středa 27. října 2010

ROZMARÝNA.

Vůně mají velkou schopnost vyvolávat vzpomínky.
Tok myšlenek a vzpomínek spustila moje mamka, od které jsem dostala kytičku rozmarýny ( dělala rostlince sestřih při zazimovávacím procesu ).

VŽDY, když cítím zvláštní vůni rozmarýny, tak si vzpomenu na svá učňovská léta, kdy jsme chodili na praxi do zahradnictví a konkrétně do zahradnictví, které stávalo naproti " centrálce"
( ústřední hřbitov) v Brně.

Vždy si vzpomenu na ÚŽASNOU VŮNI studeného skleníku, kde jsme ošetřovali rostliny a při doteku rozmarýna vydávala tak výraznou kořenitou vůni.
Po dlouhou dobu se v křoví a psím víně jen zdaleka dalo tušit, že tu kdysi býval rušný zahradnický provoz........
Dlouho se tu proháněla meluzína rozbitými okny skleníků..........

Když jsem se dozvěděla, že moje mladší dcera získala zaměstnání ve firmě, sídlící v jedné z prosklených kostek , postavených na místě onoho bývalého zahradnictví, měla jsem z toho VELICE ZVLÁŠTNÍ POCIT. Přišlo mi to až osudové.
Jako by pokračovala na poli, kde jsem já začala..........


Přeji vám všem voňavý rozmarýnový podzim.
Jaromila

4 komentáře:

  1. Ahojky Jaromilko,

    opět krásné povídání. Kdyby jsi své myšlenky a vzpomínky napsala v knize, tak bych byla první, kdo si jí koupí. Jak krásně se čtou..

    Pohodový den. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilko, to je vlastně hezký příběh. Sice zahradnictví je v nenávratnu, ale určitá návaznost tam přece jen je...a rozmarýnu, tu přímo miluju. Nikdy se nepřestanu obdivovat tomu, jak z ní v Chorvatsku mají živé ploty u cest a silniček.
    Krásný večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý večer Jaromilko.Děkuji za návštěvu mého blogu.Moc se mi líbí slovní obrat ,který jsi v komentáři použila.Opravdu máš nadání upoutat slovem a vyprávěním....Jak píše Evička ,je příjemné číst co napsala Tvá ručka.Naposledy jsem si četla jak popisuješ patníčkový stolek.Je opravdu pěkný, plus když člověk zná jeho veselý příběh.....Ještě k tomu jak píšeš o vzpomínkách vyvolaných vůní.To zažívám dost často a je to velice príjemné,protože mnohdy se jedná o vzpomínky které jsou už v pozadí a je překvapivé si je oživit.Přeji příjemné dny a smekám,že zvládáš své tři blogy......Lena

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za milou vzpomínku na "zmizelé" zahradnictví naproti hřbitovu, mělo jakési zvláštní kouzlo......
    Irena

    OdpovědětVymazat