úterý 10. srpna 2010

Houby houbičky.

Letošní velká voda na mnoha místech " přinesla" spíše smutek, beznaděj a spoustu starostí.
Na Vysočině však přinesla radost ve formě plného lesa hub.
Už týden máme houby skoro ve všech jídlech. Vyzkoušela jsem je na spousty způsobů, jen houbový koláč jsem nepekla. IKDYŽ, jak nedávno na svém bločku uváděla GABIKA slané mufíny, tak vlastně i tam by se hodily houby !

První naše jídlo z hub byla ŽIVÁŇSKÁ. Originál je bez hub, ale my ji děláme s houbama.
Suroviny: hovězí, vepřové, slanina, cibule, houby, sůl, pepř, bobkový list, paprika mletá, olej.
Na rožeň napíchat na kostičky nakrájené maso ( může být předem naložené ), slaninu, cibuli, houby, okořenit.
Zabalit do pergamenu a alobalu, píct 2-3 hodiny.

Správná romantika je, když se živáňská peče ve vrstvě žhavého popela !

Ve finále, když je hotovo, ještě polít ginem a zapálit, aby to dostalo správný JALOVCOVÝ ČUCH !



Chalupa už je dokonale prosmrděná houbama, neboť je také suším.
Vypadá to u nás jak u veverky Zrzečky.

Mám jen trochu dokonalejší zařízení, zděděný po tetičce.

Při brouzdání po internetu mě rozesmála jedna poznámka : ...při sušení se připouští mírná perforace hub, protože z usychajících plátků se larvy odstěhují........."

...už je vidím, jak táhnou vozíčky s peřinama............!


Zkouším i nakládat do octa. Jsou to těžký experimenty, protože takové množství malinkých houbiček se mi ještě do rukou nedostalo !

Když přijde hospodář z lesa s další dávkou, tak si už připadám jak houbový kombajn.


Ale s vidinou výsledku je to vlastně krásná práce !!!








9 komentářů:

  1. Jaromilko, to je tedy nadělení...ale vy jste si s tím poradila! Živáňská vypadá úžasně, kocourek i hospodář spokojeně, moc mě pobavila vaše vize toho, jak se ti červíci stěhují...a kyselé houby, mňam!
    Krásný houbový večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Jaromilko, upřímně závidím ty houbové orgie! Já houby a houbaření ze srdce miluju! Moje úlovky jsou spíše nicotné s těmi vašimi!
    A vůně sušených hub a ještě na chalupě, to je přímo z nebe!
    Krásné houbové dny! :o)

    OdpovědětVymazat
  3. JARMILKO ,TAK TO JE ÚLOVKŮ .
    MOC HEZKÉ FOTKY A POVÍDÁNÍ .
    MĚJTE HEZKÉ, PRÁZDNINOVÉ DNY . BOHDA

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Jaromilka, krásna úroda a chválim hospodára, že na tie huby chodieva. U nás nemá kto, každý sa vyhovára, že huby nepozná :((( A už cítim vianočnú kapustnicu so sušenými hríbikmi!!! Uži si húb do sýtosti!
    ika

    OdpovědětVymazat
  5. Jaromilko to jsem si tak krásně početla..děkuju..úplně se mi zbíhají sliny.Houbičky mám moc ráda a snad na všechny způsoby.Po posledním dešti rostou i u nás.Už jsme také nasbírali plný košík hub,ale hříbečky jsme měli jen tři..také vám tiše závidím...nádherné úlovky!Kocourek je úžasný,přesně jako u nás doma..nic jim neunikne a všude musí být.Mě by teď vylezl i na hlavu..(smích)Soňa

    OdpovědětVymazat
  6. To je nádhera, takové krásné houby u nás nerostou. Zatím začínají - kozáci, křemeňáci a sem tam nějaký podoubáček. Takovou úrodu hříbečků mohu jenom závidět.
    Přeji hezké dny plné dalších houbařských zážitků, Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Ahojky Jaromilko,

    teda, to jsou fotečky. Když jedeme s mužem okolo lesa, tak máme chuť tam zajít, ale se synem, který ještě nechodí to prostě nejde. Sbírání hub mě baví, jídla už tolik ne.

    Ale vaše úroda je super, dobrou chuť. Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Tichúčko závidím, aj to čistenie ale najmä vôňu a predstavu zimnej kapustnice. Fotečky sú krásne od prvej s maličkými dubáčikmi cez tie hodové až k tej čo ukazuje na zadné vrátka.
    Dobrú chuť

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko, Vladi, Bohdanko, Iris, Soni, Jituš, Evi, Věrko - je to vždycky zážitek číst vaše komentáře, zážitky, postřehy, MOC DÍKY !

    Hospodář už má zákaz chodit do lesa a jestli půjde a něco donese, tak si to bude čistit a zpracovávat sám ! Už se mi o houbách i zdá !

    Mějte se holky moc fajn !
    Jar.

    OdpovědětVymazat