Škrabák na boty.

Tentokrát vám chci představit tichého, většinou železného pomocníka, který je v našem moderním životě skoro k vyhynutí !
Je to škrabák na boty.

Zrovna nedávno jsem mojemu pánovi navrhovala, aby pořídil a instaloval škrabák, aby mi nenosil bláto až do kuchyně !!!
Možná si řeknete, že jsme čuňata, ale to víte, ve staré chalupě je s přezouváním trochu jiná situace, než v bytě...

Dřív se hospodáři taky nevyzouvali, když přišli v poledne k obědu.
Tak to praktikuje i můj hospodář !!!

Proto pátrám po typech škrabáků a uvažuji o jeho instalaci u domovních dveří.

I v městě Brně , ikdyž se zdá , že je to brontosaurus, jsou ještě dnes škrabáky k vidění.
Někde dožívají, někde se zachovalo jen torzo a někde žijí novým životem.........















U nových skleněnokovových "výkladních skříní" už jsou vysoce efektivní systémy škrabáků na obuv, které obsluhují specializované firmy.
Jak mi nedávno hlásila moje mladá.
Prý přišel boreček, který čistí nebo vyměňuje rohože u dveří v jejich firmě a když viděl, jak je rohož špinavá a zablácená, tak utrousil poznámku : "...co to bylo za čuně, ten člověk musel přijít rovnou z pole.............! "
..........moje mladá se jen zatvářila jakoby nic a nenápadně kopla své zablácené pohorky hlouběji pod pracovní stůl........
( Na omluvu, bydlí totiž v okrajové části města, kde jeden úsek cesty je živelně neupravený a proto ty zaablácené boty :D )
V novodobém pojetí se škrabáky vyskytují ve formě zvířátek, ale nelíbí se mi, že bych si měla čistit boty o hřbet jezevčíka nebo kačenky..!
Mějte se krásnějarně......
Vaše Jaromila





Komentáře

  1. Ahoj Jaromilo, kdyby jsi mě na to neupozornila, tak já bych si takto instalovaných škrabáků snad nikdy nevšimla. K našim domovním dveřím už jsem po nich taky koukala, ale naprosto souhlasím s Tebou, že čistit si boty o jezevčíka je mi hanba.
    Měj krásný den
    Jana

    OdpovědětVymazat
  2. jani, ze srdce jsem se musela zasmát tvému souhlasnému názoru :D :D :D
    J.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jaromilo, nikdy jsem si nevšimla, že u škrabáků bylo i madlo na držení - zajímavé a velmi praktické. Teď si budu škrabáků všímat pozorněji. Přeji pěkný den, Ditta.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Jaromilka, pri čítaní som sa nielen pobavila, ale ty si mi vlastne pripomenula vecičku,na ktorú sa pamätám z detstva .:) Škrabák sme veru mali aj my, podobný tomu na prvej foto. Som si istá, že moje deti ani netušia, na čo je tento vynález.
    ... a o "zvieratko" by som si topánky nikdy neočistila.
    Pekný deň :D, J.

    OdpovědětVymazat
  5. Teda, musím říct, že jsem o takový škrabák několikrát zakopla, ale doteď mě ani nenapadlo, že to je taková potřebná věcička. A držátek na stěně jsem si nevšimla nikdy. Teď se budu mnohem víc dívat kolem sebe. Jo a my taky chodíme po domě v botách, začalo to, když jsme měli rozestavěno a nějak nám to zůstalo.

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych chtěla též- ten škrabák...znám ho, ale z dětství- byl u činžáku, ale brala bych ho nyní k nám na domek...Takže až na něj narazíš Jaru...prosím, prosím...ohlas to ze střech :-)))

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Jaromilko, to je téma! A nejsou to jen škrabáky, které mizí z našeho světa ...
    O jezevčíka si nebudu utírat nic, natož boty!
    Pohodové jaro, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  8. To je hezka vzpominka ,clovek na tyto veci kolikrat uplne zapomene .Tady u nas je prodavaji a jeste z kazde strany je kartac.

    OdpovědětVymazat
  9. Jéééé, budu se muset taky soustředit na tyhle skoro zapomenuté pomocníky, až budu procházet starou zástavbou v Plzni. Myslím, že jsem je nikde neviděla nebo si jen nevšimla?
    I nám by se k domu hodil, zvlášť teď, když je venku trochu víc blátivo :-)
    Hezké jaro!
    Dana

    OdpovědětVymazat
  10. to art noveaux madélko na zeleném domě je naprosto úžasňoučký...Souhlasím s Růžovou Chlupatinou - osvěžující příspěvek:))

    OdpovědětVymazat
  11. jaromilko, až budu v cizině, budu Ti koukat po škrabácích (nebo škrobácích ?...):)

    OdpovědětVymazat
  12. ještě komentář k tvému fotu ve sloupci napravo: jsem myslela že tam máš canabis v květináčích :D
    ..u Tebe je totiž možné všechno....

    OdpovědětVymazat
  13. Holky, jsem ráda, že vás toto "přízemní" téma alespoň trochu zaujalo.
    Na obrázku na pravoboku není canabis, ale "listový kaktus" řečený Phyllocactus.

    OdpovědětVymazat
  14. ...nejdřív jsem se lekla, že v Brně jsou škrabáky na zdi :oDDD já tak elegantní a praktické s držadlem ve zdi ještě neviděla.
    Já bych brala jezevčíka :o)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahojky Jaromilko,

    krásné povídání. Díky Tvému příspěvku jsem si připoměla škrabáky u nás u paneláku, kde jsem kdysi bydlela. Má to svou nostalgii a hlavně také význam, jenom těch lidí, co by si opravdu čistili boty je méně.

    Krásný den a báječný víkend. Eva

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě