středa 10. listopadu 2010

Martinská husa.

Máme v rodině Martina a na jeho počest jsme zavedli tradici martinské husy. To se vždycky sejdeme a upečeme nějakého opeřence. Jednou to byla kačena, ale většinou jsou to husy. domácí jsme nesehnali, tak byla makrohusa.
Po prarodičích, nebo pratetičkách, to jsme nevypátrali, máme kameninový pekáč, ze kterého je každé maso ZVLÁŠŤ chutné.
Nedovedu si představit to tisícihlavé hejno ptáků, které prošlo tímto pekáčem, který je za ty léta, troufám si říct i staletí, těmi vůněmi úplně prosmrděný ( pardon, chtěla jsem říct provoněný ). S úsměvem někdy tvrdíme, že stačí zavřít oči, přivonět a přikusovat chleba.........
Jídlo pečený v tomto hrnci má nezaměnitelnou chuť i vůni !
Doufám, že jsem vás dostatečně naladila na pečenou husu :-))



Hotovou husu, zelíčko a knedlík jsem nestačila zdokumentovat, neboť nebyla nálada fotit, kyž to tak KRÁSNĚ VONĚLO !!!


Z porcí, které zbyly, hospodář obral maso ( musel si u toho pískat !!) a udělal paštiku.
Suroviny: vypečené husí sádlo, smažená cibulka, stroužek česneku, pomletý zbytek masa, 2 vajíčka, štipka pepře.
Nalíla jsem to do malých skleniček a sterilovala půl hodiny při ( asi ) 100 st C.

Dnes ráno jsem neodolala a musela to dílo vyzkoušet. Je to mňam ! Hospodář se bije v prsa, že se mu zas něco podařilo !
Dnes se přiznal, že mu po nedělním obědě bylo těžko !
ČÍM myslíte, že se léčil ?
Mátou nebo chmelem ?! Uhodli jste !!!!





10 komentářů:

  1. Tak, teď budu skákat z jednoho do druhého - nádherné fotky a pekáče, milé povídání! Husu s knedlíkem tolik nemusím, ale ta paštika a ještě z chlapských rukou, to musí být něco!
    Zdravím hospodáře i tebe, Jaromilko, mějte pohodový večer.
    Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilka, tvoje príspevky sú pre mňa tak príjemným čítaníčkom a vždy na úplne inú nôtu!:)
    Rozprávanie o anjelovi bolo také poetické, martinská hus má v sebe naopak kus statočnej prózy:) Zhltla som to takmer na jedno nadýchnutie:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilko, opět nádherný vložený příspěvek. I já zhltla vše na jedno nadechnutí...i každé krásné slovo, fotečky a tu vůni nejen pekáče, ale i paštiky si dovedu živě představit. Taková dobrota... úplně jsem polkla :o)) Hospodáře bych chválila od rána do večera... moc vás oba zdravím a Martinovi všechno nej nej...Mějte prima večer, Soňa

    OdpovědětVymazat
  4. Jaromilko, krásný příspěvěk a moc krásné fotky... mě se teda moc líbí ta s pekáčkem... a i pro mě raději bez husy :-)
    Paštičkou bych ovšem nepohrdla.
    Měj krásný večer a Martinovi k zítřejšímu svátku vše nej Věrka

    OdpovědětVymazat
  5. Jaromilo,
    tak já bych si tedy tu husu dala a s chutí, s knedlíkem a se zelím. Bože - to jsou zase chutě takhle v noci!!! :o)))
    A tu paštiku.........Pan hospodář je tuze šikovný!!!
    A k huse bych si dala pivo a na noc mátový čaj...
    Pekáč je úžasný.
    Krásný večer
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Jaromilko,musela to byt moc "vonava" hostina! Zbihaji se mi sliny a to nejen pri predstave vypecene husicky a mnamky pomazanky ale take nad tim nadhernym pekackem. Moc pozdravu posila Monika....

    OdpovědětVymazat
  7. Polykám naprázdno, dostala jsem hlad, jdu koupit husu!
    Krásný večer.
    Radka

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojky Jaromilko,

    i když husu jsem jedla párkrát v životě, tak bych si dala. Tvé fotečky jsou lákavé a nádherně nafocené. Pekáč je super, není nad staré dobré odzkoušené věci.

    Přeji krásný den a báječný víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
  9. moc hezká tradice, asi se budu opičit a navrhnu to doma - myslím, že protesty nebudou :D

    OdpovědětVymazat
  10. Doufám dámy, že jsem vás dostatečně naladila na pečenou husičku, ikdyž bez fotodokumentace. Aspoň zapracovala vaše fantazie !
    DĚKUJU za návštěvy a názory, kterých si velice vážím !!!
    Mějte pěkný předvánoční čas.
    Jaromila

    OdpovědětVymazat

JEŠTĚ Z DOVOLENÉ

 Dobrý den, milí zlatí ! Z médií troubí alelujá gloriá, ale já jsem myšlenkami pořád v těch zvláštních zemích severně od nás. V přístavní...