středa 27. ledna 2016

CHLEBA S TRNKAMA A SEVERSKÁ CHŮZE

 Dobrý, ikdyž podmračený den vám přeju !

V názvu příspěvku na první pohled nesouvisející věci, ale na druhý zjistíte, že spolu HODNĚ souvisí !
Nedávno vymýšlím, co slupnout na večeři.
Při prohlídce spížky mi do voka padly trnky ( povidla, povidlí- jak chcete)
Vzpomněla jsem si na své dětství, kdy mi stařenka, později tetička mázly trnky na krajíc s máslem a navrch pocukrovaly mletým cukrem....odjakživa to pro mně byla božská MANA.

S tímto úmyslem jsem si ukrojila krajíc zdouneckýho (mňam) chleba, pomázla máslíčkem a završila černou dobrotou.....

Při 1. soustu (ještě vestoje- nevydržela jsem to ke stolu), jsem se TAK zakašlala, soustíčko mi vlítlo tam, kam nemělo, lapala jsem po dechu a kuckala a kuckala  a myslela na černý konec, kočky na mě hleděly s vykulenýma očima, co se to paničce stalo, jestli se třeba nepomátla.....

Když jsem ten boj o život vyhrála a zhluboka dýchala, dala jsem milý krajíc obřadně na talíř a spolu s čajíkem usedla ke stolu.
Nesu dobrůtku do pusy...... přitažlivost zemská a zákon namazanýho krajíce zafungoval 100%, krajíc se mi šprtl v prstech a letěl k zemi malujíc na všem čeho se dotlk černou stopu.......halenka, kalhoty, bota a zem.....a pleskl černou stranou do kočičích chlupů................

Nevěděla jsem první moment, jestli se mám chechtat, anebo brečet.....
......tak jsem milý chleba chytla a mrskla s ním do koše !
Je to svatokrádež, vyhazovat jídlo, ba naopak, schraňuju každičkou kůrku, každý rohlík,každou skořápku od vajíčka, ale TENTO KRAJÍC mě tak naštval, že se nedalo !!!
Osud, nebo moje podvědomí asi chtělo zabránit, abych přijímala potravu, můj profil totiž začíná být poněkud kulatějšííí............

A PROTO jsem najela na zeštíhlovací režim : jogurtky, zeleninka, salátky, dušený jablíčka, oříšky, rozinky,semínka ..................A POHYB !!!!!!!!!!

Kdybyste na tom byli-y tak jako já, nebo se jen chtěli proluftovat s hůlkama :
www.severská chůze.cz

......ale nesmím po cestě zapadnout do nějaké hospody.....z čistě profesního hlediska.........a sice jak to dělá konkurence.....:-)))))

 Pár záběrů z mojí zdravotní vycházky.









Přejeme vám pěkný a severský konec ledna
Vaše Jarmila ......a Tom pomocník...:-)

6 komentářů:

  1. Taky chodíme. Je to bezvadná očista duše i těla ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. já se tu chlámu,jak prdlá!!Vidím,že v Chropyni je veselo!!Z.

    OdpovědětVymazat
  3. Milý příspěvek, jako vždy!
    Jarmilko, přeji hodně radosti z chůze i jídla!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Určitě ti někdo tem krajíc nepřál:-)
    Na tu chůzi mi jen teď chybí parťák, jinak mi to na ztrátu kil navíc, velice pomohlo.

    OdpovědětVymazat
  5. Jarmil, tak tohle padací martyrium jsem kdysi také zažila a také to skončilo v odpadkovém koši. :-) Jinak si pamatuji, jak před mnoha a mnoha lety přijížděla k sousedům návštěva ze "západního Německa" a ti si vždy přáli k snídani chleba s máslem a povidly. U nás prý nebyla ta povidla šizená. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  6. Tvůj příspěvek mi připomenul hodně ranné dětství, kdy mě nevlastní maminka brávala ke stařečkovi do Smržic. Na tu dobu pamatuju jen to, že mi stařeček pokaždé nabízel chleba s máslem a s trnečkama. Já tehdy ten výraz neznala a tak jsem kývla, že chleba se srnečkama chci. To byla lahoda! Byli jsme tam jen několikrát,pak stařeček umřel, ale výraz chleba se srnečkama uvízl v paměti. Po mnoha letech mi někdo z rodiny objasnil, že to byly povidla... Pro mě už navždy "srnečky".

    OdpovědětVymazat