MÁME V CHALUPĚ ŤUTÍNKA

 Přeji všem pěkný den !
Nedávno za mnou pantáta přišel s tajemným a potutelným výrazem ve tváři a povídá : pojď se na neco podívat.
Hlavou mi projelo, páni, co zas vymyslel za kravinu ?

Zavedl mě do stodoly, ukázal na zem a říká : víš, co to je ?
Napřeď jsem nevěděla, kam hledět, ale až jsem zaostřila, uviděla jsem v hlíně takový trychtýřek....
Chvíli jsem nechápavě čuměla a hlava mi jela na plný obrátky.

Tys nečetla Ferdu mravence?  No, četla !  A vzpomínáš si na mravkoleva Ťutínka ?

Pan Ondřej Sekora musel mít perfektně naštudovanou hmyzí říši a bujnou fantazii, když dokázal tak poutavě vyprávět. Když jsem ten příběh po letech četla, znovu mě mocně vtáhl do světa broučků.


 Hned jsem nažhavila Vikipedii a študovala, co je ten mravkolev vlastně zač !
Když mi z obrazovky "vyskočila" taková příšera, ani se nedivím  Ferdovi, že měl z Ťutínka takovou hrůzu !

Tento hmyzí příběh měl pokračování dnes, kdy jsem si usmyslela, že vyzkouším, jestli tam ten strašný lev je ! Ulovila jsem mravence, hodila ho do trychtýřku. Chvíli se ferda snažil vylízt, jenže písek  mu ujížděl pod nohama.....a za chvíli se na dně pasti něco pohlo, frnk, frnk pískem a mravenec zmizel...................

Bylo to napínavý představení, ale kdyby nestranný pozorovatel viděl dva klečící blbce, kteří čumí přes lupu do trychtýřku v písku.....................tak by se posukoval smíchy nebo rovnou zavolal na 13 do Kroměříže !


                                                       
Ahoj všichni a sejdeme se v Kroměříži :-)
Vaše Jaromila

Komentáře

  1. Milá Jaromilko, krásné povídání a asi tuším, co to znamená zavolat na 13 do Kroměříže - u nás se říká zavolat Chocholouška...:-). Drž mi tam někde místečko, protože mám vlastní lupu a ráda si přidřepnu k pískovému trychtýřku s Vámi a navíc - dodnes si kupuji knížky Ondřeje Sekory, protože jsou nádherné.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, škoda že jsi ten pokus nenafotila:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Jaromilko, pobavila si ma a vrátila do deckých čias....kniha, Ferdo mravec bola moja naj....
    Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím po delší době ;-) ,

    od toho máme oči, aby pozorovaly co se kolem děje....slídila jsem též u trychtýře :-)), jen bez lupy, a nenapadlo mě vzít mravence a posečkat na potravní žetězec :-))....a v Kroměříži je krásně přeci :-D...my normální se tam začneme scházet....vidím to naprosto živě :-D.....

    S milým pozdravením do hezkých dnů....pherenis

    OdpovědětVymazat
  5. 13 nevolám, ale válím se smíchy:-)))! A děkuji za poučení!

    OdpovědětVymazat
  6. S vámi dvěma bych tam byla moc ráda - udělali jste mi veselý večer!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. To jsem se zase pobavila. Hned jsem se šla též kouknout, jak že ten mravkolev vypadá a ta larvičke je fakt fešanda.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to je síla :-))) Ve Ferdovi leží Kačka, asi nakouknu s ní .

    OdpovědětVymazat
  9. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

POSLEDNÍ LEDNOVÝ

Meditace v zenové zahradě