čtvrtek 4. dubna 2013

MIGANEC

 Přeji vám pěkný aprílový čtvrtek.
Dovoluji si představit můj velikonoční výtvor divného jména. Já jsem ho nevymyslela, ale jsem ho podědila.
Recepisy během svojeho "života" dostávají při předávání zvláštní jména. Jen se zamyslete, jaký názvy se nacházejí ve vaší sbírce recepisů.
pár tipů z mé knihovničky : Helenčini šneci, Velikonoční beránek Ukarii , Bleskový koláč Anička, škvarkové buchetky od sousedky, švédský koláč máti a tak dále :-)

 Jestli chcete recepis, tak si pište :
šleháme 20 dkg cukru a 5 vajec..........
přidáme 10 dkg hladké mouky, 5 dkg oříšků (nebo kokosu) a půl PRDOPE..............upečeme

náplň :     1/4 l mlíka a 2 lžíce hladké mouky mícháme ve vodní lázni do zhoustnutí
                šleháme 20 dkg cukru s 20 dkg másla  - přidáme vychladlý krém a vymícháme dohlaďoučka
Poleva :   lžíci tuku ( smetol, Hera,) s 10 dkg čokolády rozpustíme ve vodní lázni

Na upečený základ namažeme krém a ochladlou čokoládu PS: čokoládu jsem použila Belgian s kousky kakaových bobů.

Vypadá to docela složitě, ale když jsem se do toho pustila já, tak pro zkušené pecařky je to brnkačka !

A je to fakt DOBRÝ !!!
Základ jsem upekla z kokosu, na to ten " neutrální" krém a čokoládová křupavá tečka navrch.............

mňaminky

přeji dobrou chuť
Jaromila


5 komentářů:

  1. Jaromilo, moc Tě zdravím!!
    Po Velikonocích držím dietu!!! :o)))
    Ale receptík si píši!!
    A jaro už by bylo milo!! :o))
    Měj se moc hezky
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Jaromilko, teď nemohu porovnat, ale řekla bych, že to je recept na dobrotu, které se u nás říká nanukové řezy. A jsou prostě úžasné!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilo, asi to původně mělo být, že koláč je tak dobrý, že "mrknutím" oka je fuč. Pak jednoho dne se objevil nějaký dětský člen rodu, který neuměl R a udělal z toho "mignutím oka" a pak už byl kousek k tomu MIGANCI :-)
    Jinak miganec vypadá velmi jedle. Pěkný zbytek neděle. Ditta

    OdpovědětVymazat
  4. Úžasný koláčik, ukladám receptík.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  5. Také to tak mám v kuchařce napsané...vždy k tomu názvu jídla přidám od koho a je to moc milá vzpomínka...ten tvůj dortík vypadá skvěle děkuji za tip

    OdpovědětVymazat