MYCÁK.

Oficiélně se tento kus kuchyňského retro nábytku nazývá MYCÍ STůL, ale nedávno jsem v inzerátech četla : ". . . prodám mycák. . . ". Kdyby u toho inzerátu nebyl obrázek, tak bych si myslela ledaccos !

Viděla jsem i dubble mycák, jako dnešní dvojdřez. (pozn. mám dvojdřez a jednoduchý už bych nechtěla )

Můj stolek je po stařence a tetičce.

V útrobách, ve vyjíždějícím šuplíku s nohama je lavor, ve kterém se umývalo nádobí a pomeje se pak ještě vylíly praseti. . .

Býval tam plechový lavor, ale ten už skončil na smetišti dějin. Dnes tam je "novější" !

Páni, já už teda pamatuju. U nás se říká : o rok mladší než Buchlov. . .

Je to taková nostalgie, kterou nikomu nedám ani neprodám, protože je to vlastně praktická věc.

V šuplíku v lavóře mám po tetičce mlýnek na strouhanku s pravou patinou,
- masový mlýnek


- příslušenství k masovýmu mlýnku : lis tuti fruti na lisování šťávy z
ovoce











- a retro písek na nádobí. Světe div se i po těch letech funguje !








A horní deska slouží jako divadelní scéna- jeviště. Dnes má hlavní roli hortenzie stromečková ( Hydrangea arborescens Anabele ) a bafající trpajzlík. . . . . .

















Komentáře

  1. Tak teda podla tvojho opisu mala moja babi "dvoumycak":) Mna najviac ocarila ta odrotovana nadoba s hortenziou, velmi prijemne zatisicko. Gabi

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilko, já jsem taky asi podobně stará jako Buchlov, moje babičky ho měly a používaly... I ty mlýnky pamatuju, jen nevím, kde jim je konec. Na jednom blogu jsem viděla ten původní plechový škopek osázený kytím...
    Dovolím si poslat email, potřebuji názor odborníka :o)
    Krásnou neděli, moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jaromilo,
    to je mycáček!!!
    Moje babička měla - jak píšeš - dubble mycák a její sestra - moje prateta Sabina, měla tenhle malý a říkáme mu mycáček!!!
    Mám jej v kůlně, protože je v žalostném stavu, ale tuhle jsem na něj koukala, že ho zrenovuji,
    protože se mi moc líbí!!!
    Mně připadá báječný a hned na jaře se na něj vrhnu - dala jsi mi impuls!!!
    Protože ten Tvůj s divadelní scénou je úžasný!!
    hezkou neděli
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  4. PS.
    Ta fotka těch tykví na špalku se sluncem,
    ta je neuvěřitelná!!!! J

    OdpovědětVymazat
  5. TO JSOU NÁDHERNÉ KOUSKY . A MYCÁK JE ÚŽASNÝ .
    TAKOVOU NOSTALGII MÁM TAKÉ RÁDA .
    PŘÍJEMNÝ DEN .BOHDA

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Jaromilo:)
    Já už taky leccos pamatuji - mně zase v práci říkají " o kousek mladší, než hnědé uhlí" :))A moje babička měla taky double mycák. Taky pamatuji, jak se zbytky z lavóru vylévaly do kýble pod lavicí u bleděmodrých kachláků, přidával se šrot, vařené, mačkané brambory...A to všechno kravce.
    Mlýnek s lisem na ovoce má tchýně. Jenže nevím, jak dlouho ještě. Ona je taková moderní a tohle jsou pro ni staré krámy, tak šup s nima do pudlice.. :-(
    A Tvému mycáku to náramně sluší :)Že ho hladím...Pa, Lenka

    OdpovědětVymazat
  7. Gabika- to je fakt velice srandovní slovo- dvoumycák- donedávna jsem ho neslyšela !
    Milou misku jsem nechala s rostlinama venku na mraze a tak mi pukla.Odrátovala mi ji mamka, abych jí zachránila, protože byla vejpůl, takže je to drátování i funkční, víš ?

    Helenko- vítám tě v klubu buchlováků!!!
    S tím tuti fruti byla vždycky sranda, chlámali jsme se jak vylízal šulek "vépresků"........

    Jarčo- jsem ráda, že jsem tě inspirovala,taky jsem velice vděčná za mnohé inspirace na těchto úžasných bločcích. No vidíš, zrovna jsi mně inspirovala s mojí pratetou, která uměla krásně malovat. Díky !! S tím mycáčkem jsi mně POBAVILA !
    Tykvičky mám v okně na západ a to slunko dělá divy!

    Bohdanko-však ty poklady patřičně opatruju a doufám, že i moje děcka je budou opečovávat !

    Lenčo-to se taky říká, ale první mě napadl ten Buchlov, víš ?
    Páni, to jsou krásný vzpomínky na dětství......na co budou vzpomínat naše děcka a vnuci.....
    Jak půjdu kolem, tak ho pohladím ( hadrou ) !

    OdpovědětVymazat
  8. Taky máme doma ještě někde schovaný, ale dubble mycák. Vzpomínám si, když v něm babička myla nádobí. A prášek na nádobí si taky pamatuji.
    Jinak je to moc krásné zákoutí s hortenzií a ostatními věcmi. Krásně nafoceno, jako ze starých dob.
    Přeji hezký příští týden, Jitka

    OdpovědětVymazat
  9. Jaromilko, víš to, že jsi vyhledavač vzpomínek? :) Moc ti děkuji za tvůj blog a krásné příspěvky s vtipem.... Máš moji poklonu!

    Pekné dny s pozravením!

    OdpovědětVymazat
  10. Jitule- jsou to věci s historií a myslím,že to není špatný sem tam si zavzpomínat na to pěkný, horší by bylo, kdybysme vzpomínaly na zlé, ale to se většinou zapomene.

    Marion- vřelé díky za poklonu, velice potěší a "nakopne " k další aktivitě.
    V.v. Jaromila, nebo jaromila v.v. ???

    OdpovědětVymazat
  11. Jaromilka, opäť krása, nádoba s hortenzkou, konvička a záclonka, neuveriteľne domácke. A to príslušenstvo k mlynčekom, to už ja nepamätám... L

    OdpovědětVymazat
  12. Samé poklady. Mlýnek na strouhanku mám taky a už jej přešel zub času natolik, že už ho nepoužívám. Kdykoli ho vezmu do ruk, že ho dám do sběru starých kovů, zase ho vrátím na místo. Jsem sentimentální? Je po mamince a už by mohl být vice než stoletý. Prostě nelze se s ním rozloučit i když zápasím s místem.Dubble mycák měla moje tchýně.

    OdpovědětVymazat
  13. Moje mamka myje v mycáku (dvou mycáku) dodnes)))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě