pátek 22. března 2013

DOBRÝ KAFÍČKO

 Přeji příjemné ráno !
Jsem trošku marod a proto si můžu dopřát ranní idylku u kafíčka.
Ke kafíčku nesmí chybět něco dobrého na zub :-)  Našla jsem výbornou čokoládu u nás v bývalé Maně...je to švýcarská čokoláda balená specielně pro tento řetězec.....a je moc dobrá.
 Ještě jednu čokoládu mám oblíbenou a to Belgian s příjemně křupajícími kousky kakaových bobů........................a je méně sladká jako ta švýcarská.
Naladila jsem vám aspoň trochu chuťové buňky ?


 Mňamózní kafíčko s chilli................
Celý příběh  této speciality mně do té doby  neznámé, vznikl náhodou u našich.
Dědi koupil výhodně balík zrnkové kávy.  Před přípravou vždy nameleme čerstvou kávu
Všecko probíhalo podle zaběhlých rituálů až do doby, kdy jsme zasedli  k šálkům s vonící tekutinou.
Po prvním doušku nám vylezly oči z důlků a nechápavě jsme se po sobě dívali, jak ten druhý reaguje !
Pak se kdosi odvážil a zeptal se bábi, co že je to za kafe, že je nějaký DIVNÝ !!!

Bábi nechápala co by na něm mělo být divnýho !   No víš ,ono je jakýsi štiplavý........
Až pak to bábi došlo a ťukla se do hlavy : ".....no víte já jsem v tom mlýnku mlela feferonky............ale mlýnek jsem umyla.............!!!!.
Umyla ho, ale asi nedostatečně !

Od té doby je to moje nejoblíbenější kafe. Ostatní ho však nemusí.
Mám asi plechovou hubu !
 Tento R.U.mlýnek  TRAMP  určitě všichni znáte, je to retro bakelitová nezbytnost minulorežimových kafechtivých čundráků.
Cítíte to  vonící kafíčko, zalité vodou z potoka uvařenou na ohni
v hliníkovýn ešusu  ???????

Jó, byla to idylka nasávat vůni kávy spolu s pryskyřičnou vůní lesíčka................






Vyžívám se v přípravě kávy doma, JENŽE mi tu chybí ta kavárenská atmosféra.
 Ikdyž kafíčko stojí v kavárně většinou za prd, ale baví mně tam to voňavý prostředí, debatující  lidi, neznámé dobroty,  tepající ruch ulice..........................

Tímto zamyšlením končí příběh kavárenského povaleče a milce kávy....................

Přeju příjemný zážitky s kávou.
Jaromila kafemila

8 komentářů:

  1. Drahá Jaromilo Kafemilo,
    tvůj článek mě pobavil i čundrovou nostalgii naladil. Jen jsem tenkrát neměla tak úúúžasný plechový mlýnek !! Takže spíš to byla nějaká cikorka do ešusu ;-)
    No a teď mám chuť na čokošku k odpolednímu kafíčku!
    Zdraví,
    čoko-kafe milka a kavárenký povaleč v jednom :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je to správné kouzlo nechtěného - takhle vznikají i veliké objevy :-) Brzo se vyzdrav.

    OdpovědětVymazat
  3. Zdraví Tě kolegyně, kavárenská povalečka a majitelka stejného mlýnku na kávu. Jenom jsem v něm ještě nezkoušela mlet feferonky:-D Ty jsme ochutnali zatím pouze v čokoládě, což je další společná slabost:-) Mám štěstí, že znám jednu příjemnou kavárnu, kde mají k té příjemné atmosféře i to nejlepší kafe, které jsem pila v Evropě i Americe:-)
    Tak, kávě a čokoládě zdar, ta na Velikonoce asi nebude chybět:-)))

    OdpovědětVymazat
  4. Jaromilko, co se čokolády týká máme stejné chutě :o) a minule mě překvapila čokoláda se zeleným čajem, velká mňamka :o) Přeji krásný víkend !

    OdpovědětVymazat
  5. Mila Jaromilko, to jsi mne zase pobavila :) Cokolada se na mne z fotek vesele smeje, kava voni az sem a ja se musim priznat, ze jsem take nedavno pila nedobrovolne "ochucene" kafe. V mem pripade to byl hrebicek.....Preji krasny vikend a zdravim, Monika.

    OdpovědětVymazat
  6. Jaromilko, "kafe co má říz" .... super příběh ..... já si dám občas do kafe místo cukru sůl .... a to je nic moc .... a určitě se z toho nestane mé "nejoblíbenější kafe" :o):o):o) .... Marki
    PS: Ty stejné dózy na cukr a na kafe mi byl čert dlužen .... Marki

    OdpovědětVymazat
  7. Jako vždy si mě Jarmilko pobavila a potěšila!
    Přeju dobrý kafe a rychlé uzdravení!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. :-D
    Na kávě i hořké čokoládě jsem také závislá ;-)
    Brzké uzdravení !

    OdpovědětVymazat