pondělí 13. září 2010

PŘÍBĚH STOLKU.

Dnes vám představuji moje kuchyňské zákoutí v podzimním hávu, které se moji mladé tolik líbilo.

A při té příležitosti vám povím příběh kamenného stolečku.

To jsme při svých pracovních potulkách jednou jeli z Prahy do Kutné Hory a já jsem potřebovala
zastavit u velkého keře za lidskou potřebou.
Pán se šel taky protáhnout a najednou zahlaholil :"...honem se pojď na něco podívat....! "
Hrklo ve mně, co tam zas našel.
Taky že našel, starý kamenný patník.

Tak jsme zajeli pro vozík, jelikož jsme dělali někde u Kostelce N. Černými Lesy a chystali se, že milý patník vysvobodíme z kopřivového, odpadkového a popelového zajetí. Byl celý zasviněný od asfaltu.

Stojíme a vymýšlíme, jak takový kus kamene dostaneme z příkopy a na vozík. . . . . . když opodál zastaví auto a člověk kráčející rázným krokem se nás důrazně ptá CO TU DĚLÁME. . . . .
Tak jsme mu to PRÁSKLI !

Začal nás poučovat, že tudy vedla stará C.K. cesta z Prahy do Kutné Hory a ty patníky jsou z té doby ,že ho nesmíme brát !
Když jsme se ho ptali z jakýho titulu nám to zakazuje, řekl, že je CESTMISTR !
Do té doby jsem vůbec nevěděla, že takový titul existuje !

NO, pokecali si s mojím pánem a dopadlo to tak, že nám byl nápomocen při nakládání kamene na vozík !

Lehce jsme ho upravili a doprostřed nechali vyvrtat dírku.
Pak jsme si objednali kulaté sklo a od té doby je z milého patníku stoleček.

Možná si řeknete,že jsme netvoři, ale než by měl skončit potupně někde v základech, tak slouží a dýchá z něho historie DRNCAJÍCÍCH KOŇSKÝCH POVOZů vezoucích zboží po C.K. cestě. . . . . . . .



17 komentářů:

  1. Má milá, ty mě umíš vždycky potěšit! Stoleček je kouzelný, stejně jako naaranžovaný podzim (ta lampa, to je nádhera!). A jako vždy, příběh. Paráda, díky.
    Dobrou noc, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherná dekorace a jak já říkám předmět s minulostí. Takové věci miluji nejvíc, co mají historii a třeba i s poutavým příběhem.
    Přeji krásné podzimní dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Teda Jaromilko,

    miluji takovéto příběhy, škoda, že nebyl delší, ráda bych si početla. Patník má svou historii a to je krásné. Jak jste ho vyřešili v kuchyni jako stolek, tak to by mě nenapadlo. Povedlo se Ti to.

    Pohodový den. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tomu říkám super nápad...nádherná dekorace a krásný příběh.
    Krásný den.Marťa

    OdpovědětVymazat
  5. Teda, jaromilka, spojila si drsny spodok, hodila nan nezny vrsok a vyslo ti nadherne, nostalgicke- momentalne jesenne zakuticko. Tam by som si rada prisadla s dekou cez kolena, knihou v ruke a čajikom v peknej salocke:) Gabi

    OdpovědětVymazat
  6. Jaromilko,moc krásné zákoutí.Moc se mi líbí nejen vyprávění,ale i stoleček s podzimní dekorací.Stoleček je krásný a přitom tak jednoduchý,vždy kdy k němu usednete,vám připomene svoji historii nejen tu z dob dávno minulých,ale i tu vaši...Pěkný den Soňa

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Jarmilko, jsem moc ráda, že jsi mi napsala e-mail, díky tvému naťuknutí, jsem se seznámila tvými stránkami. Musím ti napsat, že mě to velmi oslovilo a budu se ráda vracet, dýchla na mě pohoda a tajuplné kouzlo z pěkných věcí kolem nás. Přeji spoustu dalších nápadu Magda Z Karviné.

    OdpovědětVymazat
  8. Jaromilko, moc se libi pribeh. Takoveto veci jsou proste uplne o necem jinem nez si koupit stolek v Ikea. Proste nadhera. Pribeh, nostalgie, duse...
    Mej se krasne, Jana

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko, Jituš, Evičko, Marti, Gabi, Soni, Magdi, Jani- jsem ráda, že jste sem zabloudily a nechaly tu své postřehy.
    Ohromně to potěší a nabije energií, že mám chuť vyskočit a zařvat !!!
    ( pozn.: moje děcka když měly přetlak energie, tak šly na komoru a z plných plic si ZAŘVALY ! )
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  10. že ty na nás všechno práskneš! :D

    OdpovědětVymazat
  11. Když ono je to tak srandovní :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Jaromilko,příběh se mi líbí,už jenom proto,že pocházím z Kostelecka a vím,že směrem na Kutnou Horu je takových pokladů více....
    Ale úlovek je to pořádný.... a bezva nápad s tím stolečkem.
    hezký večer
    Zdraví
    J.

    OdpovědětVymazat
  13. Jituš, to určitě víš i o těch zbývajících, ony všecky tehdy nebyly vyvrácený.
    Však nám ten úlovek taky dal zabrat !!
    Měj se móc pěkně
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  14. Jaromilko, teeeedy, zastavil se mi dech nad tou nádherou! A Tvůj příběh? Ten už je jen třešničkou na pomyslném dortu!
    Dana

    OdpovědětVymazat
  15. To je zajímavý příběh. Patník našel svoje uplatnění a jako stoleček se vyjímá nádherně.
    Je pravda, že mohl skončit někde na rumišti.
    Zdravím a přeji pěkný víkend!

    OdpovědětVymazat
  16. Danuš-
    když uvidím nějakou věc s příběhem, taky se mi tají dech............

    Helenko-
    Stoleček slouží, teda patník.
    Měli jsme ho však na dost nešikovným místě, že když jsme šli kolem něho, tak periferním viděním jsme zahlídli jen spadek a sklo mělo mockrát "zařvat". Tak jsme ho dali ke zdi a je pokoj !

    OdpovědětVymazat
  17. Jaromilka, cesty pätníkové sú nevyspytateľné... Cestmistr nebol u vás na kávičku pri stolíku? Možno by aj on zatúžil po pätníkovom stolíku ;-) L

    OdpovědětVymazat