Jarní úklid.

Opatrujeme dědečka a ve volné chvíli uklízíme byt. Našli jsme kromě spousty nevyřízené korespondence, nezaplacených účtů, starých léků, prachu, oťapkaných dveří, stohů časopisů; papírových pytlíčků, obálek, lístečků, deníčků, krabiček, krabic ( = dědečkovy vědecké práce) ; nábytku od sousedů, děravých ponožek, hory fotografií a diáků, prken, prkýnek, kelímků od jogurtu, šutrů a přírodnin, také poklady, většinou retro poklady. Některé jsou jasné k čemu sloužily, ale smysl některých nám uniká......... Kochejte se se mnou krásou, tvarem, funkčností........ Ten úvodní věneček není retro poklad, ale tvoření z ostříhaného několikametrového Philodendron erubescens ( to je pokojová liána ), který mi bylo líto vyhodit do popelnice.




Když jsme klepali koberec na stařičkém klepači, hýbaly se záclony... Sousedi nevěřícně vyhlíželi, co se to na dvoře děje....... To už asi dlouho neviděli !



Další " poklady" vám budu postupně představovat.


Přeji pěkné jaro.

Jaromila


Komentáře

  1. Ahoj Jaromilko,
    to jsem si zase krásně zavzpomínala. Ty barevné slepičky jsem měli také doma. Vím, že jsme vždycky bojovali se sestrou o jednu barvu, jenom si nemůžu vzpomenout o kterou. To dokazuje, jak jsou spory, které nám ve chvíli kdy k nim dochází připadají důležité, strašně malicherné.
    Krásnou neděli a těším se na další poklady. Pozdravuj dědečka.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  2. jé. slepičky jsou klasika, to jste je našli právě včas:)

    OdpovědětVymazat
  3. I já si moc dobře pamatuju retro slepičky z plastu :oDDD a jak bylo řečeno...nález v pravý čas ! Krásnou neděli Jaromilo :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Slepičky! Rodiče je kdysi vyhráli v tombole na plese.:-) Taky bych potřebovala vyklepat koberec, ale nemám prakl - ten Tvůj je úžasný.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jaromilko,
    týjo to jsou poklady. Jak už všechny ostatní holky psali tak i my jsmě měli slepičky:))
    No ale moc se mi líbí to skleněné na vajíška myslím si že se z toho jedly a další foch je na sůl a pepř...
    Supr jsem zvědavá na další!
    pa Vladka

    OdpovědětVymazat
  6. Já zírám, ty slepičky snad byly v každé domácnosti....
    Prakl je starožitnost, jako ostatně skoro všecko v tom bytě ! Někdy mi připadá, že jsem se ocitla v muzeu ! Moje mladá taky prohlásila, že se tu zastavil čas, ale je to dobrodružství :-D nalézat takové krásné předměty.
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  7. Jaromilko lehce závidím, tolik hezkých pokladů ukrývá váš byt, náš mi přijde že ukrývá jen samý nepotřebný.... ¨věci¨ :-))

    ale taky po kouskách vyklízím, vymetám, jen je toho za ty léta dost nastřádáno...

    a slepičky jsme doma neměli, jen klasika kalíšky ...a byly barevné, a hádali jsme se stejně :-))

    hezké dny a těším se na další pokládky...

    pherenis

    OdpovědětVymazat
  8. Juuu, to jsou nádherné pokládky, taky tak ráda šmejdím u babičky v domě, tam se toho najde!

    OdpovědětVymazat
  9. Pherenis, musím se chechtat, sourozenecký vztahy jsou asi všude stejný :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Binna- svojí poznámkou jsi mi připomněla časy, kdy jsem jako dítě tajně chodila šmejdit na komoru. Dodnes cítím tu zvláštní vůni tajemna...

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Jaromilo,
    to jsou moc hezké poklady!!
    Slepičky jsme měli taky doma!!!
    To jsou krásné vzpomínky.
    A u nás se kdysi koberečky a běhouny klepali každý pátek,
    mamka je vyhazovala z okna na trávník
    a já to tak nesnášela!!! :o)))
    Teď už vážně nikdo koberce "neklepe"...
    Ten skleněný tácek na vajíčka je úžasný!!!
    Budu se těšit na další úklid s poklady.
    Hezký nedělní večer
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Jaromilko, my tedy slepičky neměli :o) Moje mamka tak nějak neměla vztah k plastu ani v době, kdy fakt frčel :o) Ale ten skleněný kousek, to je nádhera!
    Moc zdravím všechny u vás, i dědečka
    Helena

    OdpovědětVymazat
  13. tak slepičky jsme měli taky ;) ale ten skleněný tácek .... achichááách :)

    OdpovědětVymazat
  14. .. i já se přidávám - slepičky si trošku pamatuji od babičky :o)) jinak ohromné poklady to teda jo.
    Velký pozdrav Jaromilko.

    OdpovědětVymazat
  15. Jak vypadá Čas? Asi musí mít hlavu, když má zub. S pozdravem Jirinka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě