pátek 12. listopadu 2010

Lišejníky a mechy na salát.

Vždycky, když se ocitneme někde v přírodě, kde se obvykle nalézají mechy a lišejníky, tak můj hospodář začne zpaměti odříkávat úryvek z knihy Fimfárum z kapitoly o Palečkovi a Velkém sněžném muži.

".......měl sedmimílové boty, ten sněžný žrout a hned byl tu a hned byl tam, jak skákal z pohoří na pohoří, sháněje různé druhy lišejníků a mechů na salát.........."

Procházka do lesa mi zase připomenula tuto kapitolu o Velkém sněžném muži.
Já jsem si z lišejníků a mechů neudělala salát, ale vyrobila jsem si šedou kouli.
Jen tak.
Pro radost.

Zajímalo by mně, co snídal pan Werich, když psal své Fimfárum !
(pozn. když má někdo takový nápady, tak se u nás říká " že snídal cvrčky..." )

Ráda občas nahlídnu, zalistuju a žasnu nad páně Werichovými moudry a slovními obraty, které rádi používáme, když chceme zdůraznit nějakou situaci.
Ráda se s vámi podělím o pár " perliček".

např.:..."..tak dobře oblečený pocestný se nevydá do kraje bez peněz" povídá Franta Jizva.
" Však jsem se nevydal bez peněz " pán se brání. " Jenže jsem se vydal z peněz" dodal.
" Lžeš pse" řekl jeden z lupičů.
Franta Jizva se na něho zle podíval. " Kuš, nehrajem divadlo, loupíme ! "

nebo :" Na světě je zavedeno, že spousta hloupých si hraje na chytré.
Z chytrých , kterých je po světě nedostatek, jen ti chytřejší si hrají na hloupé.

nebo: Paleček se schoval pod štoudev. Lamželezo nikoho nenašel, ale Sultán Palečka větřil.
Čmuchal nabral pach a už strkal čmuchák pod štoudev. Palečka ovanul teplý sultánův dech.
Popad hřebík, štěstí, že tam ležel a pích ! psovi do čumáku.
Sultán zavyl a vyrazil ven.
" Němkyně" pomyslil si Lamželezo. " Koupíme pastičky".
Přibouch u sklepa a šel spat.

nebo: .......pak jí rozpáral žaludky, vyňal, rozřízl je a ejhle ! Paleček sedí v knize, listuje si a dělá , jako by četl.

Jsem se nějak "rozpovídala".
Ale doporučuju, abyste si Fimfárum přečetli celé !

Mnoho hezkých chvil u knihy vám přeje Jaromila.

7 komentářů:

  1. Milá Jaromilko, to je tedy příspěvek podle mého gusta. Pana Wericha miluju já, manžel i naše děti. Pokaždé v jeho laskavém a chytrém humoru najdu něco nového. Fimfárum je jedna z nejoblíbenějších knih. Adam pro ni hned běžel a už předčítá...vypadá to na krásný den.
    Jo, a kouli máš krásnou!
    Děkuji a moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilko, moc povedená koulička a pěkné počteníčko... pana Wericha u nás taky můžeme...
    hezký víkend Věrka

    OdpovědětVymazat
  3. milá Jaromilko - kouličky sou velmi povedené, moc hezký nápad...a pana wericha mám taktéž v oblibě, a fimfárum ráda poslouchám.....děkuji za připomenutí, s přáním skvěle prožitého víkendu pherenis

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně vyvedené zátiší - přesně na tohle období "Martina na sv. koni" a těsně před adventem. Hezký den, Ditta.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem ráda, že se ozvalo aľespoň pár spřízněných dušiček, které mají čas a náladu na čtení.....
    Dík za vaše návštěvy a chválu.
    Vždycky mile potěší !
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  6. Krásne rozprávanie! Na tvojom blogu je vždy niečo pekné k videniu aj niečo pekné k čítaniu a zamysleniu. Priznám sa, že Fimfárum vôbec nepoznám...:( Idem to hneď napraviť, Wericha totiž môžem:) A objavila som aj tvoj ďalší počin - blog caffegarden extra. Vďaka za krásne inšpirácie! Krásnu nedeľu!

    OdpovědětVymazat
  7. JAROMILKO, PRÍMA POČTENÍČKO.
    VELICE OCEŇUJI VELKOU ŠEDOU KOULI. JE TO HEZKÁ DEKORACE. MOC POVEDENÁ.
    PŘEJI KRÁSNÝ DNEŠNÍ DEN. U NÁS SVÍTÍ SLUNÍČKO. BOHDA

    OdpovědětVymazat