neděle 14. srpna 2011

Oranžová.

Věřím, že pro mnoho lidí oranžová barva znamená cestáře, popeláře, koloťuky, nešťastné řidiče u krajnic, známou politickou stranu nebo kýčovité západy slunce...............
Ani ve mně tato barva doposud nevzbuzovala bůhvíjaké pozitivní emoce !
Jenže !
Při návštěvě u jednoho blízkého rodinného příslušníka mně praštila do očí oranžová barva, opakující se všemožně v jejich interiéru i exteriéru a to v míře na můj vkus až nepřiměřené. Výmalba velké většiny obytných místností, chodby, dlažba, koberce, doplňky, fasáda, všechno oranžové.
Inu nedalo mi to a zalistovala jsem v knize od W.M. Hulke MAGIE BAREV.
" Oranžová je symbolem veselí, optimismu a radosti ze života. Je to teplá, positivní, povzbuzující barevná energie, která velmi pomáhá proti depresím, pesimismu, nespokojenosti, pocitům nechuti a letargii. Oranžová zvětšuje pocit živosti, ctižádostivost, chuť k aktivitám a dopomáhá k odvaze a síle. Je to barva sebedůvěry, nadšení a lehce a radostně zvládnutého života.....a t d......"


Jak říká klasik, žádná setkání nejsou náhodná a každá situace vás může obohatit nebo přinést nějakou informaci.

Po přečtení článku v knize jsem se hluboce zamyslela a dala si předsevzetí, že do svého života "zamíchám" více oranžové barvy.

Barvy vůbec mají léčivou moc a pokusy ukázaly, že jarní únava pochází také z nedostatku barev, protože nosiči vitamínů jsou současně nosiči barev ! Zajímavé !



Velice ráda nahlížím a kochám se bělostnými interiéry. Líbí se mi ! Ale žít bych v nich nechtěla, chyběly by mi barvičky !





Proto naslouchám svým pocitům a více vnímám oranžovou !

V přírodě, v doplňcích, v oblečení, v interiéru i v jídle .










Dušená mrkvička...............












Retro vixlajvant :-D











Povlak na polštářek ze staré babiččiné cíchy.





Mějte se krásně a užívejte si barevného léta.

Jaromila
















7 komentářů:

  1. Moje barva! Vůbec ráda pracuji s teplou škálou barev! Nešetřím s nimy v interiéru, ten se díky tomu zdá útulnější.
    Přeji oranžově laděný týden.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jaromilo. O barvách jsem moc nepřemýšlela jako ty hned zkraje článku. Vlastně ne tak docela, když bylo někde přečervenováno, říkala jsem, že je to tam jak v katovně (trošku drsnější přirovnání). Oranžovou (myslím jen barvu) jsem do svého života zařadila celkem nedávno a je pravda, že zase není tak špatná, hlavně ty oranžové tóny v přírodě - to jeřabinové srdíčko je moc pěkné.
    Hezký příští týden. Ditta.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jaromilko, já jsem jeden čas měla oranžovou kuchyni a pořád, pořád, pořád jsem jedla! :-) Takže dodávám: Oranžová je barva pro hubeňoury! :-D

    OdpovědětVymazat
  4. ahoj Jarmilko, moc jsi mě potěšila oranžovou barvičkou, mám ji moc ráda, aniž bych tušila jak je čarovná a mocná. Nedávám přednost žádné barvě, jen snad teplejším odstínům.Krásný den přeji,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  5. Lezarts-
    Děkuji za přání oranžově laděného týdne, ale maslím si, že by to chtělo delší dobu, nejen týden :-) :-)
    Dittu-
    Jednou jsem se dostala do domu, kde měli kuchyň vymalovanou tmavočerveněcihlově ! Bylo to zvláštní, ale ne nepříjemné.( obyvatelé toho domu jsou úspěšní podnikatelé......).
    Děkuji za chválu mojeho jeřabinovýho výtvoru. Nechala jsem ho za oknem, tak je lehce "upečený" :-))
    G C -
    NEPOTĚŠILAS MNĚ !! Zrovna si instaluji oranžovou kuchyni.
    A jsem "pažravec" !!
    Marceli-
    ani já nemám 100% vyhraněnou barvu, každou chvíli je asi potřeba jiná barevná energie.
    Naši si koupili bioptronovou lampu a tvrdí, že jim to pomáhá od různých potíží.....? Takže barvy fakt asi léčí !
    Mějte se krásně lidičky a děkuji za komentíky
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  6. Moc krásný a inspirující příspěvek .... a komentáři o bílých interiérech rozumím, moc se mi líbí a obdivuji je, ale "děkuji, nic pro mě", já mám ráda barevný život. Zdravím a taky přidávám poklonu za jeřabinové srdce, povedlo se. HanaL.

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Jarmilko, mám oranžovou moc ráda, sice jsme ji měli ve firemních barvách v bývalém zaměstnání :-), ale je pro mě hlavně symbolem podzimu. Dokáže totiž v pošmourných a mlhlavých dnech rozveselit a dodat náladu :-)
    Alča

    OdpovědětVymazat