POPELNICE.

Pažitka pobřežní- Allium schoenoprasum
V toto období nás každý den provází tento fialový kvítek pažitky, šnitlíku, šnitlichu, pažítky nebo cesnaku pažítkového... neboť hlásáme, že se má jíst to, CO PRÁVĚ ROSTE nebo PRÁVĚ TEĎ UZRÁLO !

Zdobíme pažitkou VŠECHNY slané pokrmy !

Já bláhová jsem dříve používala jen zelenou nať, ale okusili jsme i květ a zjistili jsme, že má výraznější, štiplavější chuť.

Ikdyž jsou fialkové pažitkové květy na talíři netypické a mají takovou "jedovatou" barvu, opak je pravdou, jsou velice jedlé a všechny pokrmy zvláštně nazdobí, neboť i oko se musí nasytit !!!



Ráda chodím snídat a probouzet se na verandu, kam svítí vycházející sluníčko....

Zatím je veranda "syrová", neboť je čerstvě vymalovaná ,natřený kredenc ještě zavání novotou a desku "stolečku" ze staré mašiny ještě dolaďuju, ale chodím sem meditovat velmi ráda...











Jistě se ptáte, PROČ jsem dala dnešnímu příspěvku tak praštěný název ?

To když byly dcery malinké, tak při pohledu na nakrájenou pažitku viděly dětskýma očima v zelených válečcích popelnice.....

........od té doby se u nás ten název vžil a nikdo nechce pažitku, ale popelnice.............!?





Taky se u vás vžily nějaké dětské průpovídky, které rádi a často používáte ???

Pochlubte se .


Přeji pěkný den a dobrou chuť.

Vaše Jaromila











Komentáře

  1. Ahoj Jaromilo,
    miluji tento roztřepený kvítek pažitky. Na talířku jsi s nim vykouzlila nádhernou atmosféru a fotečky jsou perfektní !
    Hnedle bych se dotý bagetky zakousla...
    Jsem zvědavá na ten příborníček v pozadí:))
    Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  2. Pažitka je mým oblíbeným pomocníkem v kuchyni. Takhle krásně vyfocená ještě víc láká k přidání na nové brambory ;-).
    U nás se vžily průpovídky: "bagaje" místo brambory, "taprslík" místo trpaslík, "kuků" místo kukuřice ;-). "Popelnice" místo pažitka nemá chybu!
    Krásný den přeje Vivi

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky Jaromilko,

    zahleděla jsem se do Tvých nádherných foteček. Jsou tak čisté. Už se těším, až nám odhalíš kousek ze své verandy.

    Pohodový den a báječný víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Jaromilko,

    fotečky s pažitkou jsou lákavé.Cítím tu vúni
    až k nám...
    Krásný a slunečný víkend.Marťa

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Jaromilko, při pohledu na kvetoucí šnitlík se mi vybaví scénka z filmu Léto s kovbojem: Dorka, co to je ty fialový kouličky?. Zdravím a přeji pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Jaromilko, houska s pažitkou vypadá lákavě stejně jako Tvoje veranda. Už se těším na další fotky. Naši kluci zatím nic zapamatovatelného nevytvořily, ale neteř, když se učila mluvit, tak si nemohla vzpomenout na boty a spojila si boty a bosa na úžasné bobosy.
    Měj krásný víkend
    Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jaromilko, tak už jsem tu :o)
    Tvé fotečky jsou nádherné...hned bych si tu houstičku se šnitlíkem dala :o) I u nás pod stromem jsou krásná fialová klubíčka :o), ale ještě jsem je nikdy nezkoušela ochutnat. Veranda bude jistě krásná. To čerstvé vymalování miluji :o)kredenc bude tuším bílý a krásný stoleček z mašiny je též úžasný...Můžu na něm oči nechat. Také mám u mamky starou singrovku, tak určitě na ni také dojde řada...Děkuji za návštěvu a máš u mne odpověď...měj krásný víkend,S.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Jaromilka, a opäť krásne rozprávanie:) K tomu nádherné fotky, najmä 1,2,3 a ešte aj nová informácia ako bonus o jedlosti kvietkov. Ďakujem:)Príma víkend Gabi

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Jaromilko,

    milý příspěvek, tvé focení má úžasný tón pohledu...

    šnytlík taky jíme i s květy, dcerka jednou přinesla od švagrové i s květy a povídá, že i květy se můžou jíst, tak od té doby je jíme taky :-)) :-))

    U vás je hezky příjemně, stačí i fotkama nahlédnout do vašeho klidu a tichého rozjímání.

    A nějaká ta hláška taky od dcery zůstala v paměti a s úsměvem se používá....čepice - pišicha :-)))), kočičky na jaře co kvetou jsou u nás ¨kokoťáci¨:-)) :-)), nikdo neví proč, ale prostě tak si je dcera nazvala...a když měla plnou náruč něčeho a někdo jí chtěl ještě něco dalšího přidat...tak už to nepobrala protože ¨měla celý ruky¨ :-))), to jen ty nejpoužívanější....

    posílám hezké pozdravení, a příjemné dny plné sluníčka a dobré nálady....

    pherenis

    OdpovědětVymazat
  10. Jaromilko, že se jí květy vím jen několik dní a tak je s úspěchem a radostí pořádáme.
    Nádherně se rýsuje tvoje veranda!
    A ty dětské zkomoleniny, zrovna šnytlíku říkala Terka šmitlík, Milukáš byl Michacha, kečup kepuč...to jen, co jsem si rychle vzpomněla :o)
    Měj hezké dny, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Jaromilko. Teda pažitku máme moc rádi, ale nikdy mě nenapadlo použít i ty květy, bezva nápad. Vypadají v jídle opravdu moc pěkně. A krycí název je taky fajn, úplně vidím, jak museli např. ve školce koukat, když děti večeřely popelnice:-D. Přeji ti pěkný víkend, Peťa

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotky, krásný příspěvek.

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Jarmilko a ostatní děvčata.
    Můj syn chtěl na oběd partyzány..tak jsem taky přemýšlela ,co to asi mám uvařit a pak mne napadlo,že to jsou patizony.Dělala jsem je obalované jako řízek a mooc mu chutnaly..:-D
    A pažitku máme taky na zahrádce a dávám si ji nejen na chleba ,ale i do vázičky..má krásný květ..tak dobrou chuť a taky ochutnejte květy sedmikrásek a fialek.I pampeliška je zdravá.Hezký den přeje Dáša

    OdpovědětVymazat
  14. VLADĚNKO, VIVI, EVKO, MARTI, MARCELINKO, JANI, SONIČKO, GÁBI, PHERENIS, HELENKO, PÉŤO, AMÉLIE A DÁŠENKO !
    Srdečně děkuji za komentáře a postřehy, moc moc mně potěšily a pobavily. Čtu si je už poněkolikáté a vždycky se u nich řehtám... S dětičkama je sranda !
    Ještě jednou díky a přeji vám krásné voňavé dni.
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  15. Dokonalé fotky!!!! Přidávám do oblíbených! :-*

    OdpovědětVymazat
  16. Zdravím Jaromilko, moc mě pobavil tvůj článek i následné komentáře.
    K těm dětským názvům: u nás se běžně používá výraz - KOKOVIŠ(Č)KY - pro krutónky do polévky, vymyslel synek :-)
    Na verandu jsem taky moc zvědavá, už teď se to skvěle rýsuje, i já se nejraději probírám v naší ZZ při kafíčku.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě