úterý 15. listopadu 2011

Martinská husa kachnovitá.

Starší dcera mě pozvala v sobotu na martinskou husu.
Rozhodla jsem se, že jednou za čas pojedu vlakem.
Z hrůzou jsem lezla do vagónu, ale fakt jsem byla mile překvapena čistotou vagónu, novým čalouněním sedadel, dokonce i wc papír na oné místnůstce ! Jen voda netekla :-( ale to bych po té černé díře chtěla už asi moc ! Inu konkurence je prospěšná věc !!!

V klidu jsem si prošla probouzející se Brno, bez obav, že mi propadne parkovací lístek.
Jelikož byly krámy ještě zavřený, tak jsem vklouzla na Masaryčce do kostelíka. Zrovna jela ranní. Ikdyž pravidelně do kostela nechodím, někdy taková návštěva neuškodí ! Pozastavit se, zapřemýšlet o běhu života a nasát atmosféru i vůni chrámu páně. Tu náhodou moc ráda čuchám........

Až otevřeli krámy, tak jsem zavítala, jako snad při každé návštěvě Brna - do Světlušky. Ten obchůdek dělá moji čarodějné duši moc dobře :-)
Koupila jsem dcerám srdíčka od Hoplei, aby se uklidnily a byly milé a vlídné..............

Hoši (vnuci) mě čekali u vlaku a prožili jsme spolu příjemný slunečný den.

Martinská husa sice byla kachnovitá,se dvěma zelíčky, (ale jak to s oblibou říká hospodář : nám to neva my to vydr my sme z Br nám to pr neutr...............................) byla dobroučká a když navaří někdo druhý VŽDY mi chutná !

Abych nejela na návštěvu s prázdnou, tak jsem děckám vyrobila sněhulákový věneček. Ale taková jsem roztržitá babka, že jem si ho zapomněla zdokumentovat.
Musela jsem si tudíž vyrobit nový, abych vám ho mohla ukázat !!!

Základ je z aristolochie (podražce), která je přes vegetaci ozdobná svými ohromně velikými listy ale rychle roste, proto ji musím každoročně nemilosrdně stříhat, aby mi nevlezla až do obýváku za obraz !!











Jestli jste to nepoznali tak to je ta mňamka, ta husa kachnovitá...




Tvorba staršího vnoučka Vašíka. Dílo se jmenuje: Jaro, léto, podzim, zima. Když jsem ho poprosila o autogram, tak jen obrátil oči v sloup a stejně se mi nepodepsal...





ráda se dívám na obrázky malošků, protože z nich vyzařuje nezkažená energie............

















Tak a to je všecko, mějte se moc fajn a radujte se z každého dne.

Jaromila























11 komentářů:

  1. Jarmilko,myslím že vůbec nevadí jestli husa nebo husokachna,hlavně když chutná.Také jsem pekla huso-krutu pro celou rodinu,husy u nás nikde k sehnání nebyly,ale i tak jim chutnalo.Krasný den Jana V.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani,
    páni vědci mají mezery ve vzdělání :-) my jim hnedka vymyslíme nový živočišný druhy : husa kachnovitá a husa krůtí nebo krůtovitá ???

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilko zlatá, chyběla si mi! Už se tady zase chechtám a moc zdravím hospodáře!
    Stýskalo se mi po tvém tvoření i povídání! Moc se mi líbí ten svícen ze sklenice práchnice!
    Pohodový večer, moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ať to, bylo co, bylo za opeřence, musím přestat okukovat! Nebo si tu poslintám klávesnici:-D
    Mňam...

    OdpovědětVymazat
  5. Jaromilko, strávila jste krásný víkend se svými nejbližšími a to je NEJ...
    Obrázky jsou zdařilé , zaujalo mě přání dobrého podzimu :-)
    Také si přidávám k Helence , stýská se mi po vtipném povídání a profesionálním tvoření .
    Vánoce se , ale blíží, tak věřím, že nějaké pro nás už chystáte ;-)
    Krásný listopad !
    Ilona D.

    OdpovědětVymazat
  6. jůů, to jsou nádherné obrázky..ano, děti jsou ještě malé a nezkažené. Moc hezký věneček a ta lucernička.

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Jaromilko,

    čichám čichám pohodu, prostřeno pro vše příjemné....
    občas do kostela zajdu...je v nich právě to kouzlo vůně, pocitů, vnímání světa kolem....
    obrázky malošků jsou inspirující právě pro tu nespoutannost žití :-)), tvůj výraz malošek čtu
    ráda...i bráška svýmu synkovi říkal malošek....

    Měj příjemně naplněné dny...s pozdraveníčkem pherenis

    OdpovědětVymazat
  8. Jaromilko,
    moc děkuji za Váš komentář na mém blogu :-)
    Vidíte vy jste Petra Němce platonicky milovala a já ho do té doby neznala :-o
    Ale platonické lásky jsem měla také ;-)
    Koncert doporučuji !

    OdpovědětVymazat
  9. Mila Jaromilko, hezky jsem si pocetla, vylet jsi si jak se patri uzila. Kachnicka vypada, venecek je kouzelny a nadherne, malovane obrazky jsou uzasne! Casto vidam na webu, jak je lide promenuji v aplikace, site hracky nebo nechaji vytisknou na latky z kterych pak vznikaji dalsi uzasne vyrobky. Detske kresby mam moc rada a take citim tu krasnou "naivni", nezkazenou energii o ktere se zminujes. Uz se nemuzu dockat az mi take muj vnoucek venuje obrazek, zatim mi jen pri posledni navsteve pomaloval kuchynskou linku :) Preji krasny zbytek svatecniho dne, ahoj Monika.

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Jaromilko, přišla jsem se Tě pozdravit a popřát krásný, pohodový vánoční čas...
    Fotečky jsou moc pěkné...Měj se krásně, spoustu pozdravů, Soňa

    OdpovědětVymazat
  11. Ten věneček je kouzelný,velmi originální a krásný!Michaela

    OdpovědětVymazat