čtvrtek 21. dubna 2011

POKLADY.

Pampeliškový věneček jsem si pletla už jako děcko, později jsem věnečky pletla a zdobila hlavinky mojich dvou dcer a teď si věneček pletu jen tak pro potěšení a pro vás !
Když jsem si fotky prohlížela na počítači, tak jsem uviděla, že mi na věneček přiletěl opylovač !
Při focení jsem si ho vůbec nevšimla, jak jsem byla zabraná do kompozice !!

Letošní jaro je ve znamení úklidů našich několika domácností o které se staráme.
Doufám, že po úklidu a vyhození nepotřebností, které se nakupily ve všech koutech bude energie lépe proudit v našich domovech i myslích !!!
Ještě že je tak krásně slunečno a po špinavé dřině se můžu kochat kvetoucí a vonící přírodou a alespoň chvilku si hrábnout do hlíny ( zeminy).
Výsevy už mi lezou, ale nejvitálnější je žaběna. Ikdyž každá rostlinka má právo na život, nemám ji ráda !!
Tetička žaběně říkávala "poscánka", asi protože je hustý porost stále vlhký.

Nedávno nás navštívil kominický mistr, prohlídl a vymetl nám komíny.
Jeden komín byl v cajku, ale k tomu druhému, méně používanému, nám se zdviženým ukazovákem doporučil, abychom ho vbrzku ( do 1 měsíce ! ) dali do pořádku !!!
Ono se řekne vymést komín, ale než se člověk ke komínu dostane, dá to hodně dřiny,nervů a spolykaného prachu !
Nedaleko, řekla bych velice blízko u toho nešťastného komína stál i starý kredenc, na který jsem si už dlouho brousila zuby :-)
Teď nastal konečně ten pravý okamžik, kdy ho můžu konečně vysvobodit !
Tatíkovy letité " potřebné" věci jsme přetřídili, velkou část vyhodili a místo kredence udělali nový, přehledný regál.









Při úklidu jsem našla hrníčky plecháčky, ze kterých jsme pili, když jsme byli malí.

Spolu s bílým vřesovcem, pleteným přehozem a košem na brambory jsem si pro radost udělala plecháčkový zákoutíčko na verandě.















































Přeji vám všem, kteří jste sem zabloudili, příjemné a klidné svátky v kruhu svých blízkých a milovaných .......







Vaše Jaromila

















13 komentářů:

  1. Jaromilka, krasne sviatky Ti prajem aj ja...a popri upratovani treba aj oddychovat, nezabudni :)) paaa

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilko, tvoje příspěvky jsou plné laskavosti a lásky k životu...při tvém povídání se mi vybavuje moje dětství...člověk má pocit, že ta doba měla takové zvláštní kouzlo...hezké velikonoce přeji tobě i celé rodině. Peťa

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilo,
    pampeliškový věneček....to jsou krásné vzpomínky
    a černé prstíky!!!
    Moc se mi líbí tvoje plecháčkové zákoutíčko :o))
    Také bych Ti chtěla popřát krásné a veselé Velikonoce, plné pohody a sluníčka!!
    Tobě a celé Tvojí rodině :o)))
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  4. Jaromilka, aké krásne rozprávanie, radosť sa začítať:) Požehnanú Veľkú Noc:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Jaromilko, já věděla, že se nějaké ty poklady všade najdou...a jak jim ty kytičky sluší. Plecháčkové zákoutíčko je velmi krásné a ten kredenc. Ten je!!! Mám také jeden památeční ve sklepě, no jeden a půl :o) čeká na renovaci, ale stále není čas. Kdy bude nevím, ale nemohu se už dočkat. Opět krásný příspěvek a věnečků z pampelišek jsem se i já namotala...je to naše voňavé dětství, tak proč si ho nepřipomenout. Děkuji...
    S.

    OdpovědětVymazat
  6. Zuzi-
    v odpočívání, to já se neošidím !!
    Péťo-
    na určité situace z dětství každý rád vzpomíná. Když vidím pampelišky, vždy mám před očima ze dne na den rozkvetlou zahradu plnou žlutých kvítků. Za humny, jak jsme říkávali "za plotkama".
    Jarčo-
    plecháčky jsem musela očistit od letitých nánosů špíny, ale vyklubaly se do krásy a ještě dlouho budou dělat parádu.
    Gabi -
    dík za komplimenty !
    Soni-
    víš co bych chtěla vidět ? Tu půlku kredence :-))
    Každá romantická duše motala ( a motá) věnečky !

    Holčiny, ještě jednou dík za návštěvu !
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  7. Jaromilko, tobe a cele rodine preji pohodove velikonocni svatky! Krasne jsi to vsechno nafotila, ten stary kredenc je opravdu paradni. Ja uz nejakou dobu takovy take shanim a utesuji se rikankou, ze kdo si pocka ten se docka :) Krasny vikend a hodne slunicka preje Monika.

    OdpovědětVymazat
  8. Jarmilko, musim Vam opet slozit komplilment. Z vaseho prispevku dycha nostalgie detstvi. Ten kredenc je nadherny, vubec se nedivim ze se na nej tak tesite. A pampeliskove vence jsme pletly zrovna minuly tyden, nase Anja je ted v tom princeznovskem veku. Preji krasne a pohodove Velikonoce, Katerina

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Jaromilko, nádherné povídání a nádherné obrázky. Už se těším, co s tím kredencem provedeš. A plecháčkový zákoutíčko ... to je potěcha pro oko.
    Jukla jsem k Tobě jen abych Ti popřála krásné
    Velikonoce a najdu tady takový úžasný příspěvek. Tak ještě jednou hezké velikonoční svátky a pohodové jarní dny.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  10. JAROMILKO, PLETENÍ VĚNEČKU, TO JSOU VZPOMÍNKY NA DĚTSTVÍ ... A PAK HLAVIČKA MÉ DCERY S UPLETENOU ŽLUTOU KRÁSOU.
    FOTEČKY S PŘEHOZEM JSOU KOUZELNÉ.
    POSÍLÁM JARNÍ POZDRAVENÍ A PŘEJI ZDAR A SÍLU PŘI VYLEPŠOVÁNÍ NÁDHERNÉHO KOUSKU.
    MOC HEZKÉ DNY A PŘÍJEMNÉ VELIKONOCE.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  11. Krásný kredenc...a krásné zákoutí...

    OdpovědětVymazat
  12. ahoj, hezounké povídání, jen je mi tě až trochu líto,jak furt pracuješ, uklízíš, vypakováváš, ale co, i cesta je cíl, a v každém denním okamžiku má člověk vidět něco hezkého, a to ty mimochodem dovedeš. Pampeliškovej věneček jsem dlouho nepletla, nevím zda to ještě budu umět. Zde v Belgii jsem si ani pampelišek nevšimla, asi tady mají trávníky nějak hodně ošetřovaný a sekaný takže tu pampelišky nevidět. tak přístě, jo a ten placháček s obrázkem je senza, podobnej kyblíček jsem vyňórala u tatky, budou zhruba ze stejného období. klidně ti ho dám, at si můžeš udělat kompozici. hezké aprílové odpoledne! jirinka

    OdpovědětVymazat
  13. Pročítám to tu a je mi tu tak příjemně...jako doma. A na kolena mě dostal plechový hrníček. Opravdovské poklady! Nádhera...

    OdpovědětVymazat

JEŠTĚ Z DOVOLENÉ

 Dobrý den, milí zlatí ! Z médií troubí alelujá gloriá, ale já jsem myšlenkami pořád v těch zvláštních zemích severně od nás. V přístavní...