neděle 29. dubna 2012

NA KAFÍČKO

 Milé dámy, zvu vás ke mně na kus řeči a na kafíčko.
Poslední dobou si pochutnám pouze na kafíčku připraveném ve FRENCH PRESSU.
Na 1 porci dám 1,5 lžičky kávy do předehřáté nádobky a zaleju odstátou vodou (půl minuty po varu). Správně má mít teplotu 94 °C, ale to teda měřit nebudu ! Pak si natáhnu budíček minutku citron a po 4 minutách ten zázrak "přefiltruju" pístem a naleju do předehřátého hrníčku nebo skleničky ( podle nálady).

Dneska jsem si připravila kafíčko do mého oblíbeného modrého popsaného hrníčku.
Zkouším různé směsi z různých pražíren malých i velkých, ale zatím mně nejvíc chutná fialová jihlavanka. ( už vidím, jak se profíci otřípají hnusem :-)
 Ta něžná bílorůžová nádhera je kdoulovec- Chaenomeles (psala jsem o něm v loni v příspěvku : KVETOUCÍ KOLÍKY". 
každý rok, když kvete, tak jsem z něj paf.....
Mám chuť si vzít židli a sednout si k tomu keři a dívat se na něj ( tak, jak to dělají Japonci se sakurama), kochat se dvojbarevnou něžností květů a chvíli s tím keřem žít a být v jeho blízkosti a dýchat vzduch, který dýchá i on.............
Do parku jsem šla s nůžkama a musela jsem si alespoň jednu rozkvetlou větvičku odnést domů.
Brát si židli do parku by asi v našich končinách nebylo moc vhodné. To bych taky mohla skončit v Kroměříži na 13 , odexpedovaná ve svěrací kazajce !

Přeji vám příjemný pokoukání .






Vaše Jaromila

10 komentářů:

  1. Ahoj Jaromilko, kafíčko s Tebou a povídání o kytičkách, to by se mi moc líbilo. Hezký den měj
    Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Jaromilko,
    ty tak krásně a vtipně umíš spojit a popsat každodenní okamžiky s krásami přírody :-)

    OdpovědětVymazat
  3. JAROMILKO, TO JSEM SE MOC POBAVILA PŘI ČTENÍ TVÉHO PŘÍSPĚVKU.
    HLAVNĚ NAD TVOU OBLÍBENOU JIHLAVANKOU.
    HEZKÉ FOTEČKY, MILÉ POVÍDÁNÍ A PŘÍJEMNÉ POZVÁNÍ NA KAFÍČKO, VŠE BERU A DÍKY ZA TO.
    MĚJ SE POHODIČKOVĚ A UŽÍVEJ SI SLUNÍČKA.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásné fotečky a milé povídání, Jaromilko!
    A kávička voní až k nám... Krásné májové dny. Maru

    OdpovědětVymazat
  5. Jaromilko, pijeme stejně připravovanou kávu...Já používám 100% arabicu z Lidl (černý obal,2x250 g), třeba to taky zachutná.
    Kdoulovec je překrásný, mám ho před domem!
    Přeju hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherná květena, ani se Ti nedivím, vzala bych si do parku židli taky. Pak bychom tam seděly dvě. To už by tak divné nebylo, ne?! :)
    Jinak hrníček pohodový, ale kafi si dám raději z domácího presovače. Od té doby, co ho máme, rozpustné piju jen u mamči.
    Prímový den pod sluncem,
    J.=)

    OdpovědětVymazat
  7. Taková klidná nádhera, vychutnávaná při dobré kávě...
    Přeji hodně takových chvilek, co dělají život příjemnější:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Chvilka s kávou je úžasná...hlavně, že je a když je u toho ještě někdo další, je to vzácná chvíle...přeji jich, co nejvíc...

    OdpovědětVymazat
  9. Ten modrej hrníček je fakt hezkej. Připomíná mi ten, co si máma dovezla z Tater vod Štrbskýho plesa ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Jaromilko, v tahání židliček do parku Vás klidně podpořím, vůbec mi to nepřijde jako špatnej nápad. A Kroměříž je nedaleko a je tam taky moc krásně.

    Mimochodem - moc pěkná sklenička, to by bylo něco do tátovy sbírky :-)

    OdpovědětVymazat

JEŠTĚ Z DOVOLENÉ

 Dobrý den, milí zlatí ! Z médií troubí alelujá gloriá, ale já jsem myšlenkami pořád v těch zvláštních zemích severně od nás. V přístavní...