.

Mám velmi ráda jednoduché tvary, jako třeba KOULE.
Na zahradě nám právě kvete Viburnum opulus "Roseum" - starodávná kalina s kulovitým květenstvím připomínajícím sněhové koule.
Neodolala jsem takové kráse a kytičku jsem si ustříhla. ( Musela jsem až z horních větví, protože spodní jsou napadené mšicí a květy jsou nevzhledné až nedomrlé.)
Když jsem se objevila v kuchyni s kyticí, tak mi můj Láďa povídá : "Co to máš, ptačí strom ? "

My totiž kalině říkáme "ptačí strom" podle pohádky O. Sekory UPRCHLÍK NA PTAČÍM STROMĚ. Je to velmi starý keř, se spletí křivolakých větviček, které jsou výbornou schovávačkou pro neustále štěbetající zpěváčky.

Variace na téma - kalina.






Dnes jsem si koupila "vázičku" a hned jsem ji vyzkoušela.

















11 komentářů:

  1. JARMILKO ,KRÁSNÉ FOTKY . U VÁS SE MI MOC LÍBÍ ,RÁDA SE K VÁM KOUKÁM A RÁDA SI ČTU VAŠE SLOVA .VŽDY OD VÁS DÝCHÁ POHODA A KLID .
    MĚJTE HEZKÝ ZBYTEK DNE .BOHDA

    OdpovědětVymazat
  2. nadherne fotky si spravila Jarmilka....!

    OdpovědětVymazat
  3. Taky mám ráda tuto kalinu,ale nemám jí na zahradě,chodím na ní do jedné opuštěné zahrádky.

    OdpovědětVymazat
  4. Jaromilka, ta predposledná fotka je ako reklamná:))
    Utečenca na vtáčom strome máme aj my doma, je to kniha, ktorú som si doniesla od rodičov,že pomaly už na ňu krpci dorastajú, tak ju vytiahneme na večernú rozprávku:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  5. Holky vždycky mě potěšíte komentáři a jsem ráda,že se vám tu líbí..
    Tu kabelku jsem fakt kupovala,za celých 70 káčé,jako vázičku, ale asi s ní budu i chodit !

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný blog, holky všechno sleduji, jen nestíhám všem napsat :) :) :)tolik krásy.
    Zdravím a mám uloženou další ovečku....
    papa,
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Jaruško,ta naše kalina je malá,ale máme ji také,na podzim se jí listy krásně zbarvují.Její foto je na mém blogu, na pravé straně dole(čtvrté foto od spoda).Jsem ráda, když někdo srší vtipem...Povedený víkend Mokopa

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Jaromilko, jsem ráda, že jsem narazila na Váš blog, moc se mi tu líbí, je tu moc milo...hezký den Helča

    OdpovědětVymazat
  9. Jaruško, když tu čtu jak hezky píšeš, tak mám chuť ty moje slátaniny hodit do koša...tiše závidím:)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Jaromilko,moc hezke fotecky kaliny.Ja ji obdivuji bohuzel jen u sousedu.Take "vazicka" je nadherna,tak at se hezky nosi!! Krasny vikend preje Monika.

    OdpovědětVymazat
  11. Móóóc mě těší váš zájem a milé komentáře.

    OdpovědětVymazat