KUMOITRNKY

 Přeji vám všem pěkný, ikdyž pošmourný a usoplený den.

Není vám jasný CO JSOU TO  KUMOITRNKY ?

To máte tak, u nás na Hané se POVIDLŮM obecně říká TRNKY, ať jsou vyrobené z čehokoliv.    Z  hrušek, z trnek, z kumoi.
Kumoi je ovoce rychlé spotřeby. Když je zralý tak akorát, tak to je  pochoutka. Chutná, voňavá, šťavnatá.
Když však uzraje a přezraje, tak je dobrý akorát do bečky nebo na hnůj (kompost). Zmoučnatí podobně jako hrušky. ( Ps: ty krásné plody v supermarketech jsou uchovávané v buhvíjaké atmosféře ! )


Dalším způsobem, jak tyto nádhery uchovat je zavařování ještě tvrdých plodů, podobně jako u hrušek.  Taky jsem pár sklenic vyzkoušela.
Také je možno plody sušit na "krajánky", ale jestli nemáte kamna, tak je to způsob energeticky dost náročný :-(

Tak vařím kumoitrnky.
Když zavřu oči,  už cítím kouzelnou chuť a vůni  "mašiňáku" vdolku,jako z pohádky,  na kterém si trůní dílek tvarohu, dílek maku a dílek trnek, hustě posypaný strouhanýma mandličkama..............................
 


 To chlupatý, co je vylepený na stole, je kocourek Tomík.  Kočky prostě musí být v centru dění !  Když mě viděl, že tam cosi dělám u stolu, tak přišel a lehl si před objektiv.
Kdybych ho tam chtěla umělecky naaranžovat, tak by se mi to určitě nezdařilo !



 Toto je stromek kumoi na zahradě. Nemůžem se dopočítat, ale má něco kolem 9 let.


Děkuji za pozornost a vařte, zavařujte, prostě křečkujte na zimu :-D

Vaše Jaromila

Komentáře

  1. Děkuji za objev, nikdy jsem o takovém ovoci neslyšela.Zase si du hajnout o něco chytřejší:-) Teď, ještě k tomu ty chutě, které nám tu děláš s koláčema:-D
    Přeji ještě hodně veselého kumotrnkování a syslování:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Aháá takže naši(nashi)trnky :oD a já zase netušila, že se dají pěstovat v našich podmínkách. Mám je na rozdíl od hrušek ráda. Krásné podzimní dny Jaromilo :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilo,
    také jsem netušila, že je takové ovoce a co všechno z něj lze vyrobit :-o
    Díky moc za rozšíření obzorů!
    krásný podzimní čas!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Jaromilko, dneska jsem si říkala, že upeču "hanácký" a tvůj příspěvek mě v té chuti úplně utvrdil. Tomík je úžasnej, chová se stejně jako náš Max, prostě rád se fotí. Díky za hezký příspěvek. Slávka

    OdpovědětVymazat
  5. Jaromilka, tak o takomto ovocí som ešte v živote nepočula. Ďakujem za prezentáciu, zase som o niečo múdrejšia. Ako si rozprávala o tých vdolkách, tak sa mi slinky zbiehali. Kocúrik je úžasný. U nás je to tak isto, keď si chystám niečo na fotenie, už sú obidvaja tam. Andrea

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den,
    to ovoce vypadá lákavě, ale já se mu - a jemu podobným v supermarketech obloukem vyhýbám. Není nad vypěstované vlastní plody :-)
    Hodně zdaru do zavařování.
    Zdravím
    MartinaK

    OdpovědětVymazat
  7. Jaromilko, večeře mi skáče na plotně, ale ty si mě tedy navnadila - popsala si tolik dobrot a ještě si mě poučila, abych vám tam u nás rozumněla :o) Mňam.
    Hezký večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě