pondělí 6. června 2011

Hospůdka u Stařenky a věneček z nosů.

Po parném dni si rádi zajedeme na jedno ( nebo dvě :-) točené ke "stařce".
Hospůdka u Stařenky má tradici už z konce předminulého století. Tatík si vzpomíná na stařenku Rádlovou, jak v dlouhé sukni roznášela pivo.
Je tam příjemné posezení pod vysokými lípami a javory s pohledem do kraje a na projíždějící vlaky, které ve mně evokují VŮNI DÁLEK. . . . . .
Tak si sedím v pohodlném křesílku, končetiny vodorovně a přemýšlím o zašlé slávě železnic, nádraží a nádražních restaurací, o době, kdy se ještě hodně a všude jezdilo vlakem. . . .

Zbytky zašlé slávy železnic, kdy si lidé do těchto držáků zavěšovali kola, který měli na nádraží v úschově. Před příjezdem vlaku přišel nádražní zřízenec a obsluhoval stojany s koly. . .

Při ucucávání řezaného zubříka si tak přemýšlím, že díky něčí nedbalosti se nedaleko odsud válí vagony po škarpě. . . . . . . . !
Jak to trefně pojmenoval jeden autor příspěvku v diskusi k článku o vykolejení vlaku u Ivanovic na Hané. . . . : ".....správce dráhy se na upozornění strojvůdců, že je na trati problém, pěkně vyhnědil...........! "
Nedávno jsem jela vlakem z Brna a jeli jsme docela rychle........., no radši dál nedomýšlím a užívám si klidné chvilky u "hladinky" pod živou klenbou v psí hospodě.

Psí protože tento podnik leží na vycházkové trase pánečků z paneláků, kteří venčí své chlupaté spolubydlící a aby z té vycházky měli taky nějaký užitek, tak se zastaví u Stařky na pivo a psi uvázaní u plotku si pak po psovsku povídají !

Když jsme tak seděli u orošených sklenic, najednou mi na stolek přiletěla javorová větvička.
Při zkoumání větvičky mi uzrál v hlavě plán, který vidíte na fotografiích.
Nosy jsme těmto okřídleným plodům javoru říkali jako děcka školou povinný.















Tak, to je můj dnešní příběh z obyčejného všedního dne. Ale každého dne bychom si měli vážit a UŽÍT si ho ! I obyčejného !

Mějte se krásně a dejte si na zdraví !

Jaromila







9 komentářů:

  1. Jaromilka, to je skvelý venček. Pôsobí tak jemnúčko a ľahúčko ako celé tvoje rozprávanie:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  2. Jojo vzpomínám si velmi dobře :o)) Já jako malá si ho s děckama lepila na nos :o)Tvůj krásný příspěvek mi připomněl včerejší hezký podvečer...také jsme šli procházkou do vedlejší vesnice do malebné hospůdky na jedno vychlazené :o)a všichni kteří přišli po nás přisednout pod velký slunečník měli sebou psíky a ti si vážně spolu povídali :o))vlakem jsem nejela vážně dlouho...ještě musím pochválit věneček. Je krásný...jako fotečky a povídání. Měj se krásně, moc pozdravů...Soňa

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Jaromilko, krásně jsi si užila! Takový den je radost a je třeba si ho vychutnat a zítra život přinese zase něco nového o čem budeme mile přemítat... tak se měj krásně a těším se na další lidské zastavení! :o)
    Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  4. Jaromilka je to krásny venček.A tá farba....veľmi sa mi páči!
    Iveta

    OdpovědětVymazat
  5. Jaromilko, krásně až poeticky napsáno, v hospůdce musí být blaze a věneček se ti moc povedl. Ta šťavnatá zelená barva "nosů" nemá chybu. Přeji ti další krásný, všední den, Peťa

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Jaromilko dnes jsem na Tvém blogu poprvé,moc se mi líbí všechno nejvíce mne překvapil věneček z nosů.Já jsem od začátku hledala nějakou hospodu u nosua jaké příjemné překvapení.Já zase dělám věnečky z lipáku jak kvetoucího tak s těch kuliček.když to uschne vydrží dlouho.Přeji Ti krásné další dny.Luďka

    OdpovědětVymazat
  7. ......tak jsemse konečně dostala k odpovědím !

    GABI-
    jsem ráda, že se ti věneček líbí, mně taky :-)
    Nechala jsem ho na sluníčku a část mi vyryzla, tak už není tak šťavnatě zelený :-(

    SONIČKO-
    taky jsme jako děcka lepili nosy a od té doby jim to zůstalo...
    ...jedno vychlazené orošené po parném dni je fajn relax...

    VLADĚNKO-
    dík, že jsi se zastavila
    ....života si člověk musí užívat KAŽDÝ DEN a ne čekat, že zítra bude líp.....

    IVETKO-
    mně se ta barvička taky líbí, chtěla jsem přidat ještě zelený kuličky a zelenobílý růžičky, ale jen z nosů je takový " čistý" a to se mi líbí víc...

    PÉŤO-
    Díky !!! V této hospůdce je cítit genius loci a když je příležitost, tak zajdem.

    LUDĚNKO-
    máš zvláštní jméno, ani nevím jak tě oslovit :-))
    ...děkuju za návštěvu a milý slovíčka..
    Jestli máš náladu, písni mi na email, eventuélně se pochlub svojí tvorbou. Dík.

    OdpovědětVymazat
  8. Uplne se mi zastesklo po domovine! Posilam pozdrav :)

    OdpovědětVymazat
  9. Jéé, to je u nás!! :) Já si to hned myslela, když jsem zkoukla Váš blog a psala jste např. o kostele sv. Jiljí... :)

    OdpovědětVymazat