středa 2. března 2011

Sádrový beránek.

Zdravím vás, milé dámy a páni !
Ze zdravotní vycházky do Hejtmana (= bývalý rybník, dnes rozsáhlé louky ) jsem si donesla velkou kytici pučících kočiček a na verandě jsem si " vyrobila" kousek jara. Když venku se to jaro nějak nemůže probudit !
Tulipánky rozhodly, že to bude laděný do růžovoučka..........

Ty dvě gypsový věci v popředí jsou předmětem mého zájmu a zkoumání.
Je to věc o které nevíme k čemu sloužila !
Myslíme si, že je to forma na nějaký cukrářský výrobek. Jsou to dvě formičky, které k sobě přiléhají, že je volný jen beránkův " podstavec".
Je to sádrový, tudíž nasákavý.........!?
Máte někdo představu k čemu se to používalo ???








Tulipánová polívka.............
Formičky z profilu....




Na stolku mám záclonu , která je z dědictví po pantátových tetičkách, které pracovaly v salónu módes róbes............ Záclona je dlouhá, protože okna ve starých domech byly vysoké. Je úžasně jemňunká a vždycky si představuji tu neskutečnou trpělivost, se kterou byla šikovnou rukou vyšívána.....!


Přeji vám teplíčko a sluníčko.
Vaše Jaromila






16 komentářů:

  1. 1) hurá, jaruška nám zase napsala nějaké nové povídáníčko!!!
    2) já ci taky umět vít takové hezké dekorace a vázat takové krásné kytice!!
    3) taky ti přeju krásné první zubaté sluníčko ateplíčko zatím sice stále u kamen,nejlépe nečmoudících do příbytku ale krásně komínkem ven.

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilko, konečně snad budu k něčemu užitečná, řekla bych, že se jedná o formu na výrobu beránka keramického. Jelikož jsem keramiku dlouhá léta dělala, myslím, že je tomu tak na 100% tak. Forma se stáhne silnou gumou, naplní tekutou hlínou, jak sádra přebytečnou vodu odsává, na stěnách formy se usazuje hlína a dělá se tzv. střep. Když je dostatečně silný, zbytek se vyleje k dalšímu použití. Beránek mohl být třeba figurkou do Betléma.
    Opět a zase máš překrásnou výzdobu, záclonka i ten kytičkatý závěs parádní!
    Dana

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilo, já mám zase po babičce asi ze stejného materiálu přehoz přes postel - jemná látka s nádhernou výšivkou. Bojím se to používat, aby se to nezničilo. Jarní výzdobu máš "jednoduše" krásnou. S beránky ti neporadím, ale asi to bude to, co říká Dana.
    Hezký zbytek dne, Ditta.

    OdpovědětVymazat
  4. Jaromilo,
    to jsou opět krásné fotky!!!
    Moc se mi líbí tulipány (mají krásnou barvu)s kočičkami....
    Já vůbec netuším
    na co jsou Tvoje formičky, ale líbi se mi moc, jako dekorace...
    A záclona je jak z pohádky..
    Hezký večer
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jaromilo, krásné jarní fotky. Kytička je parádní. Závěs je nádherný, i na fotce je vidět, jak je jemňounký. Já bych asi měla strach, že se mi potrhá.
    Měj se moc hezky
    Jana

    OdpovědětVymazat
  6. přeji hezkého dne,

    tak jsem si myslela, že budu první, kdo ví k čemu sloužila forma...je to přesně jak píše danah, taktéž jsem s keranikou pár let dělala, tak vím o co jde a líp než danah bych to nevysvětlila....

    a dekorace i povídání jako vždy parádní,

    měj hezké dny plné sluníčka a dobré nálady...

    OdpovědětVymazat
  7. Jaromilko, krásná dekorace, krásný závěs...prostě krása. Hezký den. Petra :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Jaromilko, záclonka z módes róbes ja naprostý skvost!!! Nádhera! Tleskám skvělému nápadu spojit kočičky s tulipány.. další nádhera... máš to jako vždy vymazlené s nápadem a milým povídáním.... krásné dny Ti přeje Susie

    OdpovědětVymazat
  9. Jaromilko, moc krásná úvodní fotka a tulipány s kočičkama, polívčička i záclona, to je pastva pro oči - dneska máme takový ten kalný den, tak jsem se u tebe potěšila!
    Moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Aááááách, tady to voní jarem! Mám moc ráda kočičky a ještě raději tulipány.Moc jsem si u Tebe to předjaří užila.A záclona mě připomněla moji babičku, která s neskutečnou trpělivostí podobné poklady vyráběla.:o)
    Krásné dny Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Jaromilko, dovoľ, aby som sa zaradila do nakúkačov Tvojho blogu, máš nádherné meno, príznačné pre nadchádzajúcu časť roka, aj Tvoja tvorba je taká krásna, ako jar, budem sa tešiť na ďalšie návštevy Tvojho blogu, krásny večer
    Emily

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Jaromilko, nevím co pochválit dříve - nádherná zátiší, růžové tulipány, kočičky (ještě jsem neměla čas se u nás po nich podívat). Ale co mě asi nejvíc "dostalo" je úžasná záclona, vůbec si neumím představit něco tak krásného vyšít.
    Přeji pohodový a sluníčkový víkend, Jitka

    OdpovědětVymazat
  13. Jaromilko,
    forma beránka sloužila určitě k práci s keramickou hlínou,jak píše Danah a beránek z této formy bude určitě nádherný!!!!!!!!
    Záclonka - to je poklad,jarní výzdoba krásná jako celý blog.
    Hezký den. Jitka

    OdpovědětVymazat
  14. Mila Jaromilko, koutek jsi si vyzdobila moc hezky. U nas pocasi take "stavkuje" a tak alespon kyticky v kvetinacich ci do vazy rozveseli sedive dny. Forma na beranka je bajecna, urcite by se dala vyuzit i jinak, ja bych treba zkusila nejakou modelovaci hmotu. Zaves je nadherny, ja mam take jeden od babicky a strezim si ho jako oko v hlave. Mej se krasne, zdravi Monika.

    OdpovědětVymazat
  15. Holky moje zlatý, svými komentíky jste mi o5 udělaly velikou radost:D :D
    Jen se prosím na mě nezlobte, že neodpovídám. Všechny pečlivě čtu, ale to jaro dává po zimě zlenošenému tělu docela zabrat a tak už večer nemám energii.
    Jsem velice ráda, že už vím na co jsou ty gypsový formičky. Mám ještě panenku a kouli.
    Někdy vám je ukáži.
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  16. Jaromilka, všetky príspevky od Teba sú hlboké, plné múdrosti, poučenia a vtipu! Vďaka. L

    OdpovědětVymazat