čtvrtek 6. října 2011

Příběh jednoho věnečku.

Dobrý den , povím vám příběh jednoho věnečku.
"Základ" je vyrobený z "nosů", javorových křídlatých plodů.
Až se mi ohleděl, tak jsem ho tón v tónu ozdobila voňavými jablíčky.
Nejsou to ovšem obyčejná jablíčka, ale plody kdoulovce( Chaenomeles ).

Tento keřík překvapí na jaře květy různých pastelových barev zjevící se na "holém dřevě", to znamená ještě před olistěním ( viz můj příspěvek KVETOUCÍ KOLÍKY )
Další předností jsou plody- jablíčka, překrásně vonící. Když je jablíček hodně pohromadě, voní až omamně.

Když jsem tyto voňavé plody " sklízela" v nevzhledném křoví na veřejném prostranství, jen po očku jsem vždycky sledovala kolemjdoucí a kolemjedoucí, jak nechápavými pohledy sledují tu babu, jak cosi loví v chrastí, .......asi nějaký bufeťák.............. Ale při mojí povaze jsem na takové pohledy zvyklá :-) Lidi neví, co jim roste u nohou......

Toto je základní nosatý věneček, ještě bez jablíček.



Než jsem modřunké macešky vysázela na hrobeček, vyrobila jsem si podzimní zákoutí v prastarém loďáku ( lodním kufru ).

Vstupte, prosím do mojí galérie..........................














...............ještě pohled do "zákulisí"....................


Přeji vám pěkné časy bez depresí z brzkého stmívání..................

vaše Jaromila













20 komentářů:

  1. Ahoj Jaromilko,
    jsem okouzlena tvým zákoutím s kufrem,je naprosto báječné! Moc se mi líbí jak jablíčka kdoulovce zvláštně voní. Tvoje nevyloupané kaštany jsou krásné takové neokoukané. Věnec je nádherný. Ty jsi taková šikulka.
    pa Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  2. mila Jaromilka, mas to ty krasne vyzdobene...:)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jaromilko, máš krásný kufr a vytvořila jsi s ním kouzelné zákoutí.
    Hezký den
    Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Jaromilo ,
    jsem tu na blozích jen chvilku a nemohl mi ujít Váš blog :-)
    Je vidět , že jste profesionálka v oboru floristika / neokoukané dekorace / a ještě vládnete slovem / krásné příběhy/ a máte smysl pro humor / šneci ;-) /
    Krásný podzim !
    Ilona D.

    OdpovědětVymazat
  5. Jaromilka, ako sa teším, že som neni až tak mimo, lebo keď som prvýkrát mrkla na venček hlavou mi preletelo, tie jabĺčka sú ako dule a potom som si prečítala aj text:))
    Veľmi príma naaranžované, mne sa to takto jednoducho a na prírodno veľmi páči:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  6. Juu, krasne si fotila Jaromilko, moc hezka podzimni naladicka. A bajecne jsem se nasmala pri predstave, jak lovis ty jablicka v krovi :D :D

    OdpovědětVymazat
  7. krása ... hezký víkend Věrka

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Jaromilko,
    ten věneček je nááááááádhernýýýý! Dokonalá kombinace přírody, kdouli jsem poznala;-). Divím se, že ty nosy drží, to by mě fakt nenapadlo. A s tím jírovcem jsi se domluvila, ne? Takhle krásné kaštánky v peřince jsem ještě neviděla! Maceškám to taky moc sluší v ležérním vintage aranžmá... Radost pohledět, je vidět, že si podzim dokážeš opravu užít:-).
    Měj se báječně, moc zdravím:-*

    OdpovědětVymazat
  9. Moc Vás zdravím...věneček je kouzelný,zrovna dneska jsem ten keř viděla a vůbec jsem nevěděla co to je,tímto děkuji.A ty macešky to je teda barvička.Moc moc krásné fotečky.Věra.

    OdpovědětVymazat
  10. Joromilko s věnečkem si vyrobila i úsměv na mé tváří...inu vzpomínka na mé dětství, kdy jsme si nosánky lepili na ten svůj :o) Vůbec tedy nechápu jak je možné z nosánků vyrobit věnec, na to jsem přímo natvrdlá ale je překrásný...a jablíčka ho provoněla tak intenzivně, že jejich vůni je cítit až sem k nám do Pražského paneláku.I tobě krásné dny bez depresí...měla ty bys na tu mrchu vůbec čas ?:oDDD

    OdpovědětVymazat
  11. Nádhera..., poezie vykvetlá ze šikovných rukou!

    OdpovědětVymazat
  12. Miluji kaštany, krásné věnečky..ten jablíčkový je super.

    OdpovědětVymazat
  13. Holčiny MOC MOC vám děkuji za komentáře, pilně je čtu a věřte, že se nad každým hluboce zamyslím a v duchu vám odpovídám, tak snad to každá slyšíte :-)

    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  14. Jaromilko, z Tvých foteček vyzařuje příjemná podzimní atmosféra.... Radost se dívat :o)
    A Tvé věnečky mám ráda, každý je nádherný a moc pěkně vyrobený. Krásné podzimní dny i Tobě...
    Spoustu pozdravů,Soňa

    OdpovědětVymazat
  15. oh , so very pretty.
    Beautiful inspirations
    X
    V
    VT Interiors

    OdpovědětVymazat
  16. Jaromilko,jablíčka kdoulovce dávám pro jeho vůni už léta do prádla...macešky v tvém podání jsou podle mého srdce:o)) pa Mokopa

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Jaromilko, mrkni ke mě na blog, mám tam drobnost pro Tebe.

    OdpovědětVymazat
  18. Jaromilko, ty se coby zahradnice nezapřeš. Tvé kytkomotalinky do věnců jsou krásné a nápadité. Píšu málokdy, ale věř, že k Tobě potichu nakukuju. Kdoule jsou hezké, když se napříč nakrájí na plátky a usuší. Je tam hezká hvězdička v kolečku, ale to Ty určitě víš. Ahojky Lenka

    OdpovědětVymazat
  19. Jaromilko, to je krása - věnečky, macešky a ta mísa s rozpuklými kaštany je úchvatná!!! Hezký den. Jitka

    OdpovědětVymazat

JEŠTĚ Z DOVOLENÉ

 Dobrý den, milí zlatí ! Z médií troubí alelujá gloriá, ale já jsem myšlenkami pořád v těch zvláštních zemích severně od nás. V přístavní...