BÁBI NA CESTÁCH

 Milé dámy, vítejte na mém bločku a jestli chcete, tak se podívejte, jak žiju.

Minulý týden jsem si zahrála na babičku svých uprskaných a zasmrkaných vnoučků.
Po cestě nezapomenu navštívit nějakou kavárnu. Byla jsem tu vloni a se službami jsem moc spokojená nebyla. Myslela jsem si, že po revitalizaci podniku oživí i služby, OPAK byl pravdou. Prostředí příjemný, kafe horší a obsluha nejhorší. Tak nevím, jestli jsem moc náročná ?  V takových okamžicích si VŽDYCKY vzpomenu na páně Hrabalovo : OBSLUHOVAL JSEM ANGLICKÉHO KRÁLE a jen smutně vzdychám při pohledu na vesele diskutující obsluhu za barem a čekající hosty................................................................

 Když mamka synáčkom sdělila, že teda můžou zůstat týden doma, jako zázrakem z nich spadla veškerá tíha  "strašné choroby", kvůli které nemohli jít do školy.
Starší Vašík mi připadá, že se v té škole nudí... je to takový rozvážný "filozof" a chodící encyklopedie.

 Mladší Mara se Vašíka ptal za jak dlouho se otočí Slunce kolem Země a kolik je to minut ?                   Váša ho důrazně upozornil, že se točí Zeměkoule kolem Slunce ................dvě chvilky se zamyslel a pak řekl nějaký šílený číslo.............byli jsme na schodech na odchodu, tak jsem to nemohla zkontrolovat na kalkulačce............
Na takový filosofy si člověk musí dávat majzla, aby ze sebe neudělal moc velikýho vola.

Další smeč, který mi Vašík vmetl ( jen tak mimochodem při sledování jakýhosi uječenýho kreslenýho seriálu) .Ptám se ho : jak to máš s úkolama, nosí ti je některý spolužák ? Né babi, to je na internetu na stránkách školy..............
..........říkám aha, to za nás nebylo, nová doba.................a Vašík jen tak procedil mezi zuby : ....babi,  vítej v jednadvacátým století.............................

 Jako děcka jsme si hodně vyhráli s kaučukovým míčkem.  Když jsem něco podobnýho uviděla v krámě, říkám si vezmu jim to , snad se chvíli zabaví.
Zjištění, že čím větší blbost, tím větší radost se ukázalo jako pravdivé.......
Ještě k tomu, když ta blbost při nárazu začla blikat, netušila jsem jaké nadšení to v klucích vyvolá. První plánovali diskotéku s blikajícími světýlky.....
Jaké množství variant použití této kuličky na gumičce vymysleli, mě docela pobavilo.

 Napřed jen mrskali kuličkama o zem, pak se trefovali do sebe navzájem , ale po několika přesných bolestivých zásazích si udělali terče z dinosaurů, do kterých se trefovali jako do kuželek.
Dotáhli to do tak vymakaných detailů, že se trefovali napřed do býložravých a pak do masožravých dinosaurů.....................
 Obrázky na památku mi nezanechali, tak v duchu nové doby jsem si musela jejich výtvory jen vyfotit...



 Možná se divíte jako dcera: PROSÍMTĚ CO TAM FOTÍŠ ?
Nemůžu si pomoct, ale v každém městě, kam přijdu mě upoutají STARÉ DOMY.
Něco mě na nich přitahuje !
Řekla bych ,že to je cit pro detail starých architektů či stavebních mistrů.
No řekněte, nelahodí to oku, ta vyváženost detailů, ikdyž to byla "jen" sýpka................?

Přeji vám jasnou mysl, přestože venku je spíše nejasno.........

1.a2. foto Zemanova cukrárna Brno
4. foto velryba-encyklopedie z knihy ZAHRADA od J. Trnky

Komentáře

  1. Jaromilko,
    krásně cestuješ a hlídáš své vnoučky :-)
    A velmi hezky své postřehy dokážeš vyjádřit i slovy!
    Moc hezky tu je !

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu naplněný týden...co se týče obsluhy, asi všude to chybí...nedokážu říct, čím to je nebo možná tuším, ale na to musí přijít i ti za tím pultem sami. Vzpomínám na výlet v Praze, jak jsem viděla ty,kteří jezdí s těmi koňmi po Praze...to byl takový výraz, že jsem na něj musela pořád myslet...Škoda, někdy si to znepříjemňujem sami a zbytečně a jinak se také ráda dívám na staré domy. Někdy se mí společníci až otočí a řeknou, co se ti na tom líbí? A já- dovedete si představit tu krásu? Jak je krásný? Nebo byl, teď už chudák za to nemůže,že se o něj nikdo nestará...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě