BROWNFIELDS

  Dobrý den přeji všem, kdož zabloudil až sem..
Inspirací pro dnešní zastavení mi byl internetový magazín BOHEMIA LIVING 4/ 2012.
Příspěvek Janičky Sedláčkové z www.jaksebydlí/cz mě nakopl, neboť jeden podobný brownfild,( ikdyž dnes je to spíše zelený field),se nachází nedaleko mého bydliště.

Často jezdím k našemu nejbližšímu moři k sousední dědině.
Tankovat k vodě energii a inspiraci...............

Blizoučko "pískáče" leží (stojí či lépe řečeno padá ) bývalý vojenský areál. Za totáče velmi přísně střežené území, schované za hradbou plotů a zdí a bambitkami ozbrojených strážců.
Dnes tam není krásnýho VŮBEC NIC !
Ale když tudy projíždím, zmocňuje se mě jakýsi zvláštní nepopsatelný pocit. Jakási "stopa", nějaký "energetický otisk".......

 Kus země, který ještě nedávno žil, dnes jen smutně a opuštěně trčí a čeká na investora, který mu vdýchne nový život.
 Polorozpadlé budovy zírají do kraje tmavými dírami bývalých oken a vegetace se vrací na své místo...
 Co zde bylo k užitku, zmizelo v místních kurnících a prasečích chlívcích a další cennosti v nenasytných chřtánech metalšrotů....
 K čemu by tento kus země mohl sloužit netuším.
V mých divokých snech vidím jen snad kulisy hororů nebo pozadí pro bláznivého fotografa.........




Co vy na to ?
Jak to na vás působí ?
Těším se na vaše názory :-D
Vaše Jaromila

Komentáře

  1. Milá Jaromilo, na mě to působí přesně jako Milovice. A nebo také bývalé rekreační středisko u Ostré n/Labem, které v době minulé sloužilo ruským pardon sovietským důstojníkům a jejich rodinám. Milovice se pomalu a jistě mění v pulzující sídliště, místo kde žijí zejména mladé rodiny a děti. A nedávno tam vzniklo i město pro děti Mirakulum http://www.mestoprodeti.cz/kulturni-novinky-z-cr/2694-fotoreportaz-park-mirakulum.html
    Moc tě zdravím a přeji krásný víkend :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilko, moc tě zdravím a obdivuji tě, že dokážeš s humorem (nebo možná spíš s ironií) komentovat pohled na místo tak neutěšené... Chtěla bych napsat, že v mém okolí nic takového nemáme...ale máme! A pocity - je to směs vzteku, lítosti, rozčilení, marnosti...
    Měj se moc hezky, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Jaromilko,
    vypadá to stejně jako v Milovicích. Nikdy jsem nic podobného neviděla, takže Milovice mne dostaly úplně stejně. Naprosto přízračně působí ta fotka s tou růží - podobný výjev jsem viděla právě v Milovicích cca před 15-ti lety.
    Ale když se do Milovic podíváte dnes, určitě byste to tam nepoznala.
    Takže nezbývá, než doufat...

    Přeji Vám hezký podzima stále tak vnímavé srdce..:-)
    MartinaK

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Jaromilko, děkuji za zmínku a jsem ráda, že Tě můj článek inspiroval.
    Fotky na mně nepůsobí až tak bezútěšně - vypadá to, že dokud nebude investor, příroda si s prostorem poradí. Červená růže jako příslib... :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě