pátek 1. července 2011

Moje " Krakonošova" zahrádka.

Letos na jaře při vymýšlení osevních postupů jsem si vzpomněla na příběh zrzavé paní Jitky z knihy od Františka PONa, jak jí kočky rozhrabaly záhon a pak jí rostlo všecko dokupy. Ale úrodu měla kupodivu velikou, že podělila zeleninou i půl Poněšic...........!
Úmyslně jsem tedy sesypala VŠECHNY starý semínka s dávno projitou klíčivostí do jedné krabičky, promíchala a vysela 2 řádky.


Pěkně zamulčovala starým senem (a nešetřila jsem !), aby semínka a pak mladé rostlinky nevysychaly.



Pak jsme odjeli na nějaký čas pracovně pryč . A co mi vyrostlo, vidíte !!!

Příroda je mocná čarodějka, co mi předvedla bez zalívání, okopávání, předpěstovávání.............



Zatím se těším z : mrkvičky, petrželí, sálátu Dubáčku, kvete mi kosmos (Cosmos bipinatus), hledík (Antirrhinum majus), kopr, smilek ( Helipterum roseum), limonka suworova ( Psilliostachys suworowi), černucha východní ( Nigella orientalis), tařicovka přímořská ( Lobularia matitima).
Ještě jednou poznamenávám, že všecky tyto zázraky mi vyrůstly BEZ PŘEDPĚSTOVÁNÍ !








Hrozně ráda experimentuju, nemám ráda rutinu a pořád se opakující pracovní postupy.
Mám ráda změnu a vzruch a to mi tento můj experimentální záhonek každý den naděluje. Každý den je tu něco nového, co objevím mezi mrkví. Plevel musím vytrhávat velice opatrně a s brýlemi, abych náhodou nevytrhla nějakou zvláštnost, která teprve leze ! Panuje tu boj o životní prostor a jen ten silnější zvítězí.










Limonku, smil a černuchu suším a výhledově je použiju do vazby



















Ještě vám posílám kytičku z těch mojich miláčků.

Přeji vám příjemný den.

Jaromila















8 komentářů:

  1. Příroda je dokonalá,krásná směs.
    Zdravím a přeji krásné dny,B.

    OdpovědětVymazat
  2. Staré známe, že príroda je všemocná, prerobil po našich zážitkoch a skúsenostiach mužík na "Rastliny sú nezmary":)) A neni tak?:))Gabi

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilko, a pak že se daří jen tomu, kdo pilně pleje a okopává, není-liž pravda!? :)

    OdpovědětVymazat
  4. Bohdanko, já to říkám furt, že příroda je dokonalá...
    Gabi, je !
    Péťo, je-liž pravda, že jsem neokopávala, jen PILNĚ plela a přetrhávala, protože mrkev měla klíčivost VELMI DOBROU.

    OdpovědětVymazat
  5. Přeji krásného dne Jaromilko,

    jooo joo, s tím se nedá než souhlasit, jsem podobného smýšlení, ono si co má, svůj prostor najde i bez naší péče přehnané...

    a navíc v našich nižších polohách vyroste snad cokoliv co je zaseto :-)) :-))....

    švagrová mě neustále přesvědčuje, že je potřeba se zbavit všech neřádů na zahradě a dát tomu řád, a já dělám pravý opak, a úrodu nejen květin, bylin, ale i jahod a hrášku bylo dost a dost :-)) :-))

    pěkně pojatý příspěvek, děkuji za něj...

    měj moc hezké a klidné dny, pherenis

    OdpovědětVymazat
  6. JAROMILKO, TAKOVOU VŠELIJAKOU, POMÍCHANOU KRÁSU MÁM NEJRADĚJI.
    TO JE ČLOVĚK, KOLIKRÁT, MILE PŘEKVAPEN.
    AŤ SE TVÉ ZAHRÁDCE DAŘÍ A TY SE MĚJ MOC HEZKY.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  7. Juuu, tak to je fakt krása, a hlavně že to vyrostlo, a "bez práce", to by se mi taky líbilo! :D Luxusíček!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Jaromilko, vznikl ti pokusem bezvadný smíšený záhon, který dělá určitě velkou radost;-). A pak, že rostlinky potřebují extra péči, stačí je vyset pěkně pohromadě a ať se snaží pěkně samy:-)

    OdpovědětVymazat