Perníková chaloupka.

Když jsme byli s bráchou malé děti, dostávali jsme od tetičky pravidelně perníkovou chaloupku.

Vždycky to bylo se slovy: "...nesmíte to sněst, nebo přinde Luca s velikým vrtákem, provrtá vám břuch a chalópku si vezne zpátky...!"
Tetička to vždycky říkala tak přesvědčivě, že jsme kolem chaloupky chodili s posvátnou úctou.







Babička- máti taky peče perníkové chaloupky, no a já jsem další generace, která musí být věrna tradici !

Když jsem tvořila součásti chaloupky, hospodář prošel kolem a neodpustil si poznámku, jestli mám stavební povolení !!!
...je to dočasná stavba na kterou stavební povolení není třeba !!

Chaloupky měly být původně 4. Pro vnuky, dcery a jedna pro nás.
JENŽE

Poslední chaloupka se mi nepovedla, tak jsem ji rozkrájela a vyrobila stavební materiál- náhradní perníkové tašky na střechu.... a popustila uzdu kreslící cukrové fantazii.......
Toto je příprava. Perníkové tašky jsou na první fotce v talíři.
Milé dámy, posílám vám srdečné pozdravy z bílé Hané, přeji vám klid a pohodu podle vašeho přání. S milou hudbou, plápolajícím ohněm v krbu , něčím na zahřátí a blízkým blízko. . . . . .




Vaše Jaromila





Komentáře

  1. Jaromilka, príjemné perníčkové rozprávanie:) Gabi

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý večer,
    chaloupky jsou krásné, taky uvažuji, že ji zkusím vytvořit, ale zatím jsem nesebrala dost odvahy. Jsem na tyhle věci strašně nešikovná.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Krása, děkuji za pohlazeníčko a tak jsem u tohoto čtení došla k tomu, že jsem nikdy u nás v rodině takovou chaloupku ani neviděla...
    Ale je to kráása :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jaromilko, moc krásné čtení a chaloupky jsi krásně postavila, nazdobila a nafotila. Je dobře, že jdeš tradicí...u nás už také perníčkuji jen já. Moje rodinka si už vánoce bez perníčků nedovede ani představit. Zdobíme všichni a rádi každý rok. Dnes večer jsme dozdobili dalšíííí...Ty náhradní taštičky jsou takééé moc krásně nazdobené. Zdravím Tebe i hospodáře s kočičkami!!!Krásný druhý adventní večer i Vám doma!!!Soňa

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Jaromilko, miluji tvůj humor i humor hospodářův! Chaloupky jsou krásné, i když bez povolení!
    Moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  6. mila Jaromilka, a to povolenie mas ? :)))) dakujem za pobavenie, vzdy sa pobavim na tvojich pismenkach....:) A chalupka je uzasna...priam rozpravkova :)

    OdpovědětVymazat
  7. JAROMILKO, CHALOUPKA JE KRÁSNÁ. PROVONÍ VÁM JISTĚ CELÉ BYDLENÍČKO.
    MĚJTE HEZKÉ PŘEDVÁNOČNÍ DNY. BOHDA

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Jaromilko, krasne chaloupky, to se vnuci budou mit!! Ja jsem ted nekolik let chaloupku nepekla ale letos se zase chystam a uz se moc tesim:) Preji hodne pohody,pa,Monika...

    OdpovědětVymazat
  9. GABI- dík a voňavé.....

    JANI- já taky nejsem profík, vždyť jedna chaloupka se mi zřítila !!
    S chutí do toho, půl je hotovo...

    SANDŘI- můžeš tu tradici začít ty...

    SONIČKO- ty máš perníčky úplně vzorový, to já jsem amatér ! Náhradní tašky BYLY, návštěva je zbufla...
    ...móóóc ti děkuju za návštěvu a pozdravy.

    HELENKO- děkuji ti za návštěvu.
    humor je jen občas... tak jako asi všude !

    ZUZI- díky za milý slova. Inspirovala jsem se ve skanzenu v Rožnově p. Radhoštěm...

    BOHDANKO- už jsme je "odevzdali", takže voní někde jinde...

    MONI- jsme tak naučení, že chaloupka musí být !
    Přeji ti kvalitní maltu při tvoření tvého domečku !

    OdpovědětVymazat
  10. Jaromilko, dnes jsem u Tebe opět na návštěvě a musím Ti pochválit úvodní fotečku. Je skvělá!!!Moc se mi líbí. Posílám hodně pozdravů v tom předvánočním čase...Měj se krásně,Soňa

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Jaromilko, krásný příspěvek a kouzelné fotografie a to nejen v tomto příspěvku. Poklidný adventní čas, Martina

    OdpovědětVymazat
  12. Jaromilka, to je krása, u nás sa takéto chalúpky nerobili a musím povedať (napísať), že sa Ti krásne vydarili a perfektne si ich nafotila. Naozaj vianočná pohoda z toho sála! Všetko dobré, L

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě