KONVALINKY


 Milé dámy,
z časů svého dětství ráda vzpomínám na výlety, které jsme pořádaly s tetičkou do našeho lužního lesa Rasiny.
Vždycky to byl výlet alespoň na půl dne. S nezbytnou bandaskou šťávy a namazaným rohlíkem.
Les není daleko od vesnice, jenže tenkrát tam rostlo TOLIK konvalinek, že jsme se nemohly odtrhnout od hledání bílých zvonečků a vázání do kytiček.
Pak jsme podělily všecky tetiččiny kamarádky a jedna kytička nesměla chybět stařence na hrobeček.......

Dodnes, když zavřu oči a přivoním ke kytičce konvalinek, přenesu se do těch dětských bezstarostných let a vzpomínám na tetičku......

A když si vzpomenu na tetičku, automaticky mi naskočí celuloidový panenky a modrá dózička, kterou mívala teta v sekretáři a v ní měla pro nás kokina...
Ještě moje děti si na kokinovou dózičku vzpomenou, protože asi všecky děcka jsou mlsný !



 Další věc, na kterou si s vůní konvalinek vzpomenu jsou knoflíky. Nepřeberné množství druhů a barev.  Bývaly mojí oblíbenou hračkou, kdy jsem si snila své sny o krásných šatech a skládala knoflíky do bizarních obrazců.....

Mějte se moc májově a pěkně vás všecky zdravím.
Jaromila

Komentáře

  1. Jaromilko,
    právě dnes cestou z oběda jsem narazila v květinářství na konvalinky a neodolala jsem a už mi dělají společnost ve džbánu od babičky :-)
    Já jejich vůni mám spojenou s dětstvím, také jsme je jako děti trhali a také s voňavkou, myslím že Živé květy se jmenovala ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky konvalinky jsou moc krásné květinky a ta dozička je překrásná,také mám věcičky,které mě takhle vracejí do dětství:-)Michaela

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilko, no úplně nejvíc se mi líbí ta Tvoje překrásná panenka, nemůžu se vynadívat... rozkošné...

    OdpovědětVymazat
  4. Miluji konvalinky, knoflíčky má rád zase Jenda a panenka mi připomíná moje dětství.

    OdpovědětVymazat
  5. krásný článek a konvalinky cítím až sem :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jaromilko, teď nedávno, jak jsem jela na kole, tak jsem si také říkala, jak to všude voní a jak se mi ty vůně spojují s nějakou dřívější událostí. Jinak máš moc hezký fotky. Slávka

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jaromilko, vložila jsi moc krásný příspěvek...úplně jsem se zasnila :o) i na flakónek s konvalinkami si moc dobře pamatuji z dětství...stával kdysi na babiččině staré toaletce.
    Posílám pozdrav a přeji i Tobě krásné májové dny, Soňa

    OdpovědětVymazat
  8. Jaromilko, to je moc krásné vzpomínání. I já mám vzpomínky spojené s vůněmi...
    Přeji ti krásné dny a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Mila Jaromilko, take rada vzpominam....dozicky a jejich poklady, knofliky, koralky, to patrilo i k memu detstvi :) Modra doza ma nadhernou barvu, ahhh...
    Zrovna pred par dny jsem si koupila konvalinky (v kvetinaci) ale teprve jim vybiram prihodne stinne misto na zahrade, kam je presadim. Uz se tesim az mi pristi rok vykvetou a budu se s nimi moc potesit. Zdravim a preji krasny tyden, Monika

    OdpovědětVymazat
  10. Hezký den, jó konvalinky, na ty jsme chodili s taťkou do lesa, dávali jsme je vždycky mamce ke Dni matek :)..hezký víkend, Katka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě