pátek 15. července 2011

ŠNECI

Už dlouho můj pantáta nevymyslel žádnou blbost, která by byla hodna příspěvku a vytroubení do světa !
Až nedávno přišel ze zahrady s kyblíkem.
Čekala jsem maliny, rybíz, houbičky..........., ale k mému údivu donesl šneky..............!?
Taky sbírám šneky, ale jen prázdné domečky, které chci použít k dekoraci.
Ale pantáta měl v kyblíku šneky živé !
Na můj dotaz, co s nimi hodlá dělat, mi dal přednášku, jak tyto slizouny připravovala k jídlu Magdalena Dobromila Rettigová.
Nevím, jak ho to napadlo, možná je to tím, že jsme byli dlouho na sluníčku, možná jsme už tak rozežraní, že nevíme co strčit do huby, možná jen zvědavost, jak TO vlastně chutná !

".........Kopu šneků zavři do prázdné místnosti, nejlépe dlážděné, kde je ponecháš o hladu několik dní, aby se dobře vyčistili.............."

Tolik citát z originálního recepisu od M.D.R. Další popis úpravy posléze.
Pantáta si pohrával s myšlenkou, že šneky ve vyprazdňovací karanténě vypustí do koupelny ( dlažba tam je a chladno taky..).
To jsem samozřejmě zamítla, neboť jsem okamžitě viděla jak uklízím slizké lesklé stopy po zemi po zdech a po všem.............
Tak jsou ve sklepě pod kyblíkem. A čistí se !

V tom modrým železňáčku jsou mé úlovky šnečích domečků, čekající na uplatnění v nějaké dekoraci.





O dalším postupu prací vás budu informovat, až se šneci vyčistí................

Do té doby vám přeji pěkné letní prázdninové lenošení.


Vaše Jaromila







12 komentářů:

  1. Jaromilka, akukrat som na teba cely tyzden mysela co je s tebou...ale vidim ze mas o zabavu postarane .))) tak som zvedava ako dopadne tato story :) pa :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná fotka..to by se Jendovi líbilo.

    OdpovědětVymazat
  3. Ač hýčkána fr. kuchařským uměním, šneka jsem pozřela pouze jednou a to v restauraci. Byl vynikající, ale už se mi to nepodařilo zopakovat. Psyšno je převažující nad gurmánstvím! Vaření za živa, těch ubohých živočichů, by jsem také nezvládla.Stále mám radši ty ulity k dekoraci, než k jídlu. Ale postup prací s přípravou máte předpisový!
    Přeji dobrou chuť

    OdpovědětVymazat
  4. Ty, Jar, a nenaznačuje ti ten tvoj pantáta voľačo? Trebárs že na staré kolená omladzuješ a tvora sa ti pupáky? :-D

    Aha čítaj http://magazin.atlas.sk/styl/slimaci-sliz-najlepsia-vec-na-vyrazku-/678503.html

    Že pozdravujem pantátu :-)

    Peknú nedeľu ti prajem,

    Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Jaromilko, moc zdravím tebe i pantátu! Šneky jsem jedla jen jednou, velká delikatesa! ("svině jedny klouzavý"), asi hlavně proto, že vlastně vůbec nic neklouzalo :o)
    Přeju hodně zdaru a hlavně pochutnání! Helena

    PS: nejsem vulgární, citát je filmu Pretty Women :O)

    OdpovědětVymazat
  6. Jaromilko,
    moc se těším na pokračování. Jsem zvědavá, jak se to se šneky bude vyvíjet! (Nevěřím, že je sníte).
    Zdravím
    Radka

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Jaromilka, na takúto večeru nemáme odvahu, tak som zvedavá na pokračovanie. A že by sme sa u nás poriadne najedli, koľko ich máme... Možno sa ochudzujeme o veľkú delikatesu, ak sa do toho pustíte prajem dobrú chuť! L

    OdpovědětVymazat
  8. Joooooj, no chechtala jsem se tu Jaromilko uzasne, ti chlapi jsou nekdy tak stejni! Muj sice sneky konzumovat neplanuje, ale jinak ma tez vselijake ulety. No teda, jsem zvedava, co z toho vzejde.

    OdpovědětVymazat
  9. Na moje přání mi pantáta sepsal podrobný popis přípravy šneků i s autentickými obrázky, ale když jsem to četla a jedním okem mrkla na foto, tak se mi udělalo nevolno, taková chvilková slabost ! Ještě, že jsem nebyla čerstvě po snídani !
    Jen zmíním, že pantáta smíchal 2 recepty dohromady,takže ten pokrm byl silný, přesilný, chutí rozličných.
    Příprava byla podivná, když jsem po očku pozorovala a čuchem zkoumala, připadalo mi to, že vaří "sekyrkovou polívku".
    Resumé: o takových věcech psát nebudu a místo šneků dám přednost rohlíku s máslem a marmeládou..........

    OdpovědětVymazat
  10. Zdravím Jaromilo, krásný blog a zajímavý recept, doufám že napíšeš jak dál, mám jich totiž plnou zahradu:-) Jo a moc se mi líbí ta fotka kameného sklepa. krásný večer!

    OdpovědětVymazat
  11. U nás trpí šnekománii vnučka Sofinka...má různé plyšové, sádrové i ze skla ale určitě je ještě nejedla. Hm Francouz by se jistě olíz ..no a ty ..se prostě s pantátou nenudíš :oD Krásné dny

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Jaromilo. To jsem se zase u tebe pobavila a zasmála. Jsem zvědavá, jak to dopadne. Onehdá jsem něco hledala o přípravě šneků a přišlo mi z toho, že se v dnešní době sbírají, když už jsou zavíčkovaní. Hodně zdaru a dobrou chuť. Ditta.

    OdpovědětVymazat