neděle 18. července 2010

Růžové orgie

Letos je příznivý rok pro růže , které předvádí divadelní hru plnou barevné, voňavé a pichlavé krásy .
Růžové květy nejen, že jsou půvabné, ale i všestranně použitelné. Posuďte sami, co všechno lze z okvětních plátků, nebo květů růží vykouzlit
1. OBJEVTE CHUŤ KVĚTIN
živé okvětní plátky či kandované květy na zákuscích, dortech, zmrzlinových pohárech, ozdoba koktejlů a míchaných nápojů.

2.OSVĚŽUJÍCÍ LETNÍ ČAJE
" Když jsem si dnes připravovala svůj oblíbený čaj , všimla jsem si, jak bylinky krásně vypadají ve skleněné nádobě a jak se s nimi úžasně cítím. Svírajíc šálek čaje cítím zřetelně jak se prolíná svět bylin se světem mým. Pobývat s bylinami a učit se od nich znamená nalézt množství cest ke zdraví....... " - Rosemary Gladstar- Přírodní léčba pro ženy.
Jako by mi mluvila z duše............


3. Vyrobte si domácí LIKÉRY a SIRUPY s okvětními plátky růží, spolu s bylinkami a alkoholem. Lahodné, bez éček a konzervantů.


4.KOSMETICKÉ použití- zpracování růžových květů na proslulé oleje, růžové vody, pleťové krémy a tonika.
Zkoušeli jste romantickou koupel s lístky růží, při světle svíček ?



5. Aranžování, ozdoba stolu růž. okvětními lístky, potpouri.....






















6. Interiérové vůně, např od SIA.....


Jestli vás napadá další použití, tak mi napište.
Nemluvím o sadovnickém použití, to je veliká, samostatná kapitola.
Mějte se krásně, voňavě, růžově.








13 komentářů:

  1. Milá Jaromilko, uděla jste mi růžový večer, krása.
    Mějte i vy tak pěkný, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Jaromilo,
    vaše dnešní růžové růže jsou tak krásně růžové!!!
    Zrovna včera jsem dostala dárek z Bulharska-růžový olejíček.
    Taky mám ráda pot pourri z růží........
    Na bylinky bych potřebovala školení.
    Ale od loňska vím, že jsou zázračné!! Přiotrávila jsem se loni v jedné restauraci, kde jsme byli se známými na večeři a dala jsem si kuřecí steak a tatarskou omáčku !! :o(((
    Žádné léky mi moc nezabíraly, ale na nohy mne postavil obyčejný mátový čaj. A tak jsem začala pít bylinky.
    Zatím pěstuji jenom mátu, meduňku a šalvěj.
    Hezký večer
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. JARMILKO , TO JSOU MOC PĚKNÉ FOTEČKY .
    TA RŮŽOVÁ BARVA JE TAK HEZKY POZITIVNÍ A PŘÍJEMNÁ .
    MĚJTE RŮŽOVÝ ,CELÝ TÝDEN .BOHDA

    OdpovědětVymazat
  4. Jaromilko,krásné vše...růžiček mám na zahrádce spoustu,zatím je jen suším a dávám do pytlíčků.Moc krásné fotečky plné inspirace...Pěkný večer Soňa

    OdpovědětVymazat
  5. To je tak príjemné rozprávanie...:)
    Posledná foto sa mi veľmi páči. Gabi

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné fotky a krásny ružový komentár a ľahká vôna letných ruží. Napadlo ma aj ďalšie použitie ruží: ruže - vyjadrenie lásky. A nemusí byť práve od Honzíka :o)

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, Jarčo, Bohdanko, Soni, Gabi, Věrko-
    jsem ráda, že vás růžové kvítky potěšily tak ,jako mně.....
    Mějte se kouzelně letně.
    Jar.

    OdpovědětVymazat
  8. růžové snění je nádherně čisté jemné a voňavě božské....z růží sem toho ještě moc nevyzkoušela...kromě šípků :-)) ...ale co se mi hodně líbí u sousedů v Rakousku, že u vinohradů každá řada má u sloupku keř růže....vypadá to stopro líp, než tady u nás kolem....tak jen malý růžový postřeh....

    OdpovědětVymazat
  9. Veru-
    vidíš, na šípky jsem zapomněla, "..já hlupák, hlava děravá..." !!?
    Ty růže do vinohradu sází úmyslně, nebo jsou to plané růže , od ptáčků,kteří sedají na sloupek...???
    Měj se
    Jar.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Jaromilka, ružový článok je inšpirujúci. Manžel zo služobky z Francúzska doniesol ružový džem. A teraz bývame na Růžovej :-) L

    OdpovědětVymazat
  11. Lusi-
    To je nádherná adresa !!!!!!!!! tam musí být určitě i růžový život.......

    OdpovědětVymazat
  12. Ak nepohrdneš ružou šípovou (Rosae fructus), jej nažky (plody) sa vraj v ľudovom liečiteľstve západnej a severnej Európy s úspechom používajú aj na liečbu reumatických ochorení :)

    Eva

    OdpovědětVymazat
  13. Ewu-
    šípkový čajík je mooc dobrý....

    Ještě mně napadlo: ......se šípkovou....se zelím.....se šípkovou........se zelím........

    OdpovědětVymazat