Radujme se ...jen tak.

Onehdy mi začínal den smíšenými pocity, že na mně něco leze ! Celé dopoledne jsem se klepala zimou a chorobu zaháněla pozitívními afirmacemi, zázvorovým čajem a slivovicí ...!

Blbou náladu mi spravila Kejt ( http://www.klokocuvek.cz/ ) se svým Klokočůvkem a lidským přístupem k životu.
Ze srdce mi promluvila prostřednictvím zamyšlení : Milosrdenství, které vám ráda znovu opíšu, abyste si i vy mohly(-i ) zapřemýšlet.............
Nad nikým nelámat hůl
nikoho neodložit
do popelnice zapomenutí
Nikoho nezasunout
do přihrádek odsouzení
Nad nikým nemávat
rukou jen tak
Nikoho neodstavit
na vedlejší kolej
Nikoho nepředurčit
k roli malomocného
a v každém zahlédnout
třeba jen prášek dobra
už proto
že je tvým bratrem
na této zemi.........





Při odpolední siestě na balkoně se skleničkou ostružinového likéru a hrnkem čaje jsem motala srdíčka, když mi zrak zabloudil na gauč, kde ležel otevřený týdeník Rozhlas a moji pozornost přitáhl nadpis
RADOVAT SE JEN TAK

Vytrhl mně ze senového tvoření a celý článek jsem přelouskla jedním dechem.
Rozhodla jsem se uvést alespoň část článku, ve kterém je , myslím obsažena hlavní idea.
Autor, pan Petr Koudelka mi snad promine, ale kdo má zájem může si celý článek přečíst v 13. čísle týdeníku Rozhlas.




" Je to pravda, že každý vidíme svět jinak ? Ovšem. Potvrzují to vědci z oboru fyziky, optiky, vyšší matematiky, logiky, biologie, anatomie, a také filosofové, malíři, architekti, spisovatelé, psychologové a psychiatři. A přece je to překvapující zjištění. Jak je to možné ? To, co vidíme jsou jevy. Svět se nám nějak jeví. A každému jinak...................................
..........................ale to, že se svět jeví každému jinak je hotová věc. Musíme se s tím naučit žít.
Jako se naučili ti před námi a budou muset ti po nás.
Příslušníci minulých generací to uměli, jinak bychom tady nebyli. Jak to dělali ? Stanovili si pravidlo podle převládajícího názoru. Protože převládající bylo po staletí náboženství, určili s úkol : chválit Boha. Od Augustina platilo : Jak má člověk přežít ve světě, kde se všechno jeví každému jinak ? Co má dělat ?

A odpověď byla dána : Chválit Boha. Radovat se z Božího světa.
Potom, co zmizel Bůh z tohoto světa, zůstává jisté jen to, co z toho zbylo : Radovat se .
Měli bychom se radovat.
Radovat se jen tak.
Tím nemůžeme nic zkazit."


Byla to zvláštní meditační chvilka.
Prosluněný balkon, ticho v bytě, jen jako z velké dálky doléhal slabý monotónní hlas velkoměsta.
Kocouři se povalovali po bytě, spinkali a vůbec nebojovali.............

Takže, milé dámy :
Radujme se jen tak...................




Vaše Jaromila



Komentáře

  1. Jaromilko, krásné a díky, to bylo teda překvapení... vidět se tu :-)))
    Ale s jedním nesouhlasím, i když to v článku jakoby smysl má... nesouhlasím s tím, že by Bůh zmizel z tohoto světa...jen Ho jde čím dál tím těžší najít...ale On určitě je v té radosti, v tom našem srdci...a když tu radost budem dávat dál... tak ten Bůh půjde zase lehčeji nalést... co myslíš?
    a slivovice pomohla?

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilka, perfektne zasadené v čase pôstneho zastavenia, rozjímania, ... Dík:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  3. Kejt, já jsem čekala nějakou reakci. Taky s tím 100% nesouhlasím, ale je dobré rozpoutat diskusi, aby se na toto téma více mluvilo. A nemusí to být zrovna Bůh,v co věříme, jen prostě víra v něco...Spousta lidí dnes v nic nevěří a to je myslím špatně !

    Jak zpívá Jarek Nohavica : ...bo rum neškodí dyš pije se z rozumem.... Pomohla, rozchodila jsem to .
    Gabi, dík, jen by mně zajímalo, kolik lidí to praktikuje v tom splašeném konzumním světě :-(

    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Jaromilo. Tvůj příspěvek mě docela "zasáhl". Co jsi napsala, je třeba stále si připomínat - já na to často zapomínám.
    K tomu Bohu já ještě dodávám: Dřív se lidi báli aspoň Boha a dnes se už nebojí ničeho a proto to vše vypadá, tak jak vypadá. Možná moc pesimistický pohled na svět, ale nemohu si pomoci. A možná to je tak, jak píše Kejt - je ho čím dál těžší najít.
    Hezkou neděli. Ditta.

    OdpovědětVymazat
  5. Jaromilko, ahoj! To je opět příspěvek. Opravdu k zamyšlení. Doufám, že je Ti už lépe. U nás s jarem od marodili úplně všichni. Tak snad je to už vše za námi a musím napsat, že to nebylo jednoduché. Meditační chvíle si vždy také s radostí užívám, když jsem sama doma a potřebuji vypnout. Zdravím všechny včetně zvířátek. Krásnou neděli!!!Soňa

    OdpovědětVymazat
  6. Jaromilko, krásné ranní pohlazení po duši..děkuji. Mně si udělala radost jen tak...Hezkou neděli. Peťa

    OdpovědětVymazat
  7. Jaromilka ďakujem za ranné duševné pohladenie, veľmi pekne si to napísala a je veľa pravdy v tvojich slovách!
    Ďakujem ešte raz a prajem peknú nedeľu.
    Iveta

    OdpovědětVymazat
  8. Tenhle příspěvek se úžasně hodí do nálady dnešního rána... Radovat se. Jen tak. Pokud možno často. To je opravdu potřeba.
    Jsem ráda, že už je ti líp. U nás je to už snad taky dobrý. Jinak nádherná fotka s bledulama.
    P.S.: Je v Chropce ještě ten lesík - za štrekou, kde jich rostlo strašně moooooc?

    OdpovědětVymazat
  9. Přeji krásně slunečnou nedělinku Jaromilko,

    skvělé připomenutí všem....
    pozitivní afirnace jsou potřeba neustále, radovat se jen tak, pro radost, že tu můžeme být, že svítí sluníčko, že jsme v pořádku, už jen to že úsměv můžem rozdávat všem kolem a posvítit do temnějších duší...

    a víra v cokoliv nám pomáhá nejen v časech složitějších, moc děkuji za tvůj příjemný příspěvek....

    pherenis

    OdpovědětVymazat
  10. Nádhera, jsme naladěné na stejné struně! :o)
    Krásné jaro Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  11. Jaromilko, díky za Tvůj příspěvek, zastavit se a trochu zapřemýšlet není na škodu. O mě se všeobecně ví, že jsem pesimista, ale neznamená to, že se z ničeho neraduji.
    Víru mám jen jednu, a to, ve zdravý rozum.
    Krásné dny přeji.
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  12. Jo, tak to jsi myslela hezky...podařilo se, myslím :-)))

    OdpovědětVymazat
  13. Nádherné rozjímání - opravdu jsem se u Tebe příjemně zastavila! Měj pěkný den milá Jaromilko.

    OdpovědětVymazat
  14. Ta konvička je brutální! Je od Ježka? A ten věneček se zapchanýma kočičkama je božskej hned bych do něj kousla!!! :D

    OdpovědětVymazat
  15. Jaromilko moc děkuji za návštěvu mého blogu. Moc hezky jsi to napsala.S úsměvem na tváři jde hned všechno líp.Hezký sluníčkový den,Jarka

    OdpovědětVymazat
  16. Jaromilko ať nevěříci...neustávám v hledání ...nacházení a ztrácení...přes všechny těžké zkoušky cítím, že je ...a obracím se k němu s důvěrou....a raduju se ..ze samozřejmostí, které mi v mládí byly ukryty. Krásné dny :o)

    OdpovědětVymazat
  17. Jarmilo, krasne napsane. Clovek se kolikrat za necim zene a nema cas se podivat na veci kolem sebe, odpocinout si a zameditovat. Priznavam, nekdy to koukat kolem sebe boli, ale vetsinou je to prima a clovek z toho muze cerpat novou energii. Preji krasne jaro a mnoho radovani se, Katerina

    OdpovědětVymazat
  18. Jaromilko, přišla jsem Ti popřát krásný slunečný víkend! Určitě budete nejvíce času trávit na zahrádce...u mne na bločku mám pro tebe překvapení. Vyzvedni si jej, prosím. Moc pozdravů,zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě