čtvrtek 1. prosince 2011

Panáčkovy čepičky.

Zdravím vás holky v tento adventní čas .
Nedávno jsem se vydala do místních hvozdů na procházku.
Na " marákách", jak říkáme jednomu z kopců v širokém dalekém okolí, jsem zůstala v úžasu stát před jinak nenápadným keříkem.
Dříve byly "maráky "místem našich dětských zimních i letních her,ale co tento kopec osázeli, tak je tu neudržovaná houština. A z této houštiny jako zázrak na mně vykukl růžový jak cukrovými bonbóny obalený keřík.
U nás mu říkáme PANÁČKOVY ČEPIČKY, to kvůli růžovým tobolkám, které připomínají tuto pokrývku farářovy hlavy :-)
Keřík se jmenuje Euonymus europaeus- Brslen.

V literatuře se píše, že určité barvy jdou špatně k sobě. Proč tedy matka příroda "posadila" vedle sebe oranžovou a růžovou ???

Nutno dodat, že oranžový semínka dlouho nevydrží, neboť je ptáci sezobou a na keři zůstane "jen" cukrověrůžová nádhera ( ale jen do příchodu mrazů)
Domů jsem si donesla kytici a orůžověla v tomto pošmourném počasí koutek na dvorku.


















Vydejte se do přírody, jsou tam poklady za každého ročního období.

Předvánoční úklid počká.............


Přeji vám pěkné , ikdyž zamračené dny.


Vaše Jaromila















12 komentářů:

  1. Jaromilko, v těchto pošmourných dnech je oranžovorůžová barvička balzám pro očka, stejně tak celý koutek. Krásný adventní čas.
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  2. I tobě Jaromilko. Krásná kompozice. Já ani ne úklid ale pořád v práci a tak růžovou mám doma alespoň kolopejku. Příjemný čas adventu přeji :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilko moc krásně naaranžované ...a přeji poklidný adventní čas bez stresu a spěchu :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Hned, vidí člověk svět růžovější:-D
    Moc krásné zákoutí!

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jaromilko,
    krásný koutek na dvorku jsi
    vytvořila. Moc se mi líbí.
    pěkný večer Iva

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Jaromilko, vytvořila jsi nádherné zátiší. V přírodě jsem tenhle keřík ještě nikdy neviděla. Krásný adventní čas Ti přeji
    Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jaromilko,
    krásně jsi zdobila z darů přírody i fotila...
    Koutek je nádherný, celé aranžmá se mi moc líbí...
    Mám slabost na ty staré poklady a jak se dají pěkně využít :o)
    Měj hezké a klidné adventní dny, Soňa

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojky Jaromilko,

    je pravda, že příroda čaruje v každém období. Tvé fotečky jsou jako vždy nádherné a koukala bych na ně pořád.

    Krásný den. Eva

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné obrázky. Přeji krásný a klidný advent.

    OdpovědětVymazat
  10. Zdravím ze severu :-) Je zvláštní, že jako dítka, vyrůstajíc na jižní Moravěnce, jsme tento keř nikdy nepotkali. A teď, o pár set kilometrů a výškometrů dál a výš, na něj narážím docela často... Je krásnej a krásně zabydlen... Hezký večer...

    OdpovědětVymazat
  11. Jaromilka, pekné zátišie aj fotky. Prajem príjemné čakanie na deň D... L

    OdpovědětVymazat