Vánoční trhy.

Dřív jsem si ťukala na čelo, když se v obchodech začala objevovat vánoční výzdoba už koncem října. Dnes na to hledím nějakýma jinýma očima a je mi to dokonce moc příjemné.
Alespoň si tu krásnou atmosféru můžeme užívat už teď, s předstihem.

Vánočně vyzdobená města jsou krásná, kouzelná a romantická.

Pravidelně navštěvujeme vánoční trhy v Brně.
Nejradši až je tma. To je nejpůvabnější. Ze všech koutů se vinou libé vůně ,ze kterých je cítit přicházející vánoce.
Pořádně držet kabelku a můžeš nasávat slavnostní atmosféru..........i medovinu..........

Letos vánoční trhy v Brně začínají 26. listopadu a budou na Zelňáku i na Svoboďáku.


Dalším oblíbeným místem jsou vánoční trhy v Bratislavě.
Kouzelně nazdobené listnaté stromy, na kterých svítí tisíce světlušek , dokreslují slavnostní a přitom velice domáckou atmosféru.
V centru města vyrostou stánky s řemeslnými výrobky, všude voní jehličí, svařené víno, špízy, lokše.
Neodmyslitelnou součástí bratislavských vánočních trhů je chleba se sádlem a cibulí....... Obyčejná věc, ale tady chutná úplně skvěle !!






Své kouzlo starodávných vánoc, které máme rádi, mají i skanzeny.
Pravidelně navštěvujeme skanzen na VESELÉM KOPCI.
Jezdíme tam už několik let a nemůžu říct, že by se mi to omrzelo. Každý rok mají slavnostně vyzdobené domky své neopakovatelné kouzlo.


Kouzlo starých časů, dnes už romantických, ale když se zamyslím, jak a kde tenkrát lidi žili, tak si o to více vážím těch dnešních vymožeností a samozřejmostí jako jsou koupelny, bazény, indukční vařiče, osobní auta, mobilní telefony, počítače.........











Sejdeme se na VESELÉM KOPCI od 4. do 12. prosince od 9 do 16 hodin.
............... a bude nám veselo !
Jaromila






Komentáře

  1. Jaromilko,
    díky moc za skvělé tipy k návštěvě... třeba se na tom Veselém kopci sejdeme :-)
    Věrka

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za krásné naladění vánoční atmosféry. Maminka leta prodávala na Svoboďáku foukané sklo. Vždy tam byla báječná nálada. Ale je to, včetně Bratislavy i Veselého kopce, jen tak na skok trochu z ruky ;o(
    Přeji krásný předvánoční čas *♥*

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jaromilko, uplne jsem se vzila do te kouzelne atmosfery. Vloni jsem se u nas se snazila sehnat jmeli ale marne.V jednom kvetinarstvi mi po optani hrde nabidli pytlicek s otrhanymi listky jmeli. Na co se to prodava je mi dodnes zahadou :) Preji krasny den, Monika

    OdpovědětVymazat
  4. Jaromilko, ty si mě krásně naladila. Miluju adventní trhy, ráda jezdím na Veselý kopec, do Ratibořic a na Kačinu, tak se jí ten chleba se sádlem a je to úžasný!
    Moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Jaromilo, také se těším na vánoční trhy tady u nás. A máš u mě malý dárek, udělila jsem Ti ocenění. Díky. K.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahojky Jaromilko,

    máš u mě na blogu ocenění.

    Pohodový den. Eva

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jaromilo,
    také moc ráda jezdím na trhy vánoční.
    Miluju tu atmosféru!!
    A jak píšeš, potmě je to nejkrásnější :o)))
    Dozvěděla jsem se, že stůněš!!
    Tak rychle vymarodit, ať jsi na trhy fit!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  8. jeee babula, ked budes v BA na vianocnych...inak mimochodom uz zacali a su v plnom prude :) ... tak sa kludne ozvi....:)

    OdpovědětVymazat
  9. Také se moc těším na vánoční trhy. Letos bychom rádi navštívili vánoční trhy ve Vídni. Určitě jsou nádherné.
    Zdravím a přeji krásné předvánoční dny.
    Radka

    OdpovědětVymazat
  10. Jaromilka, bratislavské vianočné trhy v Starom meste mám veľmi rada - pretože sa tam stretávajú kamaráti, rodiny a dajú si tie voňavé dobroty (lokše, cigánsku...). Oproti pražským, kde počuť všetky možné jazyky, len nie češtinu, je to príjemná zmena. V našom malom meste (ledva 3000 obyvateľov) ani trhy nebývajú, zato máme pekne ozdobený strom :-)
    Pekný a príjemný advent Ti želám. L

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě