Ako si tu žijete ? Dobře.

Vzpomínáte si, jak ve filmu "Vesnička sředisková" přiletěl Slovák Pišta práškovacím letadlem a zahlaholil: "...ako si tu žijete ?" a hoši vstávaje po rvačce z prachu polní cesty odvětili: "...dobře..."
Zrovna tak to to vypadá u nás. Ako si tu žijeme ? Dobře ! Jen se neotřepáváme z prachu polní cesty, ale z prachu stavebního....


Vymyslela jsem si úpravy v kuchyni, tak vařím v kuchyni letní a stolujeme pod jabloní na dvoře. ( Všecko špatný je na něco dobrý.... tuto letní kuchyni jsem si přála už dlouho, ale pořád jaksi nebyl čas. A teď se čas halt musel najít!)
Počasí je k nám milosrdné, tak si užíváme pohody v "letní jídelně".
Je to zvláštní krásný pocit. Jen pár věcí nás ohrožuje a to padající jablka a všudypřítomné vosy.
Několikrát nás jablko dost vyděsilo, když spadlo na stůl těsně vedle talíře, ale naštěstí se ještě talíře netrefilo !
Bylo by to zajímavý, kdyby šupslo ze stromu přímo do talíře s gulášem......







Mladá přijedší na víkend po pracovním týdnu v ruchu velkoměsta si užívala stolování v přírodě plnými doušky a nemohla se toho pocitu nabažit.

Letos se moje muškáty předvádí a dělají mi radost. Jenže hospodář prohlásil, že se mu ta barva nelíbí, je prý mdlá, že by to chtělo nějakou zářivější barvu, aby to ten docela stinný kout prozářilo. Tak jsem mu přislíbila nápravu. Už jsem je "prodala" mamině a já si pořídím muškáty v nějaké čéhavé barvě :-)



Chvílemi mi připadlo, že naše jablůňka nás poslouchá a jako v knize "Kouzelná zahrada" shazuje jablka vždy, když někdo zalže, nebo se jí něco nelíbí...

Takže , když po nás mrskla nahnilotinou, zapřemýšlela jsem, co jsme zrovna povídali nebo co jsem si myslela.
A já tomu docela věřím, protože strom je "živý tvor"...

Přeji vám všem pěkný podzim (bez jablka v talíři s gulášem)........

Vaše Jaromila

















Komentáře

  1. Pěkné obrázky. I Tobě krásný podzim.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jaromilko, krásné povídání i obrázky. I já sním o letní kuchyni, rozbourat kvůli tomu tu v domě mě ještě nenapadlo. Pokud se to ještě nějakou dobu potáhne, možná něco takového také vymyslím.
    Měj se krásně, ať přeje počasí venkovnímu stolování a dílo nechť se podaří.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilka, veru, pekne si tam žijete:) Gabi

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Jaromilko! Moje kamarádka má letní stůl pod hrušní...mě tedy do kafe kdysi jedna hupla...je ti jasné, kde všude to kafe bylo :o)
    Přeju hezké počasí a hodně sil do budování!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jaromilko, krasne letni zakouti, na stolovani jako stvorene. Povidani me velice pobavilo, predstava jablicka v gulasi me rozesmala, ja bych se asi vic bala toho, ze me pristane na hlave :)) Muskaty jsou nadherne a modra barva truhliku s nimi krasne ladi. Preji krasny tyden, podzim at si klidne jeste dal drima, uzijem si ho zanedlouho jiste dosyta.....

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Jaromilko...moc krásné čtení a fotečky jsi vložila :o) Letní stolování u domečku je nádherné a já Vám všem přeji, abyste ho užili se všemi svými milými co nejvíce...a aby se Ti splnila všechna ta tajná přání...
    Jablíčka nám přímo na stůl nepadají, ale vosy? Ty nás tedy trápily letos opravdu hrozně...
    Měj krásné dny a moc děkuji za psaníčko u mne...
    Potěšila jsi... ani nevíš jak :o)
    Ahoj, Soňa

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě