neděle 31. října 2010

Hořící kotlety na rozmarýnu.

Při hledání zajímavostí o rozmarýnu jsem na prima receptech narazila na jídlo s názvem : HOŘÍCÍ KOTLETY NA ROZMARÝNU.

V receptu je uvedeno:
1. do misky nalijeme olivový olej ( 2 lžíce) a worchesterovou omáčku ( 1 lžička).
Přidáme rozmarýn ( 1 lžička sušeného ), špetku soli a pepře a vše dobře rozmícháme.
2.2 kotlety omyjeme a osušíme. Po stranách je několikrát nařízneme, naklepeme a potřeme marinádou. Kotlety necháme v chladu několik hodin proležet.
3. omytou cuketu ( 1 kus) nakrájíme na plátky. Očištěnou mrkev ( 4 kusy) nakrájíme na kolečka.
Zeleninu opečeme na másle dozlatova. Lehce osolíme a opepříme.
4. Proleželé kotlety opečeme z obou stran na pánvi v rozpáleném oleji.
Poté je na talíři polijeme 2 lžičkami alkoholu a zapálíme. Podáváme s opečenou zeleninou.

Tolik recept. Nebyla bych to já, abych neprovedla nějaké improvizace !

Místo kotlety jsem použila kýtu, ale bylo to moc suchý. Chybělo tam to bílý maso. Takže příště= kotleta !!!
Dále jsem neměla cuketu, tak byly jen mrkvička.

Alkoholem polité maso nechtělo hořet, tak hospodář tu zbývající slivovici ztrestal !!!!!
Jako příloha byla rýže.

Ale stejně to byla dobrotka.........



8 komentářů:

  1. Jaromilko i tak je vše naprosto úžasné...ani domyslet, kdyby to chytlo :o))) Jsem moc ráda, že tu jsi...tvůj bloček mám moc ráda a vždy mě tak mile pobaví...takovou dobrůtku s kotletky si ráda opíši a vyzkouším. Děkuji za recept. Mějte se krásně, podzimně. Soňa

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilko, zní to náramně! A jako v každném tvém příspěvku tomu nechybí člověčina!
    Hospodářovi na zdraví a tobě krásný den.
    Zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilo, to by mohlo být vážně dobré. Taková krkovice by určitě taky nabyla špatná. Na tom talíři ti to nehořelo, protože to nejspíš nemělo tu správnou teplotu - flambuj v pánvi (vykašli se na to, co říkají v receptu) - polij maso alkoholem, pak si nalej alkohol na lžíci a chvilku ji zahřívej nad hořákem, přibliž ji k hořáku sporáku tak jako trochu nakloň (nic se nestane, stačí kousek od plamene), nebo zapal sirkou. Až to začne na lžíci hořet, nalej to do té horké pánve s masem, během chvilky to vyhoří. Hlavně se neleknout plamenů. Určitě to je bezpečnější, než flambování na talíři. Ještě tou pánví musíš tak jako krouživě pohybovat, aby si plamen našel ten alkohol nalitý na to maso. No, snad jsem to popsala aspoň trochu srozumitelně (na you tube bude určitě nějaká ukázka jak na to). Hezký večer. Ditta

    OdpovědětVymazat
  4. Hmmm, to vypadá hóóódně lákavě! Není nad dobře upravené maso :o) A abych nezapomněla - super improvizace :o) Pěkný večer, Martina

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jaromilo,
    ten recept zní lákavě.
    Ale jak se znám, já bych určitě podpálila kuchyň!!
    Krásný večer
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam, Jaromilka, toto si určite spravíme! Raz som flambovala banán tak, že obhorel aj filter v digestore :-)
    Peknú jeseň (pri peci :-)) L.

    OdpovědětVymazat
  7. SONI- klidně vyzkoušej, ale podle recepisu. Improvizace se v určitých situacích nevyplácí. Podle rady Dittu i flambuj a pro jistotu měj nachystané číslo na hasiče !
    HELENKO-ti naši hospodáři by museli překypovat zdravím, kolik zlikvidují "voltových" nápojů !!!
    Ta ČLOVĚČINA - to je právě to, čeho si velice cením na těchto bločcích a příspěvcích.
    Každý příspěvek mi zvedne náladu a mám dobrý pocit, že nejsem jiná, ale že jsem úplně normální.
    DITTU-moc děkuji za podrobný popis ! Já jsem totiž moc pohodlná někde hledat přesný návod. O to je zajímavější ta zkušenost.Hospodář mi něco takovýho popisoval, že by to mělo mít SPRÁVNOU TEPLOTU......JENŽE....
    Mám před očima mojeho tatíka, který vždycky zapaluje slivovici na prkýnku a ona HOŘÍ ! Tak jsem si říkala, že i to maso bude HOŘET...
    MARTI-byla to mňamka, ikdyž cuketu, která tam měla původně být, mám moc ráda. Takže v určitých situacích se fakt nevyplácí improvizovat !
    JARČO- vyzkoušej, dobrota ! Ten rozmarýn tomu jídlu dá takový zvláštní čuch i šmak !
    Před takovými experimenty je potřeba naštudovat čím se co hasí, nebo mít na lince hasiče !
    LUSI- přeju ti hodně úspěchů a potom poreferuj !
    Dlouho jsme se chlámali tvojí zkušenosti s flambovaným banánem. K tomu ještě ta LIBOZVUČNÁ slovenčina- kouzelný......
    Slovenský výrazy mi připadají v některých případech výstižnější než český.....

    Moc děkuji za vaše komentáře, vždycky mi spraví náladu !!!!!!!

    Mějte se moc krásně.
    jaromila

    OdpovědětVymazat
  8. Jaromilko, jídlo vypadá nádherně...až tak moc že jsem dostala znovu hlad:))
    Hezký večer Vlaďka

    OdpovědětVymazat