neděle 28. listopadu 2010

První adventní neděle.

Dnes ráno hospodář s očima přisátýma k monitoru hlásil : "...de se řezat dřevo, má padat sníh ! "
Hromádka dřeva zahálela na dvorku celý podzim a zrovna dnes byla ta nejvhodnější doba k řezání !
Vskutku romantická, zasněná, sváteční neděle !
Ještě smrdím spáleným benzínem a olejem z motorové pily !!!
Ale hospodáře musíme poslouchat !
Alespoň máme klid na duši, že je dvorek uklizený.

Ale nemyslete si, nezahálela jsem. Mezi vařením jsem ještě stihla:
1. poklidit Tomíčka a nakapat mu do uší medicínu
2.uvařit si grog
3.nazdobit máti adventní věneček ( v roztržitosti jsem ho zapomněla vyfotit)
4.vyrobit adventní vazbu pro nás na stůl . Máti mi kdysi dala plnou igelitku košíčků, ve kterých se prodává česnek, se slovy: "..tu máš, ty z toho určitě něco vytvoříš, bylo mi to líto vyhodit.."
Dlouho ležely skorozapomenuté ve starým kredenci, ale něco jsem tam hledala a košíčky na mně vypadly...
Hned jsem věděla, že to je přesně ono ! Stůl máme poměrně malý, tak budou košíčky trůnit na patníkovým stolku a na jídelní stůl dám vždycky jen jeden.
Dobrý nápady přicházejí nečekaně !



5.vyrobit máti opožděně k narozeninám "kytičku".
Ten "šálek na čaj" jsem kdysi viděla v jednom hypersuper a koupili jsme ho s tím, že někdy přijde vhod jako dárek.
Ke kytičce jsem se inspirovala u rostlinky zvané korálovka ( Nertera granadensis ).


"Kytička" - náplň šálku je ze salátu Dubáček a sherry rajčátek.
Mělo to veliký úspěch. Všichni nevěřícně kroutili hlavami, jak mě takový věci můžou napadnout !
Na blbosti, to já jsem kabrňák.
Jen pro porovnání ten malý šálek je "normální" o obsahu asi 1,5 dl.



To je ta korálovka- ze společenstva houštin a lesů.

Přeji vám hezký časy........



12 komentářů:

  1. Ahoj Jaromilko,
    ty tedy skutecne nezahalis! Adventni kosicky jsou bajecny napad stejne jako zeleninovy hrnicek:)) Vynalezavosti se proste meze nekladou!!
    Posilam moc pozdravu,pa, Monika...

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilka, tie košíčky poznám perfektné adventné svietničky si z nich vymyslela! Mne zas nasi odkladaju take kosicky z cerstvych sampionov uz neviem, kde ich mam skladovat:)
    Darcek zas super napad. Podobna krv v nas koluje, z jednoduchych veci a drobnosti vytvorit peknotu, co potesi:) (My sme raz boli pozvani na oslavu 6Otky jednej pani a nestihala si pri krpcoch objednat ani upiect tortu, tak som spravila bananovu babovku do stredu strcila sklenenu nadobku a do nej jednu mega hlavku georginy a oslavenkyna tolko nad tym hikala od radosti az mi to bolo chvilami trapne popri tych tortiskach:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné a ještě jednou krásné.

    S.

    OdpovědětVymazat
  4. Jaromilka .... prva veta: "Dnes ráno hospodář s očima přisátýma k monitoru hlásil : "...de se řezat dřevo, má padat sníh ! " ma dostala do kolien...:))) neviem preco, ale pobavila ma ta veta, lebo som si ju predstavila ...ako z rozpravky :) Tvorba je uzasna...jednoducha a citit z nej tvoju ruku :), prajem krasny den

    OdpovědětVymazat
  5. Jaromilko, svítíte si doma moc krásně, báječně si to vymyslela, stejně jako dárek! Jsi skvělá.
    Moc zdravím tebe i hospodáře, i ten můj má občas "báječné" nápady.
    Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Jaromilko, nádherně dekoruješ!! Nechceš ke mě domů?

    OdpovědětVymazat
  7. Super nápady!
    Zdravím a přeji krásný adventní čas.
    Radka

    OdpovědětVymazat
  8. super. Jenom ať ti nechytnó ty krajánky...:)

    OdpovědětVymazat
  9. MONI-neumím jen tak sedět se založenýma rukama, musím pořád vymýšlet nějaký blbostě !
    Děkuji za pozdravy.

    GÁBI- dekorace v drahých vázách jsou samozřejmě krásný, ale já jsem podědila kramářskou krev, kdy se nesmí nic vyhodit, protože to bude jednou potřeba. V případě košíčků je to výhra.
    S dortíkem s jiřinou jsi mi připomněla, že jednou jsem dceři Jiřině upekla bílý dortíček a doprostřed jsem dala velkou rudou jiřinu. Bylo to taky efektní !

    SABRINKO- moc ti děkuju za komentovanou návštěvu !

    ZUZI- taky mě občas něco rozesměje, když si to představím v reále ! Např.: na podzim se myši stěhujó do chalupy.....Tak si představuju jak myšák táhne vozíček s ementálem, děckama a peřinama !

    HELENKO- svítíme, svítíme, ale pod bedlivým dohledem !
    Pozdravuj hospodáře s úžasnými nápady...

    SANDŘÍ- žes to neřekla dřív, v sobotu jsme byli ve Frydku !

    RADUŠ- děkuju za přání a to samé vinšuju i tobě a tvé rodince !

    JÍRO- krajánky snad nechytnou, ale hořící svíčka musí být pod neustálým dohledem !!

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji za přání a tobš přeji pohodový advent.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  11. Jaromilko, máš vše krásně naaranžované. Moc se mi to líbí a ten hrníček, ten tedy jeeee !!! I já po večerech nezahálím a pořád někde s něčím šustím a nevěřím vlastním očím, co mám doma za pokladyyyy :o)))Mějte s hospodářem krásný večer...moc zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné nápady,nezbývá jen než smeknout pomyslný klobouk...Jak již bylo tolikrát vyřčeno: v jednoduchosti je krása.

    OdpovědětVymazat