Zvu vás na bylinkový čajík.



Zvu vás milé dámy na virtuální čajík, udělaný z mojich oblíbených bylinek, kterými jsou šalvěj lékařská ( Salvia officinalis ) a dobromysl ( Origanum vulgare).

Pohodlně se posaďte a nasávejte vůni bylinek.



Mám ráda kytky (to už asi víte !). Letos v mojí krakonošově zahrádce vládnou, ba přímo řádí krásenky (Cosmos bipinnatus).

Půdu jsem jim vyhnojila kompostem, tak krásenky vytvořily docela bujný porost, dalo by se říci letní neproniknutelkný živý plot.

Už moje stařenka pěstovala tyto krásky v nadýchaných sukničkách. Když je vidím, vždycky si na stařenku vzpomenu...........












Další mojí vášní je sbírka hrníčků a konviček(dušiček) . Mám už docela rozsáhlou sbírku a často se kochám jejich krásnými tvary.


Můžete sami posoudit...








































Některé tvary však jsou rozporuplné .............
Při pohledu na tuto nádobu, hrníček, konvičku.............??? nevím, co si mám myslet !

K čemu asi takový strašidlo sloužilo ???






















Další hrníčky vám ukážu až příště.


Uvařte si čajík a nasávejte vůně, které nám matka příroda v létě tak hojně nabízí.


vaše Jaromila








































Komentáře

  1. Ahoj Jaromilka, dakujeme za pozvanie, cajik som si vychutnala v dobrej spolocnosti a s krasnym porcelanom :)paaaa

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jaromilko, děkuji za pozvání, ráda přijímám. Ale zdržím se asi dlouho, abych si všechen ten krásný porcelán hezky prohlédla a pokochala se.
    Hezké odpoledne
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tady sedím s vlažným bylinkovým čajem a kochám se - tvojí sbírkou, kytičkama, povídáním. Hezky je tady!
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Jaromilko, to jsou tak krásné fotky! Jemné, čisté, decentní. Taková pohodička...a ten věneček je úžasný :o)určitě i moc voňavý.
    I já děkuji za virtuální pozvání a přeji hezké letní dny. Spoustu pozdravů, Soňa

    OdpovědětVymazat
  5. "Strašidlo" na mně působí jako mýdlenka ;)
    a ty spodní krásenky mají úžasnou barvu i tvar - takové jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  6. Mila Jaromilko, krasenky mas opravdu " krasne", vraci ti svou krehkou nadherou tvou peci! Ja mam ve vzpominkach z detstvi pred ocima flox a naprstek a jsou proto take soucasti me zahrady.
    Zbirka je bajecna, jsem zvedava, jestli nekdo vi, k cemu "strasidlo" slouzilo :)))
    Mej se krasne a diky za vyborny caj........

    OdpovědětVymazat
  7. Krásenky mi jednu dobu vládly v zahradě a pak se někam vytratily. Ovšem tento druh neznám, je obzvlášť něžný.Škoda, mám je také ráda.
    Mám také stejnou vášeň s porcelánem, nejdříve to byly hrnky a teď konvice,které jsem musela zkrotit.Není místo! Ovšem "strašidýlko", je pěkný exemlář.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Jaromilko, díky za pozvání na čajík:-). Sbírku porcelánu máš opravdu krásnou a i pěkné kuriozitky:-). Krásenky máš moc krásné, dělají čest svému jménu

    OdpovědětVymazat
  9. Zuzi-
    ještě jsem tam zapomněla namíchat mátu, v tyto horký dny, aby nás trochu ochladila.
    Děkuji ti za návštěvu a měj se pěkně, tvořilko !
    Jaromila

    Janičko-
    můžeš se zdržet jak dlouho chceš :-) Taky jsem z toho porcelánu "hotová". Kochám se jím často, těmi krásnými tvary.

    Helenko-
    mám alespoň malou oázu v rozbombardovaném bytě, kde mně nic neruší a můžu v klidu rozjímat a čerpat energii....

    Soničko-
    děkuji ti za přáníčko a návštěvu. Krásenky jsou fakt nádherný a mám je všude ve vázičkách.
    Tomíčkovi se taky líbí :-) z jednoho květu začly opadávat "sukýnky" a to ho velice zajímalo, hleděl na to, jako by to bylo živý...

    Jolanko-
    že by to byla mýdlenka ????????? to mně teda nenapadlo, ještě že vás mám :-) A ty krásenky, no jsem z nich nadšenááá........

    Moni-
    flox je taky jedním z mojich favoritů voňavých. Mám ještě další hrníčky a často se jimi probírám a laskám se pohledem na krásné tvary.

    Lezarts-
    taky nechci všechen porcelán vystavit naráz, vždycky jen část a obměňovat, aby se neokoukal. Aby byla pořád nějaká změna :-)

    Péťo-
    chutnal? věřím, že jo :-) Mám sbírku nejen porcelánu, jsem takový vetešník. Moc se mi líbí řemeslně zpracovaný věci s duší..........
    Krásenky jsou moje srdeční záležitost :-) a taky částečně kvůli staré paní sousedce, která mi loni říkala: jaruško, co sÓ to za kfítka, já se na ně tak ráda dívám, jak só pěkný......

    Sandří-
    Děkuji za pochvalu a návštěvu !
    Však já jsem se u tebe taky pěkně pokochala, že jsem z toho nemohla usnout :-)

    Děkuji vám holčiny za milé komentáře.
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  10. milá Jaromilko,

    děkuju za virtuální pozvání na čaj, velmi ráda přijímám.....hrníček vybírám, je přímo lahoda z něj čaj pít.....a v letošním končícím létě je i teplý čaj přímo povzbuzujícím nápojem...

    krásenky ještě nemám...ale já toho ještě nemám, co by mi mohlo zkrášlovat tu moji zahrádečku :-)) :-))

    měj hezké dny, pa pherenis

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě